-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Principinga prokurorų pozicija teismuose nagrinėjant eismo saugumo bylas gali nulemti bausmę

Kokia skaudi gyvybės ir sveikatos kaina netekus jos kelyje dėl neatsargaus ar neblaivaus vairuotojo, krašto prokurorams nuolat primena tiriamos nusikalstamos veikos dėl kelių transporto eismo saugumo taisyklių nepaisymo ir pažeidėjų bylos, kuriose tenka palaikyti valstybinį kaltinimą, siūlyti įstatymo numatytas bausmes.
Panevėžio apygardos prokurorė J.Činčikienė.
Panevėžio apygardos prokurorė J.Činčikienė. / Panevėžio apygardos prokuratūros nuotr.

Kaip informuoja Panevėžio apygardos prokuratūra, šios srities prokuratūros veikla yra tarp Seimo patvirtintų prioritetinių krypčių. Generalinis prokuroras Algimantas Valantinas, siekdamas gerinti prokurorų veiklą organizuojant ikiteisminį tyrimą ir vadovavimą jam, neseniai nurodė Generalinės prokuratūros skyrių, apygardų ir apylinkių vadovams paskirti prokurorus, kurie specializuosis nusikalstamų veikų dėl kelių transporto eismo saugumo pažeidimų srityje.

Panevėžio apygardoje jau aiškūs kandidatai – kvalifikacijos kėlimo galimybė šioje srityje suteikta Apeliacinio ir Antrojo skyriaus prokurorams Lidijai Burbienei ir Leonui Kavaliauskui.

Skiriamos laisvės atėmimo bausmės

Panevėžio apygardos prokuratūros Apeliacinio skyriaus vyriausiosios prokurorės Jolantos Činčikienės teigimu, tokios bylos, kaip ir beprasmės aukų žūtys keliuose, prokurorus verčia nerimauti ir analizuoti teismuose išnagrinėtas eismo taisyklių pažeidimų bylas ir vertinti pažeidėjams taikomos baudžiamosios atsakomybės rezultatus. Per šių metų pirmąjį pusmetį Panevėžio apygardos teritorijoje esančių apylinkių prokurorams teko dalyvauti 83, pernai per visus metus – 128 eismo saugumo pažeidėjų baudžiamosiose bylose. Per pirmąjį pusmetį jau teko nagrinėti net 13 bylų, kuriose žuvo žmonės (pernai per metus – 22).

„jolantaTeismai, išnagrinėję prokurorų perduotas eismo saugumo pažeidėjų bylas, per šių metų pirmąjį pusmetį 25 nuteistiesiems skyrė laisvės atėmimo bausmes (pernai per metus – 37): septyniose bylose (pernai – 9) nuteistiesiems paskirtos realios laisvės atėmimo bausmės, kitose 18 bylų bausmių vykdymas buvo atidėtas", – teigė J.Činčikienė.

Trylikoje bylų, kuriose žuvo žmonės, avarijų kaltininkams paskirtos nuo trejų iki septynerių metų laisvės atėmimo bausmės. Tačiau tik dviem jų paskirtas laisvės atėmimo bausmes teks atlikti pataisos namuose, kitiems bausmių vykdymas atidėtas, nuteistiesiems paskirto baudžiamojo poveikio priemonės.

Griežčiausių – šešerių ir septynerių metų laisvės atėmimo bausmių sulaukė teisiamieji, vairavę automobilius neblaivūs. Šešiose bylose, kai žmonės žuvo dėl neblaivaus vairuotojo kaltės, paskirtos nuo ketverių iki septynerių metų laisvės atėmimo bausmės, tačiau tik dviejų žūčių kaltininkai neteko laisvės. Vienas kaltininkas, nors ir susitaikęs su nukentėjusiu asmeniu, prokurorams nesutikus, neišvengė baudžiamosios atsakomybės ir buvo nuteistas.

Visose baudžiamosiose bylose apygardos apylinkių prokuratūrų prokurorų pasiūlyta nusikalstamų veikų kvalifikacija buvo teisinga. Tačiau ne visose teismų nagrinėtose baudžiamosiose bylose buvo paskirtos prokurorų siūlytos arba artimos joms pagal rūšį ir dydį bausmės.

Reikia principingų prokurorų

Principinga prokurorų pozicija eismo saugumo pažeidėjų bylose, kaip rodo teisinė praktika, gali nulemti nuteistajam skiriamą bausmę. Prokurorams nederėtų nuolaidžiauti, atsisakyti savo pozicijos gynimo ir apeliacinių skundų rašymo, kai teismas bausmės vykdymą atideda. Ypač eismo saugumo bylose, kuriose nusikaltimą yra padaręs neblaivus ar apsvaigęs nuo narkotinių medžiagų vairuotojas. Griežtesnės prokurorų pozicijos ne tik siūlant bausmes, bet ir taikant baudžiamojo poveikio priemones dar kartais pasigendama.

Eismo saugumo pažeidėjams pernelyg retai taikomos baudžiamojo poveikio priemonės, ypač asmenims, kuriems paskirtos laisvės atėmimo bausmės. Įstatymas numato net keletą baudžiamojo poveikio priemonių, tarp jų yra uždraudimas vairuoti transporto priemonę, turtinės žalos atlyginimas, nemokami darbai, įmoka į nukentėjusių nuo nusikaltimų asmenų fondą ir kt.
Teismo pareiga yra parinkti tokias baudžiamojo poveikio priemones, kurios užtikrintų ne tik nukentėjusiojo pažeistų interesų atkūrimą, bet ir nuteistojo nubaudimą, skatintų nuteistąjį ir ateityje laikytis įstatymų.

„Per savaitę keliuose žuvo 22, sužaloti 113 žmonių“ – tokie ir panašūs pranešimai apie nelaimingus įvykius keliuose patvirtina, kad ši tema mūsų šalies gyvenime vis dar tebėra aktuali.
Tą patį teigia ir prokuratūros veiklos duomenys apie apygardos teritorijoje esančių apylinkių prokurorų perduotas nagrinėti teismui baudžiamąsias bylas dėl kelių transporto eismo saugumo pažeidimų : pernai per 9 mėnesius buvo perduotos nagrinėti teismui 107, šiemet per tą patį laikotarpį – 128 baudžiamosios bylos", – teigė J.Činčikienė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius