Krašto apsaugos ministerijos pranešime spaudai rašoma, kad trečią dieną vykdomuose nuolaužų iškėlimo darbuose dalyvauja apie pusšimtis Lietuvos kariuomenės Taikos meto užduočių operacinių pajėgų karių, jiems padeda Šiaulių priešgaisrinės gelbėjimo valdybos specialistai. Įvykio vietoje naudojama įvairi įranga, skirta vandens išsiurbimui, keltuvai, lynai objektų iškėlimui.
Įvykio vietoje darbus toliau tęsia incidentą tirianti speciali komisija, yra apklausiami įvykio liudininkai. Vykdant tyrimą yra bendraujama ir su NATO partneriais.
Tyrimą ir darbus apsunkina tai, kad lėktuvas nukrito į pelkėtą vietovę. Gruntas šioje vietoje yra nestabilus, daug vandens, vietovė yra nepasiekiama sunkiu transportu. Iškėlimo darbus atlieka keliolikos karių komanda. Nuolaužoms iškelti naudojamas sraigtasparnis, darbų trukmei įtakos turi ir oro sąlygos.
Primename, kad rugpjūčio 30 d. apie 10.30 val. Šiaulių apylinkėse esančioje Lietuvos kariuomenės Aviacijos bazėje vykstančių pratybų metu ore susidūrė Lietuvos karinių oro pajėgų (KOP) orlaivis „L-39ZA Albatross“ ir Prancūzijos karinių oro pajėgų naikintuvas „Mirage“ 2000C“.
Orlaiviai vykdė suplanuotus treniruočių skrydžius. Skrydžio metu ore įvyko orlaivių susidūrimas, po kurio Lietuvos karinių oro pajėgų lengvasis atakos naikintuvas L-39 nukrito šalia Rėkyvos ežero. Pilotai sėkmingai katapultavosi, vėliau juos surado ir į KOP Aviacijos bazę išskraidino KOP paieškos ir gelbėjimo sraigtasparnis Mi-8. Pilotai po medicininės apžiūros sugrįžo į tarnybos vietą.
„Po susidūrimo pilotai padarė viską, kad orlaivį nukreiptų į negyvenamą vietovę, kad nebūtų sukelta žala civiliams gyventojas“, – sakė kariuomenės vadas generolas leitenantas Arvydas Pocius.
Naikintuvas „Mirage 2000C“ nusileido savo eiga, bet patyręs stabilizatoriaus pažeidimus.
Prieš pratybas buvo atlikti privalomi instruktažai ir medicininiai patikrinimai.