-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Rusijos radijo mėgėjai išplatino galimą L.Kaczynskio pilotų pokalbį (audio, papildyta 0.55 val.)

„Komsomolskaja pravda“ rašo, kad Rusijos radijo entuziastai galimai perėmė Smolenske besileidžiančio prezidento L.Kaczynskio lėktuvo pilotų pokalbius su žeme.
Lenkijos prezidento Lecho Kaczynskio lėktuvas
Per aviakatastrofą žuvo Lenkijos prezidentas L.Kaczynskis ir dar mažiausiai 87 keleiviai. / „Scanpix“ nuotr.
Temos: 1 Radijas

Pokalbio metu girdimi žodžiai, kurie gali reikšti „dūmelis“, „rūkas“, „aukštis“.

Pateikiame trumpo pokalbio fragmento šifruotę (vertimas tiesioginis, neadaptuotas).

Balsas su lenkišku akcentu: „300 metrų... (...) Mūsų keturi žmonės... Ok, 259... kursas (toliau neaišku...). Pasakykite mane, pasakykite mane... Pasakykite, koks matomumas. (...). OK, dūmelio aštuoni kilometrai ir 744 bei 2 703. Ir mums reikia leistis.“

Balsas be akcento (galimai oro uosto dispečerio): „Viskas kol kas pagal komandą. Kol kas dirbame.“

Eksperto komentaras. Skrydžių saugumo eksperto Viktoro Timoškino teigimu, keista, kad girdimas beveik vien tik piloto balsas. Visiškai nesuprantama, kas turima  omeny fraze „dūmelio 8 kilometrai“. Čia tikrai kalbėta ne apie apatinę rūko ribą, nes tokiu atveju atstumas matuojamas šimtais metrų. Vienintelė aiški išvada, kad pilotams buvo sunku kalbėti rusiškai. Taip pat galima teigti, kad pokalbio metu, kai lėktuvas pradėjo žemėti, pilotų kabinoje buvo ganėtinai ramu.

Papildyta 00.55 val. Ta pati „Komsomolskaja pravda“ cituoja pulkininką A.Muravjovą, kadaise Smolenske vadovavusį karinių skrydžių saugumui. Tragedijos vakarą A.Muravjovas koordinavo lėktuvų skrydžius oro uoste „Severnyj“ ir nukreipdavo lėktuvus į kitus oro uostus susidarius nepalankioms oro sąlygoms.Tai buvo vienintelis pilotų bandymas, jis baigėsi katastrofa...

„Prieš Lenkijos prezidento lėktuvą nutupdėme dar du. JAK-40 nutūpė be jokių problemų. Po jo leidosi IL-76, bet dėl blogo matomumo nukreipėme jį į Maskvos Vnukovo oro uostą. Trečiasis lėktuvas „Tu-154“ atskrido smarkiai pablogėjus oro sąlygoms. Iš pradžių jis pradėjo leistis pagal planą, griežtai be jokių nukrypimų. Vėliau dispečeriams kilo abejonių. Skrydžių vadovas net tris kartus davė komandą kilti į antrą ratą. Pilotas neklausė, nors dispečeris ir liepė ruoštis antram bandymui. Kai dispečeriai pamatė, kad pilotai patys nusprendė, kaip jiems elgtis, tuomet tiesiog stebėjo lėktuvą ir stengėsi padėti jam nusileisti. Tai buvo vienintelis pilotų bandymas, jis baigėsi katastrofa“, – sakė A.Muravjovas. 

Jis pridūrė, kad pokalbiai tarp pilotų ir žemės vyko rusiškai ir laužyta anglų kalba. Todėl galėjo kilti nesusišnekėjimų. Pokalbio kokybę pulkininkas įvertino taip: „Pusė per pusė.“ („Fifty fifty.“)

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius