Suprasti akimirksniu
- Vilniaus oro uoste tikrinta taksistų darbo kokybė
- Nustatyti įvairūs pažeidimai – netinkama apranga, informacijos automobiliuose trūkumas
- Ateityje reikalavimai taksistams griežtės
- Kalbinti taksistai su žurnalistais bendrauti nenorėjo
Reido metu buvo patikrinti 25 automobiliai. Tai sudaro pusę Vilniaus oro uosto taksi linijos transporto – iš viso teisę čia priimti keleivius turi 50 automobilių.
„Tokius reidus kartu su policijos, savivaldybės ar ministerijų pagalba darome nuolat, kad įvertintume taksi paslaugų kokybę. Apskritai manome, kad situacija keičiasi į gerąją pusę“, – 15min sakė Vilniaus oro uosto direktorius Artūras Stankevičius.
Vykstant reidui Vilniaus oro uostas užfiksavo 8 pažeidimus. 5 pažeidimai buvo administracinio pobūdžio, pvz., ne iki galo užpildytas kasos žurnalas ar metrologinės patikros nepraėjęs taksometras, trys pažeidimai buvo vidaus taisyklių. Viename automobilyje nebuvo taksi tarifų lentelių, kitame – lipduko dėl bankinių mokėjimo kortelių, o trečiame nebuvo paties vairuotojo.
Be to, net trečdalis patikrintų taksistų nesilaikė aprangai keliamų reikalavimų.
„Dėl pageidaujamos aprangos kol kas visus įspėjome, pakartosime tai ir elektroniniu laišku, o kitą kartą jau ir bausime. Jokie sportiniai, jokie margi savaitgaliniai drabužiai netinka. Turi būti klasikinės tamsios kelnės ir vasaros metu – marškinėliai. „Polo“ stiliaus marškinėliai, ne šiaip „maikės“. O žiemą taksistai turi dėvėti klasikines kelnes bei klasikinį paltą. Ir jokių sportbačių“, – sakė A.Stankevičius.
Per 2015 m. dėl įvairių taisyklių pažeidimų nubausti 42 taksistai. Nuo 2015 m. rugpjūčio, kuomet įsigaliojo tvarka, kai pažeidimai skirstomi į lengvus ir šiurkščius, užfiksuota 10 šiurkščių pažeidimų, pažeidėjams atimtos licencijos.
Kas mėnesį Vilniaus oro uostas susilaukia ir bent keleto keleivių skundų dėl taksi paslaugų, daugiausia – dėl to, kad sumokėti už kelionę tenka per didelę sumą.
„Visus skundus tiriame. Kameros užfiksuoja laiką, kada koks taksistas palieka oro uosto teritoriją. Mes galime matyti, kada kuris vairuotojas išvažiavo ir grįžo, bei patikrinti, ar keleivio mums pranešti faktai yra teisingi. Jei matome, kad klientas permokėjo, mes kompensuojame skirtumą ir baudžiame vairuotoją. Esant reikalui kviečiame kiekvieną keleivį kreiptis į Vilniaus oro uosto taisyklių administraciją ir pranešti apie taksistų daromus pažeidimus“, – sakė A.Stankevičius.
Vilniaus oro uosto direktorius atskleidžia, kad šiuo metu Vilniaus oro uostas nagrinėja galimybes sukurti mobiliąją aplikaciją, kuri leistų keleiviams užsisakyti taksi automobilį dar neatsiėmus bagažo. Kita tiriama galimybė – specialus terminalas prie taksi linijos, į kurį įvedus norimą kelionės tikslą būtų parodytas maršrutas ir preliminari kaina.
„Žmogiškasis faktorius būtų eliminuotas – klientas pats galėtų nuspręsti, ar nori važiuoti taksi, ar ne. Pasinaudojęs terminalu ar aplikacija, į kelionės tikslą nuvežtas klientas gautų ataskaitą apie visą kelionę, nukeliautą atstumą ir galėtų palikti atsiliepimą apie vairuotoją“, – dėsto A.Stankevičius.
Dar vienas planuojamas taisyklių sugriežtinimas – reikalauti geresnių anglų kalbos žinių iš taksistų. Netrukus visi taksistai turės mokėti anglų kalbą nebe A2, o B1 lygiu, ir tai taip pat bus tikrinama. Slaptas eksperimentas, kurį atliko 15min, parodė, kad būtent anglų kalbos žinios yra viena silpnųjų Vilniaus oro uosto taksi linijos taksistų pusių.
Taksistai žurnalistų vengia
Vilniaus oro uosto direktoriaus teigimiu, taksistai į griežtėjančią tvarką žiūri pozityviai.
„Baigėsi laikai, kai bėgdavo visi pamatę tikrintojus. Vadinasi, būdavo dėl ko bėgti. Taksistų, kurie grubiai pažeisdavo įvairias taisykles ir formavo nuomonę apie visų oro uosto taksistų netinkamai teikiamas paslaugas, mažėja. Didžioji dalis teigiamai priima pokyčius“, – sakė A.Stankevičius.
Išsiaiškinti, ar tikrai patys taksistai būsimas permainas ir bendradarbiavimą su Vilniaus oro uosto vadovybe vertina teigiamai, 15min nepavyko. Žurnalistui sekmadienio vakarą nuvykus į Vilniaus oro uostą, nei vienas iš keturių tuo metu taksi linijoje automobiliuose ar prie jų buvusių taksistų su juo bendrauti nepanoro.
Dar trijuose automobiliuose taksistų išvis nebuvo. Tai leidžia daryti išvadą, kad atvejų, kuomet taksi vairuotojai palieka savo darbo vietas, pasitaiko ne taip ir retai.
Vien tik faktai apie Vilniaus oro uosto taksi liniją:
- Paslaugas teikia 50 skirtingų automobilių
- Leidimai teikti paslaugas išduodami privatiems asmenims ir įmonėms
- Leidimai išduodami kalendoriniams metams
- Tarp reikalavimų taksistams – galimybė atsiskaityti banko kortele, anglų kalbos mokėjimas A2 lygiu, ne senesnis nei 8 metų tvarkingas ir švarus taksi automobilis
- Kelionės pabaigoje taksistas privalo išduoti pinigų priėmimo kvitą
- Taksistas privalo būti apsirengęs tvarkingai
- Jeigu vežėjas per metus nepadaro jokių nusižengimų, negauna nuobaudų ir yra linkęs toliau bendradarbiauti, sutartis pratęsiama automatiškai
- Už taisyklių pažeidimus numatytos drausminės nuobaudos.