Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Prenumeruoti

Maskvoje avariniu būdu leidžiantis keleiviniam lėktuvui du žmonės žuvo ir dešimtys buvo sužeista (atnaujinta 23.54 val., nuotraukos, video)

Per avarinį keleivinio lainerio „Tu-154“ nusileidimą Maskvos Domodedovo oro uoste šeštadienį du žmonės žuvo ir kelios dešimtys patyrė įvairias traumas, praneša Rusijos naujienų agentūra „Interfax“, besiremianti Nepaprastųjų situacijų ministerijos (NSM) pareigūnų pranešimais.
Avarinio nusileidimo metu lėktuvas subyrėjo į gabalus.
Avarinio nusileidimo metu lėktuvas subyrėjo į gabalus. / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Kaip informavo transporto prokuratūra, iš viso lėktuvu skrido 163 keleviai ir 9 ekipažo nariai. NSM pateikė kitus skaičius – apie 160 keleivių ir 8 ekipažo narius.

Aviacijos bendrovei „Dagestanskie avialinii“ priklausantis laineris „Tu-154“ skrido iš Maskvos Vnukovo oro uosto į Mineralinius Vandenis Stavropolio krašte. Netrukus po pakilimo sugedo visi trys lėktuvo varikliai. Kaip praneša lenta.ru, ekipažui pavyko lėktuvą nutupdyti Domodedovo oro uoste. Nusileidimo metu laineris nuriedėjo nuo nusileidimo tako ir sustojo tik pramušęs betoninę tvorą.

„Vesti 24“ praneša, kad po nusileidimo lainerio fiuzeliažas lūžo į dvi dalis, tačiau lėktuvas neužsidegė.

„RIA Novosti“ šaltinis bendrovėje „Dagestanskie avialinii“ patvirtino, kad daugelis kompanijos lėktuvų turi ilgą eksploatavimo istoriją ir jau seniai turėtų būti pakeisti naujais.

Papildyta 16.25 val. Pirminiais duomenimis, iš Vnukovo oro uosto kilusiam lėktuvui sugedo vienas iš trijų variklių. Tada ekipažas nusprendė avariniu būdu leistis kitame artimiausiame oro uoste. Tuo metu sugedo dar vienas variklis. Jau leidžiantis Domodedovo oro uoste, nustojo veikti ir trečiasis, paskutinis, variklis.

Panašus incidentas nutiko prieš dešimtmetį (papildyta 16.53 val.)

Rusijos naujienų portalas newsru.com aprašo panašų incidentą, prieš dešimt metų ištikusį kitą lėktuvą „Tu-154“, skridusį iš Krasnodaro į Novosibirską. 2000-ųjų sausio 12 dieną vykęs reisas nebuvo niekuo ypatingas, išskyrus tai, kad retkarčiais nepaaiškinamai šokinėjo variklių apsukos.

Dmitrijaus Pičiugino/wikimedia.org nuotr./Aviakompanijos Dagestanskie avialinii lėktuvas Tu-154M
Dmitrijaus Pičiugino/wikimedia.org nuotr./Aviakompanijos „Dagestanskie avialinii“ lėktuvas „Tu-154M“

Jau leidžiantis, 700 metrų aukštyje, sugedo vidurinysis lėktuvo variklis. Be to, pradėjo streikuoti navigacinė sistema, atsakinga už lėktuvo nukreipimą tiesiai į nusileidimo taką. Situaciją apsunkino tai, kad nusileidimas vyko naktį ir tvyrant tirštam rūkui, o pilotai nusileidimo taką pastebėjo ne iš karto.

Dėl sutrikusios navigacinės sistemos pilotai nesugebėjo nutaikyti lainerio tiesiai į taką ir ištiesinti lėktuvo padėties horizonto atžvilgiu. Pagal visas instrukcijas jie turėjo vėl kilti, apskristi ratą ir pamėginti dar kartą leistis, tačiau nusprendė leistis nepaisydami nieko.

300 metrų aukštyje užgeso ir dešinysis variklis. Veikti liko tik vienas – kairysis. Manevru, kokiu per aviacijos šou leidžiasi tik reaktyviniai naikintuvai, pilotai sugebėjo nukreipti lainerį į nusileidimo taką. Dispečeris kelis kartus įsakė jiems kilti antram ratui, tačiau pilotai atsisakė paklusti.

Iki žemės likus šešiems metrams nutilo ir paskutinis variklis. Lėktuvas liko be traukos. Laimei, tuo metu jis jau buvo tiesiai virš tako. Kadangi visi trys varikliai buvo sugedę, stabdyti teko tik važiuoklės stabdžiais. Stabdant visų dvylikos važiuoklės ratų stabdžių diskai susitrynė visiškai, tačiau lėktuvas galiausiai sustojo. Dispečeris dėl rūko lėktuvo net nematė, todėl, kai nutilo varikliai, iš karto nesuprato – pavyko jam nusileisti ar ne.

Per tyrimą paaiškėjo, kad dėl visko kaltas aviacinis kuras. Krasnodaro oro uoste kuro cisterną iš vidaus kažkas nudažė netinkamais dažais ir jie ištirpo kure. Kai buvo atidaryti avariniu būdu nusileidusio lėktuvo kuro bakai, juose rastas ne skystis, o kažkas panašaus į želė. Kai kurios judančios variklio detalės buvo sulipusios taip, kad jas pavyko išmušti tik kūju. Antrasis pilotas, kuris nutupdė lėktuvą su neveikiančiais varikliais, vėliau buvo apdovanotas medaliu.

Papildyta 17.02 val. Kaip praneša lenta.ru, šeštadienį avariniu būdu Domodedovo oro uoste nusileidusiame lėktuve neveikė nė vienas avarinis trapas.

„Mes buvome priversti šokti iš salono tiesiai ant žemės, tokiu pačiu būdu teko evakuoti ir sužeistuosius“, – vėliau naujienų agentūrai „Interfax“ pasakojo vienas keleivis. 

Patikslintais duomenimis, nuo septynių iki dešimties sužeistų lėktuvo keleivių būklė vertinama kaip itin sunki. Medikai šiuo metu nukentėjusiuosius skirsto po įvairias Maskvos ligonines.

Papildyta 20.00 val. Kaip pranešė „RIA Novosti“, prieš avarinį nusileidimą sugedo ne tik visi trys lėktuvo varikliai, bet ir generatorius bei navigacijos sistema. Tuo metu lėktuvas buvo 9 100 metrų aukštyje.

Tūpimo metu oro uosto dispečeriai padėjo pilotams koreguoti lėktuvo kursą. Be navigacijos sistemos ir dėl blogų oro sąlygų pilotams nepavyko pataikyti nusileisti ant tako. Laineris žemę pasiekė dešiniau nusileidimo tako, tada kirto jį, išriedėjo į kairiąją saugumo juostą, trenkėsi į nedidelę kalvą ir subyrėjo į kelias dalis.

Patikslintais duomenimis, per avariją žuvo du ir buvo sužeisti 83 žmonės.

Vis dėlto aviacijos specialistai tokį milžiniško lainerio nusileidimą ir tą faktą, kad aukų buvo palyginti nedaug, laiko stebuklu.

„Jeigu tokiame aukštyje sustoja visi tokio tipo lėktuvo varikliai, tai juo dar galima nuplaniruoti apie 120 kilometrų, bet tam jau reikia pademonstruoti meistriškumą“, – sakė Rusijos lakūnų profesinės sąjungos prezidentas Miroslavas Boičiukas. Kitas ekspertas pažymėjo, jog iki šiol jam neteko girdėti, kad kas nors būtų nutupdęs lėktuvą „Tu-154“, kai nebeveikia nė vienas jo variklis.

Lėktuvo „Tu-154“ ilgis siekia 47,9 metro, sparnų plotis – 37,55 metro. Maksimalus svoris su kroviniu ir degalais – iki 100 tonų, tuščio – kiek daugiau nei 50 tonų.

Tarp žuvusiųjų – Konstitucinio teismo teisėjo motina (papildyta 23.44 val.)

Kol Rusijos ir Dagestano valdžios atstovai skaičiuoja kompensacijas, kurios bus išmokėtos žuvusiųjų šeimoms ir sužeistiesiems, pranešta, kad tarp žuvusiųjų – iš Dagestano kilusio Rusijos Konstitucinio teismo teisėjo Gadiso Gadžijevo motina.

Tarp sužeistųjų yra Dagestano prezidento brolis. Dagestano vadovas Magometsalamas Magomedovas patvirtino, kad jo brolis Gadžimuradas Magomedovas paguldytas į ligoninę, tačiau kokia jo būklė, nepatikslino, rašo newsru.com.

Sveikatos ir socialinės plėtros ministerijos tinklalapyje skelbiamas 50 sužeistų asmenų sąrašas ir nurodoma, kas į kurią Maskvos ligoninę nuvežtas. Anksčiau skelbta, kad iš viso sužeisti 83 žmonės, tačiau Domodedovo oro uosto atstovės spaudai Jelenos Galanovos teigimu, į oro uosto medicinos punktus kreipėsi 87 žmonės. Visi jie nusiųsti į skirtingas Maskvos ir Maskvos srities ligonines.

Du lėktuvo „Tu-154“ pilotai patyrė rimtas traumas. Pasak J.Galanovos, jie į ligoninę išvežti vieni pirmųjų.

Tie, kurie traumų išvengė, galės pernakvoti oro uosto viešbutyje, o ryte išskristi į Dagestaną atsarginiu aviakompanijos „Dagestanskie avialinii“ lėktuvu.

Papildyta 23.54 val. Rusijos naujienų agentūra „Interfax“ pranešė, kad Dagestano prezidento brolis žuvo. Tiesa, skirtingi šaltiniai kol kas pateikia nevienodas versijas. Pasak vienų šaltinių, prezidento brolio kūnas buvo atpažintas dar įvykio vietoje. Kiti tvirtina, kad sunkiai sužeistas G.Magomedovas buvo nuvežtas į ligoninę ir mirė joje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pranešimas apie prašymų dėl triukšmo mažinimo priemonių įgyvendinimo išlaidų kompensavimo priėmimą
Reklama
Atėjo metas apsitverti sklypą: specialistų patarimai
Reklama
Steikų diena: kaip paruošti sultingą ir burnoje tirpstantį steiką?
Reklama
„CFMOTO“ tapo naujos motociklų vairavimo akademijos Lietuvoje partneriais
Užsisakykite 15min naujienlaiškius