Iki -60% prenumeratai. Išskirtinis gegužės pasiūlymas.
Išbandyti

Lakūnas, savo akimis matęs apšaudytą lėktuvą Pešavare: „Ne veltui mums liepia leistis tamsoje“

Vienas iš aviacijos specialistus nuomojančios įmonės AviationCV.com pilotas savo akimis matė naktį į trečiadienį Pešavaro miesto oro uoste ginkluotų užpuolikų apšaudytą besileidžiantį keleivinį lėktuvą. Dvi gyvybes nusinešęs įvykis įtikino pilotą, kad ne veltui pilotams Pakistane buvo liepiama nepaisyti įprastų taisyklių ir lėktuvą tupdyti tamsoje.
Kulkų suvarpytas lėktuvas.
Kulkų suvarpytas lėktuvas.

Nenorėjęs viešai atskleisti savo pavardės pilotas 15min.lt pasakojo, kad į Pešavarą skrido praėjus mažiau nei parai po to, kai buvo apšaudytas besileidžiantis iš Saudo Arabijos skridęs Pakistano oro linijų lėktuvas „Airbus  310“ su 178 keleiviais.

Talibai į lėktuvą paleido apie 30 kulkų iš kulkosvaidžio, kai orlaivis buvo vos 100 metrų aukštyje prieš pat tūpimo taką.

Pilotai nuolat sakydavo, kad tūpimo lempas čia reikia jungti ne 10 000 pėdų aukšty, kaip įprasta, o tik prieš pat taką – apie 500 pėdų aukštyje, – pasakojo pilotas.

Per šį užpuolimą žuvo viena lėktuvo keleivė ir viena skrydžio palydovė. Dar vienas keleivis buvo sužeistas.

Apie nelaimę sužinojo jau pakilęs

Su 15min.lt susisiekęs pilotas apie skaudų įvykį perskaitė laikraštyje jau būdamas ore pakeliui į Pešavarą. Pilotai iškart ėmėsi visų saugumo priemonių, kad išvengtų panašaus užpuolimo.

„Mums atvykstant, dispečeris pirmą kartą per mano skrydžius į Pešavarą liepė tūpti iš priešingos tako pusės. Kolega, kiek čia skraido, neatsimena, kad būtų tūpęs su šiuo kursu. Sustojom šalia apšaudyto orlaivio...“ – 15min.lt pasakojo pilotas.

Jis pats matė kulkų suvarpytą lėktuvą ir jį nufotografavo. Piloto žiniomis, visus tris nukentėjusius per ataką žmones kliudė ta pati kulka, pataikiusi į orlaivį iš dešinės pusės ir perskrodusi lėktuvo korpusą. Dar viena kulka pataikė į kairįjį variklį, tiesiai į kompresorių.

Lėktuvo korpuse kulkos palikta žymė.
Lėktuvo korpuse kulkos palikta žymė.

Liepdavo leistis tamsoje

Netrukus pilotus pasiekė žinia, kad nuo patirtų sužeidimų ligoninėje mirė lėktuvo palydovė, į kurią pataikė kulka.

Pamatęs šios skaudžios nelaimės padarinius pilotas suprato, kodėl jau anksčiau skraidant Pakistane būdavo liepiamas lėktuvą tupdyti kitaip, nei įprasta.

„Ne veltui, kai skraidydavau su vienu iš Pakistano vežėjų, antri pilotai nuolat sakydavo, kad tūpimo lempas čia reikia jungti ne 10 000 pėdų aukštyje, kaip įprasta, o tik prieš pat taką – 500 pėdų aukštyje“, – pasakojo jis.

Pašautas besileidžiantis lėktuvas dar kartą pasaulį privertė abejoti Pakistano vyriausybės sugebėjimu tvarkytis su Talibano islamistų kovotojais. Pastaruoju metu jie itin aktyviai atakuoja oro uostus.

Kaip rašė 15min.lt, teroristams atakavus Karačio oro uostą, žuvo mažiausiai 28 žmonės, o nelaimės vietoje buvo atsidūręs ir lietuvis Ignas Vosylius.

Tuomet jis stebėjosi, kad net visai šalia griaudint sprogimams vienu lėktuvu su juo į Karačio oro uostą atvykę pakistaniečiai išliko stebėtinai ramūs ir jokia panika oro uoste nekilo.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Dantų balinimas: kaip pasiekti greitų ir efektyvių rezultatų?
Reklama
Benediktas Vanagas: stipriai išprakaitavus geriant vien vandenį kenčia kūno produktyvumas – trūksta energijos, sunku susikoncentruoti, darai klaidas
Reklama
Nauja automatika ir robotai leis „VLI Timber“ auginti gamybą daugiau kaip 40 proc.
Reklama
Mitai stabdo pasiryžti? Specialistė paneigė pagrindinius investavimo mitus
Užsisakykite 15min naujienlaiškius