Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Edinburgą tramvajaus šalininkai pavertė statybų aikštele

Škotijos sostinė Edinburgas turistus pasitinka centrinėmis gatvėmis, apjuostomis statybinėmis tvorelėmis – dar kelerius metus čia šeimininkaus tramvajaus liniją statantys darbininkai.
Edinburgo centre jau kelintus metus šeimininkauja statybininkai.
Edinburgo centre jau kelintus metus šeimininkauja statybininkai. / Aurelijos Kripaitės/15min.lt nuotr.

Tramvajaus linija beveik pusę milijonų gyventojų turinčiame Edinburge – viena karščiausių temų Škotijoje. Centrinės miesto gatvės keleriems metams paverstos statybviete – šimtai darbininkų nuo ankstyvo ryto iki pat sutemų dirba prie būsimo tramvajaus bėgių. 

Ambicingas projektas per kelerius metus pabrango beveik tris kartus, o jo pabaigos vis nematyti. Vietinė žiniasklaida vis pasišaipo – kiek dar brangs svajonė sugrąžinti Škotijos sostinei tramvajų, kurio atsakyta praėjusio amžiaus viduryje.

Vietiniai gyventojai tikino pripratę ir susitaikę su nesklandumais. Nepatogumus kantriai stebi ir mažosios suvenyrų parduotuvėlės, tarsi įkalintos statybinių tvorų. „Nežinia, ar to reikėjo vietiniams – ir dabar viešojo transporto sistema puikiai funkcionuoja. Panašu, kad tramvajus, vešiantis žmones nuo oro uosto, labiau reikalingas turistams“, - tikino Edinburge gyvenantys ir dirbantys lietuviai. 

Projektas ambicingas, įspūdinga ir jo kaina. 2003-iais skaičiuota, kad tramvajaus linija miestui kainuos apie 375 milijonus svarų sterlingų (beveik 1,6 mlrd. Lt), netrukus projektas stipriai pabrango. 

2011-aisiais, skaičiuota, kad jau išleista daugiau nei planuota – apie 440 mln. svarų  sterlingų (beveik 1,9 mlrd.Lt). Dabar ekspertai skaičiuoja, kad šis projektas kainuos apie 1 mlrd. svarų sterlingų (4,3 mlrd. Lt). 

Pirmoji tramvajaus linija Edinburge buvo nutiesta 1871-aisiais. Pirmieji tramvajai buvo tempiami arklių. Tai buvo gana problematiška dėl kalvoto miesto reljefo. Arkliai nuvargdavo, susisiekimas ypač strigdavo prastu oru. Elektra varomi tramvajai atsirado tik 1881 m. 

1952-aisiais Edinburgo taryba priėmė sprendimą išardyti tramvajus. Paskutinis tramvajus minios išlydėtas 1956 m. lapkričio 16 d. 

Tačiau 2002 m. miesto taryba įsteigė darbo grupę, kuriai pavesta peržiūrėti visą Edinburgo transporto tinklą. Siūlyta miestui vėl susigrąžinti tramvajų – ekologiška, greitą ir itin patogią susisiekimo priemonę. Po kelerių metų skaičiavimų ir dvejonių nuspręsta – tramvajus Edinburgui reikalingas. 2010-aisiais prasidėjo statybos. 

Pirmiausia tiesiama linija nuo oro uosto iki šv. Andriaus aikštės. Šią liniją norima atverti eismui 2014-aisiais. 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius