Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Marija iš Buenos Airių paveikslas – nemenkas iššūkis dainininkei Evelinai Sašenko

Evelina Sašenko
Almos Galinskaitės nuotr. / Evelina Sašenko
Šaltinis: 15min
0
Skaitysiu vėliau
A A

„Įtampa, nulemta šio kūrinio idėjos, tvyranti jo tekste ir muzikoje, nesvetima nė vienai žmogiškai esybei, – sakė apie Astoro Piazzolla‘os operitą „Maria de Buenos Aires“ jos interpretuotojas, legendinis smuikininkas Gidonas Kremeris. – Marija įkūnija gėrį ir blogį, pagundą, žavesį ir įkvėpimą. Ji gyvena kasdien šalia mūsų”.

Išplatintame pranešime spaudai teigiama, kad fatališkosios Marijos kerus pajus ir Kristupo vasaros festivalio publika – svarbiausią A. Piazzolla‘os kūrinį „Maria de Buenos Aires” čia pristatys smuikininko Džeraldo Bidvos suburtas meistriškų šalies muzikų ansamblis.

„Dauguma žmonių mano, kad kuriu tik instrumentinę muziką. Dabar jie įsitikins, jog taip nėra“, – sakė aistringasis tango reformuotojas, 1967-aisiais kartu su poetu Horacio Ferreru parašęs mažą tango operą. Tai veikalas, labiau už kitus atskleidžiantis tikrąją A. Piazzolla‘os muzikos dvasią.

Mat pagrindinė jo herojė Marija yra tango alegorija. Lydima tango muzikos ritmų, subtiliai supintų su džiazo ir klasikinės muzikos atšvaitais, ji keliauja iš Buenos Airių priemiesčių į miestą, klajoja jo gatvėmis, po viešnamius ir naktinius klubus; po šlovės viršūnės patiria nuosmukį, mirtį ir stebuklingai atgimsta naujam gyvenimui.

Kaip ir tango, iš Buenos Airių priemiesčių įsiveržęs į geriausias pasaulio koncertų sales. Būtent A. Piazzolla iškėlė tango į tokias aukštumas, pavertęs iš muzikos kojoms tikru balzamu sielai, suteikęs jam begalę prasmių.

Operita „Maria de Buenos Aires” nepanaši į tikrą operą – tai greičiau bandymas sukurti naują žanrą, kuriame muzika neatsiejama nuo poezijos. Simbolinis, siurrealistiškas operitos tekstas prilygsta emocingai, daugiaprasmei A. Piazzolla‘os muzikai, suteikia veikalui erotinės mistikos, būdingos Lotynų Amerikos menui.

Perteikti A. Piazzolla‘os tango gyvastį per Marijos paveikslą – nemenkas iššūkis dainininkei Evelinai Sašenko. Marija – daugiaveidė, kaip ir A.Piazzolla‘os tango: tai tyra kaip Švenčiausioji mergelė ir tauri kaip deivė, tai – ištvirkusi viešnamio kekšė.

Tačiau Evelina bet kokias abejones, ar pavyks įsijausti į vaidmenį, išsklaido atsakydama dainos žodžiais: „Aš esu Marija iš Buenos Airių, argi nematote, kas aš tokia?“. Sėkmingai bandanti save įvairiuose amplua dainininkė neslepia po „Eurovizijos” konkurso įgijusi dar daugiau stiprybės ir pasitikėjimo savimi.

Šalia E. Sašenko ištisą mistiškų operitos personažų virtinę – klajojantį dainininką, miegantį Buenos Airių žvirblį, senąjį vagių vadeivą bei psichoanalitiką – įkūnys dainininkas Eugenijus Chrebtovas. Abu solistai dainuos ispanų kalba, o skaitovo tekstas bus įgarsintas lietuviškai (vertėja Ona Žemaitienė).
Specialiai projektui operitos muziką aranžavo pianistas Donaldas Bružas.

A.Piazzolla‘os tango operita „Maria de Buenos Aires“. E. Sašenko ir E. Chrebtovas (vokalas), Dž. Bidva (smuikas), A. Stupakas (fleita), D. Palšauskas (violončelė), D. Bagurskas (kontrabosas), D. Bružas (fortepijonas), K. Žebrauskaitė (akordeonas), S. Astrauskas (mušamieji).

Rugpjūčio 12 d. 20 val. Vilniaus mokytojų namų kieme (Vilniaus g. 39, Vilnius)

Komentarai
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
Parašykite atsiliepimą apie 15min