Iki -60% prenumeratai. Išskirtinis gegužės pasiūlymas.
Išbandyti

Nepatikusias kalėdines dovanas galima grąžinti

Šiemet dauguma lietuvių kalėdinėms dovanoms ketina skirti ne daugiau 50 litų. Tai parodė pirmadienį paskelbti Europos Sąjungos (ES) inicijuotos vartotojų informavimo kampanijos „Žinok savo teises ir laimėk“ užsakyta reprezentatyvi Lietuvos gyventojų apklausa.
Šiemet žmonės mažiau išlaidaus pirkdami Kalėdines dovanas.
Dauguma lietuvių kalėdinėms dovanoms šiemet ketina skirti ne daugiau kaip 50 litų. / Tomo Urbelionio/BFL nuotr.

Dauguma apklausoje dalyvavusių šeimų (40,3 proc.) kalėdinėms dovanoms planuoja išleisti iki 50 litų. Dar 23,4 proc. apklaustųjų dovanoms planuoja skirti nuo 51 iki 100 litų, o 15,9 proc. dovanoms skirs nuo 101 iki 200 litų. Tik 1,9 proc. ketina dovanoms skirti daugiau nei 700 litų.

Apklausos dalyvių taip pat buvo klausiama, ar jie kada nors yra gavę nereikalingų, nepatinkančių dovanų. Teigiamai į šį klausimą atsakė 29 proc. respondentų. „63 proc. apklausos dalyvių sutiktų, kad jiems prie dovanos būtų pridėtas pirkimo kvitas. Tai leistų išvengti nepageidaujamų dovanų“, – pirmadienį surengtoje spaudos konferencijoje sakė kampanijos „Žinok savo teises ir laimėk“ projektų vadovė Justina Gineikienė.

„Nors Lietuvoje neįprasta su Kalėdų dovana įteikti ir kvitą, taip būtų paprasčiau grąžinti nepatikusią ar netikusią dovaną“, – jai antrino Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos Teisės skyriaus vedėjo pavaduotoja Giedrė Mickutė.

Kada galima grąžinti?

Ji aiškino, kad Lietuvoje daugelį prekių, kurios yra kokybiškos, bet jums nepatinka, per 14 dienų galima pakeisti arba grąžinti ir atgauti sumokėtus pinigus. Prekės keitimo ar grąžinimo priežastimi gali būti vartotojui nepatinkanti forma, komplektacija, spalva, netinkamas dydis.

Pasitelkus tokius argumentus, pasak G.Mickutės, galima grąžinti avalynę, viršutinius drabužius, galanterinius gaminius ir panašias prekes. Tačiau jos turi būti nenaudotos, nedėvėtos, su ženklinimo etiketėmis, nesugadintos ir nepraradusios prekinės išvaizdos.

Vis dėlto Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos Teisės skyriaus vedėjo pavaduotoja pažymėjo, kad ši teisė negalioja maisto produktams, kosmetikai, knygoms, apatiniam trikotažui, vaikiškiems drabužiams, juvelyriniams dirbiniams, baldams. Prekės grąžinti negalima ir tada, jei ji buvo panaudota. G.Mickutės teigimu, jei prekė nekokybiška, vartotojas gali ją grąžinti per 2 metus, net jei gamintojo suteiktas garantinis terminas yra trumpesnis.

Kaip pažymėjo Europos vartotojų centro direktorė Viktorija Ostrauskienė, tokios pat taisyklės galioja perkant gaminius visoje Europos Sąjungoje.

Per 11 šių metų mėnesių Valstybinė ne maisto produktų inspekcija gavo 2101 vartotojo skundą. „Kalėdiniu laikotarpiu ir po jo vartotojų skundų skaičius išauga“, – sakė G.Mickutė ir pridūrė, kad dažniausiai pirkėjai buvo nepatenkinti elektros prietaisų, odos gaminių, batų, baldų kokybe.

G.Mickutės teigimu, netinkamų prekių, kurias įsigijo vartotojai, suma siekia apie 1,5 mln. litų, grąžinta prekių už maždaug 0,5 mln. litų, taisyta prekių, kurių bendra suma siekia per 200 tūkst. litų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Dantų balinimas: kaip pasiekti greitų ir efektyvių rezultatų?
Reklama
Benediktas Vanagas: stipriai išprakaitavus geriant vien vandenį kenčia kūno produktyvumas – trūksta energijos, sunku susikoncentruoti, darai klaidas
Reklama
Nauja automatika ir robotai leis „VLI Timber“ auginti gamybą daugiau kaip 40 proc.
Reklama
Mitai stabdo pasiryžti? Specialistė paneigė pagrindinius investavimo mitus
Užsisakykite 15min naujienlaiškius