Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Vežėjai keleivius kursto priešintis

Mikroautobusų vairuotojai savivaldybės pažadų pratęsti sutartis dar negirdėjo. Jų rankose – tik įspėjimai, kad nuo naujųjų metų darbo nebeturės.
Irmanto Gelūno / 15min nuotr. / Mikroautobusų vairuotojai savivaldybės pažadų pratęsti sutartis dar negirdėjo. Jų rankose – tik įspėjimai, kad nuo naujųjų metų darbo nebeturės.
Šaltinis: Laikraštis „15 minučių“
0
Skaitysiu vėliau
A A

Užsimojusi naikinti populiariausius mikroautobusų maršrutus ir sulaukusi neigiamos reakcijos Vilniaus valdžia jau švelnina toną – siūlo tik menkus pakeitimus. Bet privatūs vežėjai dievagojasi jų nei matę, nei girdėję, tad ir toliau gąsdina keleivius grėsmingais įspėjimais bei ragina juos ginti savo teises.

„Iš Perkūnkiemio į centrą vykstančiame 4 numerio mikroautobuse jau kelias savaites kabo įspėjimas, kad nuo naujųjų metų šio maršruto nebeliks. Iki artimiausio autobuso, kuriuo galima pasiekti centrą, stotelės – 15 minučių kelio pėsčiomis. Tai gal sumanė mus atskirti nuo pasaulio?“ – piktinosi Perkūnkiemyje gyvenantis Gediminas Zubrus.

Mikroautobusai Vilniuje važinėja 36 maršrutais. 20 sutarčių su vežėjais galioja tik iki šių metų pabaigos ir neseniai šių įmonių atstovams buvo pranešta, kad sutartys nebus pratęstos.

Kaip tik tada mikroautobusuose ir atsirado audringos keleivių reakcijos sulaukę pranešimai apie nežinia dėl kokių priežasčių naikinamus maršrutus.

Renka parašus

Mums sakė, kad dar praėjusią savaitę darbo grupė turėjo rinktis ir svarstyti, bet jokio pranešimo negavome, – aiškino V.Dapkus.

Siekdami sulaukti dar daugiau keleivių paramos, vežėjai pradėjo rinkti parašus po peticija, kurioje reikalaujama išlaikyti viešojo transporto įvairovę Vilniuje.

Pasirašyti raginami tie, kurie nepalaiko Vilniaus miesto savivaldybės sprendimo nuo 2012 m. sausio 1 d. nepratęsti sutarčių dėl keleivių vežimo M2 klasės autobusais (maršrutiniais taksi), maršrutais Nr. 1, 2, 4, 5, 7, 24, 44, 47, 50, 51, 62, 71, 73, 74, 113, 114, 115, arba keisti minėtų maršrutų trasas.

Kol kas parašų surinkta nedaug, tačiau pasirašę žmonės labai aiškiai dėsto savo motyvus. Jie reikalauja teisės rinktis, kuo važinėti mieste, o maršrutiniai taksi esą yra patogūs skubant, jų netenka ilgai laukti ir stumdytis kaip troleibusuose.

Taip pat baiminamasi, kad panaikinus šiuos maršrutus reiks ilgiau važiuoti, persėsti iš vieno autobuso į kitą, kelionė dėl to kainuos brangiau. Žmonės piktinasi valdžios noru skatinti miesto viešojo transporto įmonių monopoliją ir išstumti iš rinkos konkurentus.

Pokiliminiai sprendimai

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Skelbimais apie naikinamus maršrutus keleiviai gąsdinami jau kelias savaites.
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Skelbimais apie naikinamus maršrutus keleiviai gąsdinami jau kelias savaites.

Vežėjus labiausiai piktina tai, kad savivaldybė priima kažkokius sprendimus, bet jų apie tai neinformuoja. UAB „Transrevis“ direktorius Valdas Dapkus „15min“ teigė iki šiol neturintis jokio paaiškinimo, kaip bus elgiamasi su besibaigiančiomis sutartimis – ar jas ketinama pratęsti, ar nutraukti.

„Buvome nuėję pas vicemerą, kalbėjomės, laukiame kažkokio atsakymo. Mums sakė, kad dar praėjusią savaitę darbo grupė turėjo rinktis ir svarstyti, bet jokio pranešimo negavome“, – aiškino V.Dapkus.

Vežėjų atstovai nebuvo pakviesti dalyvauti darbo grupės veikloje, nors jie to prašė.

Savivaldybė: „Pasiūlymus išsiuntėme“

Savivaldybės atstovai vienbalsiai tvirtina, kad sutarčių su vežėjais niekas neketina nutraukti. Tiesiog peržiūrima 20 maršrutų, iš jų 7 ketinama truputį koreguoti, bet pradinės ir galutinės stotelės nesikeis.

„Išsiuntėme įmonėms pasiūlymus, ar jos sutiktų su minimaliomis korekcijomis. Iš esmės maršrutai nesikeičia, šiek tiek nukreipiame juos nuo Žaliojo tilto, dalis mikroautobusų važiuos per Geležinio Vilko, dalis – per Karaliaus Mindaugo tiltus. Jeigu įmonės sutiks su tokiomis korekcijomis, o tikimės, kad sutiks, nes būtų neprotinga nesutikti, tada pratęsime sutartis iki kitų metų pabaigos, tiksliau – 2013 m. sausio 1 d.“, – sąlygas dėstė Vilniaus savivaldybės Miesto ūkio ir transporto departamento direktoriaus pavaduotojas Algirdas Šešelgis.

Vežėjai: „Nieko negavome“

Tačiau V.Dapkus tikino, kad jų įmonė jokio pasiūlymo nėra gavusi ir apie jokias korekcijas kol kas nieko nežino.

„Mūsų keleiviai, paprasti vilniečiai, reikalauja, kad nebūtų keičiamos nusistovėjusios trasos, todėl nesuprantama motyvacija, kodėl jos turėtų būti keičiamos. Kas nori tai daryti? Kodėl tiek laiko niekam nereikėjo, o dabar prireikė? Tai nesuprantama“, – piktinosi V.Dapkus.

Po metų – nauji pokyčiai

Savivaldybė tikina, kad sutartys su privačiais vežėjais bus pratęstos dar metams.

Žmonėms ši paslauga turėtų praktiškai nepasikeisti – jie net nepajus tų korekcijų, – tikino A.Šešelgis.

Toks laikotarpis esą pasirinktas dėl to, kad per metus bus daug pokyčių – ketinama sujungti Autobusų ir Troleibusų parkus, baigtas rengti specialusis planas, kuriame bus numatyta, kokios naujos transporto priemonės galėtų atsirasti sostinėje – tramvajus, metro, greitieji autobusai.

„Jeigu sugalvosime pradžiai leisti greituosius ekspresus, tai maršrutai irgi gali keistis. Bet tai tik ateities perspektyvos. Tikrai nesiblaškome, judame po truputį, nieko nekeisdami ir neblogindami situacijos. Žmonėms ši paslauga turėtų praktiškai nepasikeisti – jie net nepajus tų korekcijų“, – tikino A.Šešelgis.

Privežimo funkcija, kurią ateityje turėtų atlikti maršrutiniai taksi, taip pat nebus tokia, kad mikroautobusai keleivius iš atokesnių rajonų atveš tik iki pirmos miesto autobuso ar troleibuso stotelės. Esą jie važinės iki tam tikrų vietų, kur susikerta daug skirtingais maršrutais važinėjančio viešojo transporto, pavyzdžiui, Žaliojo tilto, Autobusų ir Geležinkelio stočių ir pan.

Iš esmės keičiant mikroautobusų maršrutus būtų reikėję skelbti naujus konkursus, rinkti laimėtojus ir pasirašinėti naujas sutartis. Kadangi maršrutus ketinama tik pakoreguoti, konkursų skelbti nereikės: sutartys bus pratęstos su tais pačiais vežėjais.

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
Parašykite atsiliepimą apie 15min