Iki -60% prenumeratai. Išskirtinis gegužės pasiūlymas.
Išbandyti

Vilnietis įrodė: tūkstantinė „Omnitel“ sąskaita – nepagrįsta!

Atkaklus vilnietis dar iki teismo posėdžio įrodė, jog didžioji dalis šios įspūdingos sumos iš jo reikalaujama nepagrįstai. Ieškovas tikisi, jog už mobilųjų internetą jam apskritai nereikės papildomai mokėti, nes „Omnitel“ nepasiūlė klientui sutartyje susitarti dėl kredito limito sumos.
D.Glodenio galutinis tikslas – įrodyti, jog vienašališkai kredito limitą nustatanti ryšio paslaugų bendrovė neturi teisės iš kliento gauti nė vieno cento daugiau, nei numato abonentinis mokestis.
D.Glodenio galutinis tikslas – teisme įrodyti, jog vienašališkai kredito limitą nustatanti ryšio paslaugų bendrovė neturi teisės iš kliento gauti nė vieno cento daugiau, nei numato abonentinis mokestis. / Sauliaus Chadasevičiaus/15min.lt nuotr.

Ši istorija – gera pamoka ir mobiliojo ryšio operatorių bendrovėms, ir jų klientams. Abiems šalims pasirašant sutartis praverstų geranoriškiau ir atidžiau tartis dėl abipusių įsipareigojimų.

Vilnietį 31 metų Donatą Glodenį suviliojo „Omnitel“ mobiliojo ryšio „Connect namams“ paslauga.

Klientas pasirinko planą, pagal kurį kas mėnesį moka po pusšimtį litų bei už šią sumą internetu savo nešiojamame kompiuteryje vakarais ir savaitgaliais naudojasi nemokamai.Planas buvo sukonstruotas taip ir reklama buvo pateikta taip, jog atrodė, kad čia nieko ypatingo, – apie 0,004 lito už kilobaitą papildomai siunčiamų duomenų tarifą sakė D.Glodenis.

Pasirašytoje sutartyje, žinoma, buvo punktas ir apie paslaugos teikimą vadinamuoju piko metu. Dėl to ginčas ir prasidėjo.

Drakoniški tarifai

„Dienos, arba piko meto duomenų kiekis buvo labai ribotas – 100 megabaitų. Vieną kartą tą planą visai netyčia smarkiai viršijome. Už kelis šimtus megabaitų turėjome sumokėti 1181 litą!“, – naujienų portalui 15min.lt pirmadienį pasakojo D.Glodenis.

Jo teigimu, įvyko apmaudus nesusipratimas – internete buvo atidarytas puslapis su „flash“ technologijos filmuku. Jį pažiūrėjus langas buvo ne uždarytas, o tik nuleistas. Iki uždarant tą langą, „flash“ filmukas nuolat veikė, ištisai naudodamas duomenų siuntimo kanalą.

„Omnitel“ klientas pridūrė tapęs apsukrios rinkodaros auka: „Planas buvo sukonstruotas taip ir reklama buvo pateikta taip, jog atrodė, kad čia nieko ypatingo. Papildomų duomenų tarifas buvo 0,004 lito už kilobaitą. Tai reiškia, kad 4 litai už megabaitą. Esant dabartiniam sparčiam 3G ryšiui, užteko kelių valandų, ir buvo smarkiai viršytas nustatytas limitas.“

Vilnietis aiškino, ką praktiškai reiškia toks nustatytas duomenų siuntimo tarifas: parsisiųsti iš interneto nuotrauką, kuri vidutiniškai užima megabaitą, kainuoja 4 litus. Parsisiųsti muzikinę 3-4 megabaitų MP3 bylą atsieina iki 15-16 litų.

Privalėju tartis su klientu

D.Glodenis visų pirma kreipėsi į ryšio paslaugas jam teikiančią bendrovę, prašydamas panaikinti tūkstantinę sąskaitą. „Tiesiog neatrodė sąžiningas tas tarifas. Kitas dalykas – juk netyčia viršijome tą limitą“, – argumentus nurodė „Omnitel“ klientas.

Ryšio bendrovei nesutikus, D.Glodenis kreipėsi į Ryšių reguliavimo tarnybą (RRT).Ryšio bendrovė privalėjo suteikti klientui galimybę pačiam pasirinkti kredito limitą.

Specialistams įsigilinus į D.Glodenio ir „Omnitel“ sutartį, paaiškėjo, jog ryšio bendrovė privalėjo suteikti klientui galimybę pačiam pasirinkti kredito limitą. O svarbiausia – klientas turi turėti šansą nurodyti, jog pats pageidauja, kad viršijus limitą paslaugos nedelsiant jam būtų ribojamos.

Būtent dėl šios aplinkybės šį pirmadienį Vilniaus 2 apylinkės teisme ir vyko ginčas.

Klientas teisme aiškino, jog vos kreipęsis į „Omnitel“ dėl mobiliojo interneto teiravosi, ar būtų galima nustatyti 50 litų kredito limitą, tačiau to padaryti jam nebuvo leista. „Omnitel“ atstovas teismą tikino, jog paprastai tokia galimybė klientams yra užtikrinama, o kodėl ja nepasinaudojo D.Glodenis, esą belieka tik spėlioti.

Šios dienos posėdis užtruko taip ilgai, jog teisėja Loreta Lipnickienė dar nutarė padaryti pertrauką iki penktadienio.

Viršytas limitas – ne kliento rūpestis

Tačiau dar iki šios dienos teismo vilnietis pasiekė reikšmingą pergalę. Paaiškėjus, kad vis tik „Omnitel“ atstovai savo nuožiūra buvo nustatę 450 litų sąskaitos limitą, RRT nurodė, jog tik šią, o ne tūkstantinę sumą vilnietis yra skolingas. Kitaip tariant, skolos dalis virš kredito limito buvo panaikinta.

„Omnitel“ atstovai sutiko sumažinti apetitą ir prašo iš D.Glodenio jau tik 500 litų: tų 450 už suteiktas paslaugas bei dar 50 litų už mėnesį, kai dar nebuvo nutraukta sutartis, nors klientas realiai „Connect namams“ paslauga nebesinaudojo. Tačiau klientas nesutinka mokėti net šios sumos, nes 450 litų kredito limitas nustatytas jam už akių.

Teismas sukurtų precedentą

Beje, vis tik kodėl „Omnitel“ neatjungė interneto D.Glodeniui po to, kai šis viršijo jų paties nustatyto kredito limitą? Ryšio bendrovės atstovai aiškino, esą paprasčiausiai nėra techninių galimybių taip žaibiškai reaguoti į limito perkopimą.

Šiandien teisme „Omnitel“ bendrovės atstovas aiškino, jog informaciją apie išnaudotą duomenų kiekį atsinaujina per 1-2 valandas, tuo tarpu D.Glodenis tikino, jog žinia apie nutrauktą paslaugą dėl kredito limito viršijimo jį pasiekė tik praėjus maždaug parai.

Jei teismas pripažintų, jog sutarties punktas apie vienašališkai, nederinant su klientu, nustatomą kredito limitą yra neteisėtas, D.Glodenio pramintu taku galėtų žengti visi ryšio paslaugas tokiomis sąlygomis gaunantys klientai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Benediktas Vanagas: stipriai išprakaitavus geriant vien vandenį kenčia kūno produktyvumas – trūksta energijos, sunku susikoncentruoti, darai klaidas
Reklama
Nauja automatika ir robotai leis „VLI Timber“ auginti gamybą daugiau kaip 40 proc.
Reklama
Mitai stabdo pasiryžti? Specialistė paneigė pagrindinius investavimo mitus
Reklama
LPC meno galerijoje eksponuojamos parodos turi išskirtinę misiją
Užsisakykite 15min naujienlaiškius