Vicemeras Romas Adomavičius antradienį sakė, kad tai padėtų išspręsti problemas dėl bilieto neturinčių vadinamųjų zuikių, drausmintų keleivius ir leistų kovoti su kišenvagiais.
Politiko teigimu, apklausiami vilniečiai dažnai nurodo, kad viešajame transporte jaučiasi nesaugiai, kenčia nuo ilgapirščių, nepagarbaus vairuotojo ar šalia esančio keleivio elgesio.
„Tai atvedė prie idėjos įrengti vaizdo stebėjimo sistemas visose transporto priemonėse“, – sakė R.Adomavičius.
Galima matyti, kokį keleivis pažymi bilietėlį, ar jis jau nebuvo panaudotas vieną kartą, galima matyti netgi kupiūros numerius, kuriais sumoka keleivis vairuotojui už bilietą.Pasak jo, šiuo metu atliekamas eksperimentas 19-ojo maršruto troleibusuose. Maždaug po dviejų mėnesių aptarus jo rezultatus planuojama priimti sprendimą dėl stebėjimo kamerų įrengimo ir kitose viešojo transporto priemonėse.
„Kamera turi tokias funkcijas, kad gali matyti 360 laipsnių kampu visą vaizdą – priartinti, pritraukti. Galima matyti, kokį keleivis pažymi bilietėlį, ar jis jau nebuvo panaudotas vieną kartą, galima matyti netgi kupiūros numerius, kuriais sumoka keleivis vairuotojui už bilietą“, – sakė R.Adomavičius.
Įrengus stebėjimo kameras vairuotojas turės pagalbos iškvietimo mygtuką, jį nuspaudus autobuse susidariusi situacija bus matoma policijos nuovadoje ar Bendrajame pagalbos centre įrengtuose kompiuteriuose.
Vienai transporto priemonei pakaktų vienos stebėjimo kameros. Pasak R.Adomavičiaus, vienos kameros kaina su įrengimu galėtų siekti 2,5–3,5 tūkst. litų. Jos priežiūra kas mėnesį kainuotų 30–40 litų.
Iš viso sostinėje yra apie 500 autobusų ir troleibusų.
Pasak R.Adomavičiaus, įrengus stebėjimo kameras visi keleiviai viešajame transporte galėtų naudotis ir sparčiuoju bevieliu ryšiu.