Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Matematika nenuobodžiai: nuo Šiaulių arenos tūrio ir liliputų iki eksperimentų virtuvėje

Matematika nenuobodžiai: nuo Šiaulių arenos tūrio iki eksperimentų virtuvėje
Asmeninio albumo nuotr. / Matematikos pamokoje.
Šaltinis: 15min
0
Skaitysiu vėliau
A A

Įprasta manyti, kad matematika – sudėtingas, sausas, todėl nemažos dalies mokinių nemėgstamas mokslas. Tačiau net jį galima išdėstyti įdomiai, vaikus įtraukiant ne tik į užduoties sprendimą pagal formulę, bet ir vaizdinių priemonių tolesniems skaičiavimams gamybą.

Šiaulių Jovaro progimnazijos matematikos mokytoja Valentina Baradinskienė sako, kad tobulėti ir ieškoti naujų pamokos išdėstymo būdų ją verčia patys mokiniai: žingeidūs, įvaldę informacines technologijas, įpratę prie didžiulio žinių srauto ir dinamiško gyvenimo.

„Jie nenori sėdėti suole, klausytis ir daryti, ką mokytojas liepia“, – pasakoja pedagogė. Būtent tai ją įkvepia ugdymo procese taikyti naujoves, dalyvauti profesinio tobulinimosi projektuose ir kursuose, ieškoti medžiagos internete.

Iš pradžių siurbiu informaciją, o po to galvoju, kaip galiu ją pritaikyti sau.

„Iš pradžių siurbiu informaciją, o po to galvoju, kaip galiu ją pritaikyti sau“, – aiškina V.Baradinskienė.

Svarbu ne iškalti, o suprasti

„Šiandien skaičiuosime ypatingo pastato, Šiaulių arenos, maketo paviršiaus plotą ir tūrį“, – užduotį klasei pristato matematikė. Skamba nuobodžiai?

O jei mokytoja pasiūlytų statinį pirmiausia nufotografuoti, po to interaktyvioje lentoje pasidaryti ritinio brėžinį, vėliau – iš kartono pasigaminti jo maketą ir tik tada imti liniuotę, išmatuoti maketo  skersmenį, spindulį ir aukštį? Intrigos daugiau?

„Man svarbiausia, kad vaikai ne aklai iškaltų formulę, bet pačiupinėtų pačią figūrą ir suvoktų apskaičiavimo principą. Tai galioja ne tik arenos atveju. Panašią metodiką taikiau ir mokant apskaičiuoti mastelį“, – pasakoja V.Baradinskienė.    

VIDEO: Įdomioji pamoka. Matematika

Per technologijų pamokas mokiniai pasigamino milžiną Guliverį ir liliputus. Per matematiką išsimatavo savo ūgį ir gavo užduotį – surasti mastelį, pagal kurį jų ūgis būtų kaip milžinų arba kaip liliputų.

Proporcija – per virtuvę

V.Baradinskienė stengiasi neprisirišti prie vadovėlio – labiau orientuojuosi į bendrąją programą.

„Aišku, yra tokių temų, kur reikia atidirbimo, skaičiavimo, tarkime, lygtys. Nuo to nepabėgsi. Tačiau kur tik galima pritaikyti kūrybiškumą, ten tai ir darome, nes būtent tokios pamokos vaikams leidžia pamilti matematiką ir motyvuoja domėtis“, – teigia V.Baradinskienė.

Kur tik galima pritaikyti kūrybiškumą, ten tai ir darome, nes būtent tokios pamokos vaikams leidžia pamilti matematiką ir motyvuoja domėtis.

Ji džiaugiasi, kad progimnazijos administracija labai palaiko integruotas pamokas, kai bendradarbiauja keli skirtingų dalykų mokytojai.

„Kai mokėmės proporcijas, vaikai per technologijos pamoką gamino produktus. Jei recepte ingredientų kiekis nurodytas 4 porcijoms, tenka suskaičiuoti, kiek ko reikės, norint pavaišinti visą klasę. Štai jums ir matematika! Vaikai užsidegę, skaičiuoja ir nepastebimai suvokia patį uždavinio sprendimo principą“, – šypsosi pedagogė.

Įdomu, bet nėra lengva

Pagal zodiako ženklą V.Baradinskienė yra avinas. Pagal gimimo metus – tigras. „Matyt, tai ir lemia mano charakterį: noriu dirbti taip, kad pačiai nebūtų nuobodu. Jei šiemet penktokams temą aiškinu vienaip, tai po metų ją pateiksiu visai kitaip“, – kalba energinga mokytoja.

Tačiau ji neslepia, kad dirbti su jaunimu įdomu, tačiau nėra lengva. „Visuomenė galvoja, kad mokytojas anksti baigia darbą, lepinasi ilgomis vasaros atostogomis. Tačiau grįžus namo mūsų darbo diena nesibaigia: taisome sąsiuvinius, ruošiamės pamokoms, rengiame žinių patikrinimo užduotis. Mokomės visą gyvenimą“, – priminė pedagogė.

O koks buvo tavo mokytojas?

15min.lt kartu su Švietimo ir mokslo ministerija skelbia konkursą – „Mano nerealus Mokytojas“. Nugalėtojas bus apdovanotas planšetiniu kompiuteriu ASUS.

Kviečiame portalo lankytojus pasidalyti šviesiomis mintimis apie savo esamą ar buvusį Mokytoją – asmenybę, kuri ne tik ugdo, bet ir auklėja, skatina intelektualinę brandą bei moko gyvenimiškos išminties.

Konkurso dalyviais gali tapti visi 15min.lt skaitytojai, el. paštu nerealusmokytojas@15min.lt atsiuntę savo rašinius iki š. m. spalio mėn. 27 d.

Matematika nenuobodžiai: nuo Šiaulių arenos tūrio iki eksperimentų virtuvėje
Matematika nenuobodžiai: nuo Šiaulių arenos tūrio iki eksperimentų virtuvėje

Lietuvos mokytojai tobulina profesinius įgūdžius dalyvaudami ES struktūrinių fondų lėšomis finansuojamame projekte Pedagogų kvalifikacijos tobulinimo ir perkvalifikavimo sistemos plėtra“.

Parašykite atsiliepimą apie 15min