-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Teks atsisakyti automobilių?

Nenaujų mašinų vairuotojams artėja juodos dienos: gali būti, kad po kurio laiko Europos Sąjungoje (ES) registruotus automobilius, kuriems sukako 8 metai, savininkai bus priversti utilizuoti, tad daug lietuvių gali likti be transporto priemonių.
Automobiliai
Automobiliai / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Sprendimas įvesti tokią nuostatą ES priklausančiose valstybėse subrendo Europos automobilių gamintojų asociacijoje (ACEA). Ši didžiuosius Senojo žemyno mašinų gamintojus vienijanti organizacija laikoma viena įtakingiausių ES. 2008 m. spalio 6 d. paskelbtame ACEA pranešime spaudai tvirtinama, kad dėl atitinkamų ES teisės aktų pakeitimų netrukus bus kreiptasi į Europos Komisiją ir Europos Parlamentą. Pagal ACEA pateiktą projektą pakeitus norminius aktus aštuonerių metų automobilių nebus leidžiama net išvežti už ES ribų– šeimininkai bus priversti juos sunaikinti vietos utilizavimo įmonėse.

Susirūpino ekologija

Oficialiai ACEA įstatymų pataisas inicijavo susirūpinusi dėl visuotinio klimato atšilimo. Ekspertų vertinimu, tai gali būti tiesa, bet tik iš dalies. Ne paslaptis, kad kelis ar net keliolika metų ES šalyse naudoti automobiliai vėliau išgabenami parduoti ar perparduoti į Rytų Europos, Azijos ar Afrikos šalis. Niekas tiksliai nežino, kiek tokių sandorių jau įvykę, kiek naudotų mašinų važinėja pasaulio keliais. Mat statistikos duomenys renkami tik apie visiškai naujus automobilius, kurių per pastaruosius keturiasdešimt metų vien ES šalyse galėjo būti realizuota arti milijardo. Manoma, kad apie pusę šių mašinų iškeliavo į Rytus, dauguma naudotų transporto priemonių sėkmingai naudojamos iki šiol.

Bėda, anot ekspertų, yra tai, kad Rytų Europos valstybėse, daugelyje Azijos ir Afrikos šalių automobilių techninė apžiūra atliekama formaliai arba jos išvis nėra.

Bėda, pasak ekspertų, ta, kad kai kuriose Rytų Europos valstybėse, daugelyje Azijos ir Afrikos šalių automobilių techninė apžiūra atliekama formaliai arba jos išvis nėra. Peršasi viena išvada: būtina uždrausti eksportuoti naudotas mašinas į trečiąsias šalis! Kad nekiltų pagundos tuo užsiimti, būtina tam tikro amžiaus sulaukusias transporto priemones nedelsiant utilizuoti!

Tačiau, ekspertų nuomone, gali būti, kad ACEA rankomis gamintojai stengsis išspręsti ir savo ekonomines problemas. Pastaruoju metu naujų mašinų pardavimas ne tik nedidėja, bet ir mažėja, vis daugiau europiečių persėda į tinkamus važinėti naudotus automobilius, todėl jas naikinant automatiškai augtų naujų mašinų rinka.

Lietuviams – katastrofa

Jei ACEA pasiūlymas būtų priimtas, naujovės labiausiai smogtų skurdžių ES šalių, taip pat – Lietuvos, vairuotojams. Mat pagal statistiką net 80 proc. lietuvių važinėja dešimties metų ir senesnėmis mašinomis.

„Blogai, kad priimdama įstatymus ES valdžia nežiūri į atskirų valstybių ekonominę situaciją. Jei ACEA įpirš Europos biurokratams savo idėją, darbo neteks ne tik mūsų automobilių perpardavėjai, bet ir dauguma Lietuvos gyventojų liks be mašinų“, – norminių aktų pataisas kritikavo Lietuvos autoverslininkų asociacijos (LAA) generalinis direktorius Lukas Vosylius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius