Pagal galiojančią tvarką peržiūrėti keleivių vežimo tarifus miesto valdžia privalo bent kartą per metus. Didinti didžiųjų autobusų bilietų kainas jau nuspręsta. Šis žingsnis buvo neišvengiamas dėl kasmet vis augančių didžiųjų vežėjų patiriamų sąnaudų.
Įtartini skaičiai
Klaipėdos miesto savivaldybė paprašė ir maršrutinių taksi vežėjų pateikti 9 mėnesių duomenis apie patiriamas sąnaudas ir išlaidas. Įtarimų kilo dėl to, jog šiemet rugpjūtį paskelbus konkursą vežėjui priemiestiniais maršrutais parinkti įmonių pateiktuose konkursiniuose pasiūlymuose nurodytos ir faktinės pastarųjų mėnesių sąnaudos skyrėsi net 2,3 karto.
„Jų pateikti skaičiai mums sukėlė abejonių, juolab kad ir Valstybinės mokesčių inspekcijos pateikti rezultatai rodo, kad maršrutinių taksi įmonės apskaitą vykdo pažeisdamos įstatymą, todėl negalima pasitikėti duomenų pagrįstumu“, – tikino Miesto ūkio departamento direktorius Liudvikas Dūda.
Konkurso metu vežėjai deklaravo, kad atlyginimams mokėti per mėnesį jiems reikia vidutiniškai 5,5 tūkst. Lt, tačiau jų pateiktoje ataskaitoje už 9 mėnesius nurodyta, kad per mėnesį algoms išleidžiama 7,2 tūkst. Lt. Dar didesnis skirtumas tarp konkurse deklaruotos ir realios vieno kilometro kainos. Ši skiriasi daugiau nei dukart.
Negali būti taip pigu
Naują vežimo maršrutiniais taksi kainų skaičiavimo metodiką rengianti savivaldybės administracija politikams pasiūlė atmesti vežėjų siūlymą tarifus nustatyti pagal jų faktiškai patiriamas sąnaudas. Protingiau esą vadovautis šiai transporto rūšiai nustatyta norma. Pagal ją apskaičiuota nauja kaina būtų didesnė nei yra dabar. Šiuo metu važiuojantieji „mikriukais“ už bilietą moka 2,5 Lt, naktį – 3,4 Lt.
„Maršrutiniai taksi yra greitesni nei didieji autobusai. Kol mieste nėra tramvajaus ar metro, tai geriausias pasirinkimas gyventojams. Tačiau šiems vežėjams reikia kelti ir didesnius reikalavimus. Autobusiukai turi būti ne tik greiti, bet ir saugūs, švarūs ir techniškai tvarkingi. Paslaugos savikaina taip pat turi būti teisinga, negalima taupyti nepaisant žmonių saugumo“, – įsitikinusi savivaldybės administracijos direktorė Judita Simonavičiūtė. „Paslaugą teikia greičiau, bet kaina mažesnė. Čia lyg mažieji Gariūnai, gyvenantys pagal savas taisykles“, – palygino meras Vytautas Grubliauskas.
Galutinį sprendimą dėl kelionės kainos maršrutiniais taksi skaičiavimo priims taryba.