Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Kodėl verta auginti darbuotoją nuo mokyklos suolo?

Parodos „Studijos 2013“ akimirka
Irmanto Gelūno / 15min nuotr. / Parodos „Studijos 2013“ akimirka
Šaltinis: 15min
0
Skaitysiu vėliau
A A

Ar būsimą darbuotoją reikia pradėti auginti jam dar tebesėdint mokyklos suole? „Žinoma“ – taria neformalaus ugdymo asociacijos „Sėkmės mokykla“ vadovas Nerijus Buivydas. Jis mano, kad bendradarbiavimas tarp moksleivių ir verslininkų naudingas abiems pusėms: jaunuoliai įmonėms padeda naujai, netradiciškai pažvelgti į savo veiklą, o šios moksleiviams gali padėti apsispręsti renkantis savo ateitį.

„Darbuotoją auginti nuo mokyklos suolo yra verta todėl, kad mokykloje daromi pirmieji karjeros planavimo žingsniai: pasirenkamas profilis, egzaminai, kurie bus laikomi. Galiausiai pasirenkama ir aukštojo mokslo įstaiga, o pagal joje įgytą specialybę jaunuolis ieškos darbo. Verslas, veikdamas mokyklose, iš karto išsiskiria, tampa patrauklesnis ir turi daugiau galimybių sudominti savo įmone ar visa verslo sfera“ – tikina N.Buivydas.

Darbuotoją auginti nuo mokyklos suolo yra verta todėl, kad mokykloje daromi pirmieji karjeros planavimo žingsniai: pasirenkamas profilis, egzaminai, kurie bus laikomi, - tikina N.Buivydas.

Jis mano, kad didesnis verslo dėmesys jaunuoliams padėtų priimti tikslingesnius karjeros planavimo sprendimus. Tikėtina, kad tada į verslo įmones ateitų labiau motyvuoti ir geriau su konkrečia verslo sritimi susipažinę darbuotojai.

Įmonės jau noriai dairosi į moksleivius: ieško kontaktų su mokyklomis, įsitraukia į socialinius profesinio orientavimo projektus, skaito pranešimus moksleivių konferencijų metu. N.Buivydas turi konkretų teigiamą pavyzdį:

„Šiais metais parodoje „Studijos 2014“ veiksiančiose Verslumo dirbtuvėse įsikurs 8-ių įmonių stendai. Jų darbuotojai patys bus parodoje, bendraus su stendų lankytojais, atsakys į jaunuoliams rūpinčius klausimus: kokių darbuotojų įmonė ieško dabar ir kokių ieškos po kelerių metų, kokius studijas reikia baigti, norint dirbti joje, bei kokių asmeninių savybių turėti.“

N. Buivydas prisimena, kad pernykštės parodoje dalyvavusios įmonės sulaukė didžiulio lankytojų susidomėjimo. Kiekvienai jų buvo pasiūlyta daugiau nei po 200 idėjų, kaip spręsti vieną ar kitą problemą. Kiek pasiūlymų buvo įgyvendinta praktiškai, „Sėkmės mokyklos“ vadovas pasakyti negali, bet tvirtina, kad nemaža dalis jų buvo įdomūs, netradiciniai ir sulaukė didelio verslininkų susidomėjimo, buvo apdovanoti prizais.

„Juk moksleiviai, kaip įmonės tikslinė auditorija, gali labai atvirai pasakyti, kokio turinio, paslaugos ar produkto pasigenda, už ką būtų linkę mokėti daugiau ir kas jiems keltų teigiamas emocijas. Taip pat, jaunuoliai, net ir nebūdami tiesioginiai vartotojai, dažnai gali pažiūrėti į verslo procesus iš netradicinės pusės. Jų pasiūlymai įmonės strateginiame planavime, personalo politikoje ar rinkodaroje gali būti labai kūrybiški, netikėti ar net šokiruojantys. Tai didžiulis kūrybinis potencialas, kuriuo drąsus verslas nebijo pasinaudoti jau šiandien“, - apie jaunuolių ir verslininkų idėjų mainus kalba N. Buivydas.

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
KALĖDINIŲ DOVANŲ GIDAS
Parašykite atsiliepimą apie 15min