Didžiosios taksi firmos prieš čempionatą viešai žadėjo, kad keleivius veš tokiomis pačiomis kainomis kaip ir įprastai. „15min“ pasiteiravus apie tai „Martono taksi“ ir „Merselitos“ atstovų, buvome užtikrinti esą tarifai tikrai nekils.
Tarifas – virš įžūlumo
Tačiau Vilniaus savivaldybės Viešosios tvarkos ir Transporto skyrių darbuotojai, kelias dienas iš eilės skirtingose sostinės vietose tikrinę taksi vairuotojų sąžiningumą, įsitikino, kad taip nėra. Aptikti pažeidimai nustebino – dalis taksi vairuotojų, matyt, tikėdamiesi sulaukti daug pinigus žarstančių keleivių, gerokai kilstelėjo vežimo tarifus. Kai kurie kainas padidino net iki dešimties kartų.
„15 Lt už kilometrą – tokio tarifo iki šiol dar nebuvau matęs. Iš oro uosto vežančių taksi tarifas yra 6 Lt, tačiau tai oficialus tarifas, įmonė jį pasitvirtino, informavo savivaldybę ir jį taiko. Iki 2005 m. savivaldybė galėjo nustatyti maksimalias ribas, bet pasikeitė tvarka ir nebegalime tam daryti įtakos“, – sakė Vilniaus savivaldybės Miesto transporto skyriaus Kontrolės poskyrio vedėjas Egidijus Anulis.
Daugiausia pažeidimų užfiksuojama prestižinėse Senamiesčio vietose, šalia Geležinkelio ir Autobusų stočių – ten, kur taksistai gali sulaukti užsieniečių ar tiesiog neblaivių klientų, kurie nepareikš pretenzijų, kai jų bus paprašyta sumokėti daugiau.
Svarbiau – prevencija
Anot E.Anulio, per patikrinimus čempionato metu nesiekiama sugauti kuo daugiau pažeidėjų ir jų nubausti. Esą kur kas veiksmingiau yra prevencinis darbas, kai taksistai žino, jog reidai vykdomi, ir nepažeidinėja nustatytų taisyklių.
„Išaugę tarifai yra opiausia problema. Net ir užsieniečiams atrodo brangu, kai paprašoma 20 eurų už kelis kilometrus“, – sakė E.Anulis.
Patikrinimų metu užfiksuojama ir kitokių pažeidimų: taksistai dirba be licencijų, sudėtinga ir taksometrų patikra, nes jų fiskalinė atmintis paprastai yra labai maža, todėl Mokesčių inspekcijai itin sunku apskaičiuoti realias taksi įmonių pajamas.
„Tai ir leidžia vairuotojui paimti 100 Lt už kelis kilometrus. Nes jeigu reikėtų nuo šios sumos sumokėti mokesčius, tokių tarifų, manau, nebūtų“, – kalbėjo savivaldybės atstovas.
Skundžiasi tik lietuviai
Tačiau E.Antulis pripažino, kad taksistų sukčiavimo atvejus nustatyti yra labai sunku. Esą tam reikalinga keleivių pagalba, o pastarieji, ypač užsieniečiai, paprastai nenori veltis ir nesiskundžia. „Dažniausiai skundų sulaukiame iš atvykusių užsieniečių verslo partnerių lietuvių. Jie praneša, kai Vilniuje nukenčia kolegos iš kitų šalių“, – pastebėjo E.Anulis.
Patys taksistai kratosi kaltinimų sukčiavimu. Netoli „Siemens“ arenos, kur vyksta krepšinio kovos, sutikti taksi automobilių vairuotojai skėsčiojo rankomis. Esą tikrai nieko neapgaudinėja, nes paprasčiausia nėra ką apgaudinėti – keleivių, ypač į rungtynes važiuojančių užsieniečių, jie sulaukia vos vieno kito.