Po 2010 metų liepos 15 dienos, kai įsigaliojo laipinimo į transporto priemones pro priekines duris tvarka, keleivių be bilieto skaičius sumažėjo ketvirtadaliu, lyginant antrąjį 2010 metų pusmetį su analogišku 2009 metų laikotarpiu.
Vairuotojo parduodamų vienkartinių bilietų per antrąjį 2010 metų pusmetį parduota dešimtadaliu daugiau nei per antrąjį 2009 metų pusmetį. O per pirmąjį 2011 metų ketvirtį vairuotojai pardavė beveik 17 proc. daugiau vienkartinių bilietų.
Pasak savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ direktoriaus Ginto Bliuvo, daug diskusijų sukėlęs sprendimas laipinti keleivius pro priekines duris pasiteisino.
„Pažvelgę į statistiką, matome akivaizdžią keleivių laipinimo pro pirmąsias duris naudą, kurią galime labai tiksliai suskaičiuoti. Taip pat labai svarbu, kad įsigaliojus šiai tvarkai, troleibusai ir autobusai į parkus grįžta švaresni, tvarkingesni. Pastebimai sumažėjo ir visuomeniniu transportu keliaujančių ir už kelionę nemokančių asocialių žmonių skaičius“, – sako G.Bliuvas
Pasak jo, vienas iš veiksnių, paskatinusių SĮ „Susisiekimo paslaugos“ įgyvendinti keleivių laipinimo pro pirmąsias duris tvarką Vilniaus mieste, buvo pačių miestiečių noras įdiegti šią naujovę.
„Aktyviai internetiniame miesto forume apie viešojo transporto sistemą diskutuojantys internautai 2009 metų rudenį kreipėsi į SĮ „Susisiekimo paslaugos“ vadovybę su prašymu įvesti tokią tvarką, nurodydami ir argumentus, kodėl taip reiktų daryti“, – teigia G.Bliuvas.
Ši tvarka galioja daugumoje vakarų Europos ir Šiaurės Amerikos miestų. Keleiviai Lietuvoje į viešąjį transportą pro pirmąsias duris yra laipinami Panevėžyje, Kėdainiuose ir Klaipėdoje. Artimiausiu metu įvesti šią tvarką taip pat ruošiasi ir Kauno miesto vežėjai.