Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Viešųjų ryšių specialistai: Vilniaus įvaizdis – siaubūnas meras?

Meras Artūras Zuokas meta iššūkį neleistinose vietoje automobilius statantiems žmonėms
Artūro Zuoko nuotr. / A.Zuoko pasivažinėjimą šarvuočiu išvydo visas pasaulis.
Šaltinis: 15min
0
Skaitysiu vėliau
A A

Vaizdo klipas, kuriame Vilniaus meras Artūras Zuokas šarvuočiu pervažiuoja ant dviračių tako stovintį automobilį, sulaukė didžiulio susidomėjimo visame pasaulyje. Meras tapo pasauline žvaigžde, o Lietuvos sostinė, kuriai jis vadovauja, dabar bus žinoma kaip... nesąmonių pritvinkęs miestas.

Gedimino prospekte šarvuočiu pervažiavęs mersedesą A.Zuokas tapo populiarus tarp daugelio pasaulio šalių internautų, pateko į pirmuosius didžiausių spaudos leidinių puslapius, šmėžavo populiariausių televizijos kanalų žinių reportažuose. Ketvirtadienio duomenimis, angliška vaizdo klipo versija visame pasaulyje peržiūrėta daugiau nei 1,6 mln. kartų.

Į šį skaičių nepatenka tos kopijos, kurias įsideda patys transliuotojai, nes vien, tarkime, „RussiaToday“ kanale šis klipas peržiūrėtas daugiau nei 130 tūkst. kartų. Lietuviška versija su komentarais žiūrėta daugiau negu 1 mln. kartų.

Šiuo metu atostogaujantis A.Zuokas mėgaujasi pasaulinės žvaigždės statusu. „15min“ „Twitter“ paskyroje vakar meras pranešė: „Keliauju po Viduržemio jūrą, nespėju atsakinėti užsienio žurnalistams ar dalyvauti radijo laidose.“ Meras giriasi dalyvavęs tiesioginėse BBC, Ispanijos, JAV, Slovėnijos, Japonijos, Kolumbijos radijo stočių laidose. „Kaip pasakė viena žurnalistė: ,, iki šiol neteisingai priparkavus automobilį, visi turėjo policininko su bauda rankose vaizdinį, o šią savaitę šis vaizdinys pasaulyje pasikeitė: atsirado tanko su meru, pvz., iš Vilniaus, vaizdinys.“

Lygina su R.Pakso skrydžiu po tiltu

Atrodytų, geresnės reklamos Vilnius negalėtų net norėti. Viešųjų ryšių specialistai gana vieningi – norint išgarsėti, priemonės pasirinktos išties tinkamos.

Komunikacijos kompanijos „VIP Communications“ direktorius Darius Gudelis „15min“ sakė, kad jeigu šio projekto tikslas buvo savęs ir Vilniaus pristatymas, tai jis buvo pasiektas.

„Bet jeigu tikslas yra Kelių eismo taisyklių pažeidimų prevencija, tai šios akcijos rezultatus reikėtų vertinti kur kas prasčiau. Vis dėlto kaip asmens ar miesto viešųjų ryšių akcija šis projektas peržengė Vilniaus, Lietuvos ir net viso regiono ribas, išgarsėjo visame pasaulyje. Todėl rezultatas tikrai geras“, – kalbėjo D.Gudelis.

Anot jo, panašių projektų rezultatai paprastai vertinami pagal tai, kiek kainuoja pasiekti žinomumą. Šiuo atveju žinomumas pasiektas kur kas didesnis, negu tam prireikė sąnaudų.

Kaip panašų viešųjų ryšių akcijos atvejį D.Gudelis paminėjo 2002 metais tuomet prezidento posto siekusio Liberalų demokratų partijos lyderio Rolando Pakso skrydį po tiltu per Nerį. Skrydžiu taip pat susidomėjo užsienio žiniasklaida, tačiau internetas dar nebuvo toks populiarus, kaip dabar, todėl nesulaukta tokio tarptautinio atgarsio.

Dviračiu per „Maserati“

Ne vienam, internete pamačiusiam vaizdo klipą, kils klausimas – koks gi miestas yra tas Vilnius ir kokie ten žmonės gyvena, jeigu meras važinėja šarvuočiu ir daro tokius dalykus, – sakė L.Mockutė.Ryšių su visuomene kompanijos „Publicum“ projektų vadovė Lina Mockutė prisiminė, kad prieš kelerius metus vienas dviratininkas jau buvo pademonstravęs triuką, kaip dviračiu pervažiuoja prabangų ant dviračių tako Gedimino prospekte paliktą „Maserati“ automobilį.

„Ten mintis buvo panaši – ponas pasistato prabangią mašiną, o atvažiavęs dviratininkas parodo, kieno čia vieta. Žinoma, efektas buvo ne toks, kaip šįkart“, – pasakojo L.Mockutė.

Projektų vadovės teigimu, jeigu šios akcijos tikslas buvo noras sutramdyti Kelių eismo taisyklių pažeidėjus, tai jis nepasiektas – kiekvienas supranta, kad kasdien Gedimino prospektu tankas nevažinėja ir automobilių netraiško.

„Bet jeigu buvo norima sustiprinti mero, kaip žmogaus, kuris pasisako už dviračius, elektrines transporto priemones, įvaizdį, tai padėjo. Toks dalyvavimas parodo, kad meras iš arti mato problemas, kurios aktualios eiliniams Vilniaus gyventojams, ir emocionaliai į jas reaguoja bei sprendžia“, – aiškino viešųjų ryšių specialistė.

L.Mockutė įsitikinusi, kad ši akcija pasitarnaus ir kaip Vilniaus viešinimo priemonė, nes ne vienam, internete pamačiusiam vaizdo klipą, kils klausimas – „koks gi miestas yra tas Vilnius ir kokie ten žmonės gyvena, jeigu meras važinėja šarvuočiu ir daro tokius dalykus“.

Atrodome kaip žmogėdros

Lietuvos radijo apžvalgininkas Gintaras Aleknonis pripažįsta, kad ši A.Zuoko akcija plačiai nuskambėjo visame pasaulyje ir tuo požiūriu yra labai sėkminga. Tačiau kyla klausimas, ar išgarsėti bet kokiomis priemonėmis yra svarbiausia.

„Kai parodo filmą, kur lietuviai valgo arklieną, mes piktinamės. O juk dabartinėje situacijoje austrai gali pasakyti: „Pažiūrėkite, kaip lietuviai supranta, kas yra teisingumas. Mes teisingai pasielgėme, kad tokiems beveik žmogėdroms neatidavėme žmogaus, su kuriuo nežinia, kaip būtų elgiamasi. O iš kur tas šarvuotis? Gal čia tas pats, kuris važinėjo aplink televizijos bokštą?“ – kritikos sostinės mero užmojams negailėjo G.Aleknonis.

„Nesąmonių“ skyrelyje

Taip esą kuriamas tik toks įvaizdis – Laukiniai vakarai, vesternai. Kas pirmas paspaus gaiduką, tas ir teisus.G.Aleknonis tvirtino stebėjęs užsienio televizijos kanalų žinias, kurios parodė Vilniaus mero pasivažinėjimą šarvuočiu ir atkreipęs dėmesį, kad ši žinia rodoma „įdomybių ir nesąmonių skyrelyje“.

„Tarkim, mačiau, kad šita žinia dedama šalia tokių žinių, kaip kažkur Azijos šalyse žmonės gulasi ant bėgių šalia važiuojančio traukinio ir neva elektros srovė juos gydo“, – pavyzdį pateikė apžvalgininkas.

Pašnekovas užduoda klausimą, ar to buvo norėta. Nes jeigu taip – tikslas pasiektas. Be to, viešųjų ryšių požiūriu pasirinktas puikus laikas – vasarą žinių nėra itin daug,  o tai padidina susidomėjimą panašiomis akcijomis.

„Kitas klausimas – tai yra filmavimas, kuris tikrai brangiai kainavo. Aš nežinau, kas už jį sumokėjo. Be abejonės, manyčiau, viskas yra apmokėta, sąskaitos sutvarkytos ir padaryta taip, kad miestas už tai nieko nemokėjo. Bet nėra nieko brangesnio už šitaip nemokamai padaromus dalykus“, – įsitikinęs G.Aleknonis.

Apžvalgininkui toks populiarumo siekimas ir kartu Vilniaus vardo garsinimas yra nepriimtinas. Taip esą kuriamas tik toks įvaizdis – Laukiniai vakarai, vesternai. Kas pirmas paspaus gaiduką, tas ir teisus.

Komentarai
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
Parašykite atsiliepimą apie 15min