Trečiadienį paskelbtas pasiūlymas yra viena iš priemonių, numatytų pagal pernai priimtą įstatymą. Pagal šį teisės aktą ant cigarečių pakelių turi būti vaizdžiai pateikiama informacija apie neigiamą rūkymo poveikį sveikatai.
Perspėjantys užrašai ir nuotraukos turės užimti mažiausiai pusę pakelio priekinės ir galinės sienelių ploto. Jie bus spausdinami viršutinėje pakelio dalyje, kad būtų gerai matomi daugumoje rūkalų prekybos stendų.
JAV maisto ir vaistų administracijos (FDA) tinklalapyje pateikiami 36 tokių nuotraukų pavyzdžiai, o šis agentūra atsižvelgs į visuomenės komentarus, prieš patvirtindama devynias nuotraukas sausio 9 dieną.
„Šiandien FDA žengia esminį žingsnį siekdama sumažinti tabako vartojimo sukeliamą didžiulį sergamumą ir mirtingumą, pasiūliusi dramatiškai pakeisti cigarečių pakelių ir reklamos išvaizdą šioje šalyje, – sakė FDA komisarė Margaret Hamburg. – Kai ši taisyklė įsigalios, rūkymo padariniai sveikatai bus akivaizdūs kaskart, kai kas nors paims cigarečių pakelį.“
Numatoma, kad nuo 2012 metų naujieji perspėjimai taps privalomi ant visų Jungtinėse Valstijose pardavinėjamų cigarečių pakelių, taip pat visoms rūkalų reklamoms.
Šiuo metu Jungtinėse Valstijose ant cigarečių pakelių vienos šoninės sienelės spausdinamas standartinis užrašas smulkiu šriftu: „Vyriausiojo gydytojo perspėjimas: cigarečių dūmuose esama anglies viendeginio.“
Kasmet dėl rūkalų vartojimo Jungtinėse Valstijose miršta apie 443 tūkst. žmonių. Rūkymas šioje šalyje yra pagrindinis veiksnys, lemiantis pernelyg ankstyvas mirtis, kurių būtų galima išvengti, nurodo FDA.
JAV ligų kontrolės ir prevencijos centrų duomenimis, rūko apie 20 proc. šalies gyventojų.
Vienas FDA atstovas naujienų agentūrai AFP sakė, kad naujų spalvotų perspėjimų spausdinimas, kurio sąnaudos gana didelės, bus apmokamas tabako kompanijų, o ne JAV mokesčių mokėtojų lėšomis.
Naująjį tabako kontrolės įstatymą JAV prezidentas Barackas Obama pasirašė pernai birželį – praėjus apie penkiems mėnesiams nuo savo kadencijos pradžios. Šis įstatymas įgalino FDA reguliuoti rūkalų gamybą, reklamą ir pardavimą.
Agentūra taip pat uždraudė spausdinti ant cigarečių pakelių užrašus „light“ (lengvos) ir „low–tar“ (mažai dervų) bei ėmėsi mažinti rūkalų reklamos prieinamumą vaikams.