Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Rusijoje sulaikyto lietuvių laivo savininkai neatgauna laivo ir iš Klaipėdos uosto

Laivu  „Piera“ į Iraką iškeliaus 74 tūkst. tonų lietuviškų grūdų
Uosto direkcijos nuotr. / Klaipėdos jūrų uostas
Šaltinis: 15min
0
Skaitysiu vėliau
A A

Po žinios apie Rusijoje sulaikytą lietuvių žvejybinį laivą sujudo jūrininkų bendruomenė. Ruošiamos užklausos tarptautinėms jūrininkų organizacijoms. Pasirodo, laivo savininkai bėdon yra įklampinę ne vieną į savo įgulą pasiimtą Lietuvos jūrininką. Už darbuotojams nesumokėtus atlyginimus vienas bendrovės laivas areštuotas ir Klaipėdos uoste.

Apie Murmanske sulaikytą lietuvių žvejybinį laivą informacija pasiekė ir Lietuvos jūrininkų sąjungą. Jos atstovai tikina duosiantys užklausą tarptautinėms jūrininkų organizacijoms, ar laive nėra nelegaliai dirbančių Lietuvos jūrininkų. Aiškinamasi, ar įgulos nariai priklauso Lietuvos jūrininkų sąjungai.

Šarūno Mažeikos/BFL nuotr./Petras Bekėža
Šarūno Mažeikos/BFL nuotr./Petras Bekėža

Apie Murmanske įstrigusio laivo savininkę – bendrovę „Arctic Fishing“ Lietuvos jūrininkų sąjunga ne kartą yra girdėjusi. Ir dabar tenka kovoti dėl bendrovėje dirbusių ir algų negavusių jūrininkių.  

„Čia jau ne pirma problema su jais. Ne tik „Jūrų Vilkas“ ir „Karalius“  papuolė į bėdą. Klaipėdos uoste jau kurį laiką yrą areštuotas šiai bendrovei priklausantis laivas „Beam“. Tai transportavimo laivas. Jis aptarnaudavo kitus laivus ir sugautą laimikį gabendavo į sausumą. Tačiau bendrovė ilgą laiką nemokėjo jūrininkams algų, įklimpo į skolas ir dabar laivas yra areštuotas“, – pasakojo Lietuvos jūrininkų sąjungos pirmininkas Petras Bekėža. 

Tarptautinis skandalas – ne pirmas

„Arctic Fishing“ jau ne pirmą kartą įsivelia ir į tarptautinį skandalą. Kitas laivas – „Karalius“ – yra įkliuvęs Nyderlanduose.

Olandai išsiaiškino, kad „Karaliaus“ – laivo, pirkto iš Rusijos šių metų pavasarį – didžiąją dalį įgulos sudaro Rusijos piliečiai, nors įstatymai reikalauja, kad dauguma darbuotojų būtų Europos Sąjungos piliečiai.

Inspektoriai išsiaiškino, kad tik du įgulos nariai yra lietuviai, likę 24 – Rusijos piliečiai.

Be to, išsiaiškinta, kad jūrininkai laive dirbo nelegaliai. Nė su vienu iš jų nebuvo sudarytos darbo sutartys. Taip laivo savininkai papuolė ir į mokesčių inspekcijos, taip pat darbo saugos kontrolierių akiratį. 

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
Parašykite atsiliepimą apie 15min