Mėlynąja zona buvo paskelbtos Vokiečių, Didžioji, Aušros Vartų (iki Bazilijonų g.) gatvės, Šventaragio gatvė kartu su automobilių stovėjimo aikštele. Taip pat teritorija šalia Operos ir baleto teatro A.Goštauto, A.Vienuolio, J.Lelevelio gatvėse, A.Jakšto gatvė, V.Kudirkos aikštės prieigos, Gedimino prospekto ruožas nuo V.Kudirkos aikštės iki A.Jakšto gatvės.
„Susisiekimo paslaugų“ Miesto eismo departamento vadovė Daiva Kaminskaitė, praėjus keliems mėnesiams po mokesčių padidinimo, teigė, kad rinkliavos surinkimas išaugo apie 17 proc. palyginti su 2010 ir 2009 metų tuo pačiu laikotarpiu. Tačiau pripažino, kad toli gražu ne visos stovėjimo vietos būna užimtos.
Lenda į gyventojų kiemus
Dabar miesto politikai jau svarsto galimybę mokesčius už stovėjimą vėl mažinti. Mero Artūro Zuoko teigimu, šiuo metu net apie pusė stovėjimo vietų Mėlynojoje zonoje būna neužimtos. Bet tai nereiškia, jog Vilniaus centre ir senamiestyje sumažėjo automobilių.
„Dabar žmonės bando automobilius statyti bet kur, kaip papuola, lenda į privačius gyventojų kiemus, užstato tokias vietas, kur kyla grėsmė eismo saugumui. Tai daro nemažą įtaką ir tam pačiam verslui, kultūros renginių lankymui ir pan., nes kai kurios įmonės dėl per brangaus automobilių statymo uždaro savo biurus miesto centre ir kraustosi į kitas miesto vietas“, – aiškino A.Zuokas.
Esą tai ir yra priežastis, kodėl linkstama kai kuriose vietose rinkliavos dydį sumažinti.
Pigs iki 4 litų
Automobilio stovėjimas gatvėse nuo 6 Lt turėtų atpigti iki 4 Lt už valandą. Taip pat ketinama peržiūrėti stovėjimo kainas požeminėse ir antžeminėse aikštelėse. Čia jos irgi gali mažėti.
Vis dėlto Vokiečių gatvėje, šalia Rotušės aikštės, automobilio stovėjimas ir toliau kainuos 6 Lt – taip vis dar turima vilčių atpratinti vairuotojus į senamiestį važiuoti savo automobiliais.
„Susisiekimo paslaugų“ vadovas Gintas Bliuvas išsakyti savo nuomonę apie tai, ar reikia mažinti stovėjimo kainas sostinės centre ir senamiestyje, nepanoro. Jo teigimu, sprendimus priima politikai, o įkainius nustato miesto taryba.