Dabar populiaru
Sužinokite daugiau
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Svarstoma branginti autobuso bilietus Klaipėdoje

Už bilietą nuo lapkričio gali tekti mokėti 20 centų brangiau.
Aurelijos Kripaitės/15min.lt nuotr. / Už bilietą nuo lapkričio gali tekti mokėti 20 centų brangiau.
Šaltinis: 15min
0
Skaitysiu vėliau
A A

Jau nuo lapkričio už vienkartinį autobuso bilietą Klaipėdoje gali tekti mokėti brangiau – du litus. Ar branginti bilietus, ar ieškoti kitų išeičių miesto taryba svarstys spalį.

„Dabartinė situacija tokia, kad bilieto tarifas yra per mažas, „Klaipėdos keleiviniam transportui“ per mėnesį trūksta apie 150 tūkst., o kitąmet trūks 300 tūkst. litų. Nesprendžiant operatyviai šių klausimų mes negalėsime vykdyti įsipareigojimų prieš vežėjus ir tinkamai teikti keleivių vežimo paslaugos“, – kalbėjo įstaigos vadovas Gintaras Neniškis.

Dėl išaugusių degalų kainų šiemet viešoji įstaiga „Klaipėdos keleivinis transportas“ planuoja patirti 1,6 mln. Lt nuostolį, o kitąmet – 3,7 mln. Lt. Tokie paskaičiavimai atsirado, kai miesto taryba liepos pabaigoje patvirtino tarifų dydžių įvertinimo metodiką.

Pasak Klaipėdos savivaldybės administracijos direktorės Juditos Simonavičiūtės, jei metodika būtų buvusi paruošta laiku, dar pavasarį, įvertinti tarifus dėl kintančių degalų kainų būtų buvę galima anksčiau. „Metodikos nebuvo visiškai, Vyriausybės nutarimas įpareigojo, kad ji atsirastų. Ateidavo krizinė situacija ir būdavo didinama bilietėlio kaina. Dabar kiekvienais metais galėsime pasižiūrėti bilieto kainą, mažinti ją ar didinti. Transporto sistema turi būti subalansuota, ne pelno siekianti, tačiau užtikrinti normalų keleivių pervežimą. Ateityje problemų nebebus“, – aiškino direktorė.

Svarstys kitus variantus

Anot G.Neniškio, bilieto nereikėtų branginti, jei savivaldybė biudžete numatytų lėšų, kuriomis būtų padengti susidarę nuostoliai. Finansų ir turto departamento direktorė Aldona Špučienė teigė negalinti pasakyti, ar nuostoliams padengti būtų rasta pinigų. „Balansuojame ant biudžeto įvykdymo ir neįvykdymo ribos. Galbūt kažko atsisakant būtų galima finansuoti. Bet dar reikia rasti 1,6 mln. litų kelių valymui“, – situaciją dėstė A.Špučienė.

Net ir sumažinus autobusų maršrutų skaičių visų nuostolių padengti nepavyktų, – teigė G.Neniškis.

J.Simonavičiūtė teigė matanti ir dar vieną sprendimą – koreguoti autobusų grafiką. Tuomet jie važiuotų rečiau. „Klaipėdos keleivinio transporto“ vadovas po posėdžio teigė, kad net ir sumažinus autobusų maršrutų skaičių visų nuostolių padengti nepavyktų.

Politikai pavedė savivaldybės administracijai išnagrinėti visus galimus variantus ir skaičiavimus pateikti svarstyti Tarybai, tuomet ir bus nuspręsta, kokį sprendimą priimti.

Šiuo metu Vilniuje autobuso bilietas kainuoja 2 Lt, Kaune – 1,8 Lt. Tačiau šiuose didžiuosiuose miestuose 10–20 proc. bilieto kainos padengiama iš savivaldybės biudžeto.

Paskutinį kartą Klaipėdoje bilietai 30 centų iki 1,8 Lt brango 2009 metų vasarį. 

Komentarai
Temos Transportas
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
Parašykite atsiliepimą apie 15min