Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Kremliaus propagandos ruporui „Russia Today“ nugaras atsuka vis daugiau žurnalistų

Russia today Krymą prie Rusijos jau prijungė
Russia today Krymą prie Rusijos jau prijungė
Šaltinis: 15min
0
Skaitysiu vėliau
A A

Liepos 18 d. protestuodama prieš Kremliaus skleidžiama melą ir propagandą atsistatydino tarptautinei rinkai skirto Rusijos kanalo anglų kalba „Russia Today“ (RT) žurnalistė Sara Firth. „Mes meluojame kiekvieną dieną ir vis atrandame patrauklesnių būdų tai daryti“, – tvirtino Londone dirbusi žurnalistė. Ji nėra vienintelė Vakarų žurnalistė, atsisakiusi karjeros Maskvos finansuojamoje televizijoje.

Ši žurnalistė atsistatydino praėjus dienai po Malaizijos lainerio „Boeing 777” numušimo rytų Ukrainoje. Nepaisant Kremliaus veidmainysčių ir skelbtų sąmokslo teorijų, beveik niekas pasaulyje neabejoja, kad lėktuvą numušė Rusijos remiami separatistai, rengiantys išpuolius visoje rytų Ukrainoje.

Vis dėlto, tie žiūrovai, kurie stebėjo RT parengtas žinias iš karto po katastrofos, kurioje žuvo 298 žmonės, galėjo susidaryti visai kitą vaizdą, rašo naujienų svetainė time.com.

RT žinių vedėjai ir pakviesti svečiai tikino, jog lainerį numušė Ukrainos kariai, susidarę klaidingą įspūdį, kad skrenda Rusijos prezidento Vladimiro Putino lėktuvas.

RT žinių vedėjai ir pakviesti svečiai kalbėjo visiškas nesąmones, aiškindami, jog lainerį numušė Ukrainos kariai, susidarę klaidingą įspūdį, kad skrenda Rusijos prezidento Vladimiro Putino lėktuvas.

Rusijos propagandos, skirtos Vakarams, ruporo visiškai nejaudino tokios hipotezės absurdiškumas – juk akivaizdu, kad niekas Ukrainoje nenorėtų prisidėti prie V.Putino nužudymo, nes tai suteiktų pretekstą Maskvai įvykdyti atvirą karinę agresiją prieš Ukrainą.

Kremliui pavaldžios televizijos žurnalistai be paliovos klausinėjo pasikviestą aviacijos ekspertą, ar yra įmanoma, kad Ukrainos kariai būtų supainioję Malaizijos lainerį su V.Putino lėktuvu dėl to, kad abu orlaiviai buvo nudažyti raudona, balta ir mėlyna spalvomis.

Žinių vedėjas net nepaminėjo fakto, kad šiomis spalvomis dažomi daugybės oro linijų kompanijų, tarp kurių didžiausios yra „British Airways“, „Air France“ bei „Aeroflot“, lėktuvai.

Be to, tokia RT išgalvota sąmokslo teorija reikštų, kad lėktuvą numušę asmenys pasižymi antžmogiška rega, nes paprasčiausiai neįmanoma įžvelgti dešimties kilometrų aukštyje skrendančio lėktuvo spalvų. Be to, jeigu būtų matomos lėktuvo spalvos, tai dar lengviau būtų galima išvysti ir ant lėktuvo šonų besipuikavusį užrašą „Malaysia Airlines“.

Trimis kalbomis – anglų, arabų ir ispanų, transliuojančios RT televizijos užduotis yra, remiantis Vladimiro Putino žodžiais, – „pasipriešinti anglosaksų žiniasklaidos įtakai“.

2014 m. yra itin nesmagūs metai šiai Vladimiro Putino poziciją transliuojančiai televizijai. Šis kanalas už šimtus milijonų dolerių buvo įkurtas 2005 m. Trimis kalbomis – anglų, arabų ir ispanų, transliuojančios RT televizijos užduotis yra, remiantis Vladimiro Putino žodžiais, – „pasipriešinti anglosaksų žiniasklaidos įtakai“.

Su šia įtaka RT kovoja skleisdama antivakarietišką isteriją, sąmokslo teorijas, palaikydama politinius ekstremistus tiek kairėje, tiek dešinėje bei dergdama JAV ir liberaliąją demokratiją.

Amerikiečių žurnalistas Jamesas Kirchickas užsitraukė RT nemalonę 2013 m. rugpjūčio mėnesį. tuomet J.Kirchickui buvo pasiūlyta pakalbėti apie JAV karį Bradley Manningą, kuris buvo nuteistas už slaptų dokumentų nutekinimą interneto svetainei „WikiLeaks“.

Tiesioginiame eteryje J.Kirchickas pasirodė vilkėdamas vaivorykštės spalvos petnešas ir taip išreikšdamas savo protestą prie neseniai Rusijoje priimtą įstatymą, draudžiantį „netradicinių seksualinių santykių propagandą nepilnamečiams“.

Kovo mėnesį RT žinių vedėja Abby Martin tiesioginiame eteryje pasmerkė Rusijos įvykdytą Krymo okupaciją. Dar po kelių dienų kita RT laidų vedėja Elizabeth Wahl metė darbą propagandiniame kanale tiesioginiame eteryje, paminėdama, kad jos seneliai bėgo nuo sovietų agresijos į Vengriją 1956 m.

Dėl šios priežasties ji nebegalinti dirbti televizijoje, kuri siekia pateisinti visus V.Putino veiksmus.

Vienas iš naujausių pastarojo meto RT propagandos pavyzdžių yra laida „Tiesos ieškotojas“, kurioje analizuojamos sąmokslo teorijos. Keturiolikos minučių trukmės laidoje, kurios tema buvo „Genocidas rytų Ukrainoje“, Ukrainos vyriausybė buvo apkaltina genocido vykdymu.

Bandyta įtikinti, kad prie „genocido“ vykdymo prisidėjo ir JAV, o „genocidas“ gali būti prilygintas Ruandos genocidui, kuris pareikalavo beveik vieno milijono žmonių aukų.

Dabartinę Ukrainos vyriausybę RT žurnalistai pavadino „labiausiai į kraštutinę dešinę visoje Žemėje nutolusia valdžia“, kuri neva laikosi Adolfo Hitlerio nuostatų ir „bombarduoja kviečių laukus tam, kad būtų sukeltas badas rytų Ukrainoje“.

Melo ir dezinformacijos pripildytoje laidoje taip pat buvo kalbintas antisemitinėmis pažiūromis garsėjantis „istorikas“ Williamas Engdahlas. Jis tvirtino, kad 2014 m. pradžioje Rusijoje nugriaudėję sprogimai neva buvo organizuoti Izraelio specialiųjų tarnybų.

Toks melas skamba ypač makabriškai prisiminus Sovietų Sąjungos diktatoriaus Stalino sukeltą Holodomorą rytų Ukrainoje, nusinešusį 7 mln. ukrainiečių valstiečių gyvybes 1932 – 1934 m.

Melo ir dezinformacijos pripildytoje laidoje taip pat buvo kalbintas antisemitinėmis pažiūromis garsėjantis „istorikas“ Williamas Engdahlas. Jis tvirtino, kad 2014 m. pradžioje Rusijoje nugriaudėję sprogimai neva buvo organizuoti Izraelio specialiųjų tarnybų ir buvo kerštas V.Putinui už tai, kad jis nepalaikė karinio įsiveržimo į Siriją.

Nors tokio turinio laidos seniai nieko nebestebina, tačiau, praėjus keletui dienų po šios laidos transliacijos, vaizdo įrašas buvo išimtas. Socialiniame tinkle „Twitter“ RT atstovai pareiškė, jog išaiškėjo, kad skelbta informacija nebuvo patvirtinta. Vis dėlto, šis pavyzdys yra išimtis nuolatinės RT skleidžiamos dezinfomacijos sraute.

Komentarai
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
KALĖDINIŲ DOVANŲ GIDAS
Parašykite atsiliepimą apie 15min