Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Menų spaustuvėjė – vieno įdomiausių Rusijos šokio teatrų spektakliai

Lietuvos žiūrovai jau ne kartą turėjo galimybę susipažinti su A.Pepeliajevo kūryba.
Organizatorių nuotr. / Lietuvos žiūrovai jau ne kartą turėjo galimybę susipažinti su A.Pepeliajevo kūryba.
Šaltinis: 15min
0
Skaitysiu vėliau
A A

Menų spaustuvė, tęsdama nefestivalinį užsienio šiuolaikinių scenos menų pristatymą, gruodžio 7-9 dienomis rengia vieno įdomiausių Rusijos šokio teatrų gastroles.

Vilniuje viešės Kinetinis teatras iš Maskvos ir jo spektakliai „Senė“ bei „Departure“.

Kinetinį teatrą Maskvoje 1994 metais įkūrė choreografas ir režisierius Aleksandras (Saša) Pepeliajevas. Chemijos ir režisūros studijas baigęs menininkas nuosekliai dirba, ieškodamas šiuolaikinio šokio ir kitų raiškos priemonių sąskambių. Jo Rusijos ar kitų šalių teatrams kurti spektakliai pristatyti daugybėje festivalių Rusijoje, įvairiose Europos šalyse, JAV. Už inovatyvią kūrybą A.Pepeliajevas yra pelnęs ne vieną tarptautinį apdovanojimą. Nuo 1998 m. jis intensyviai dėsto ir veda meistriškumo pamokas įvairiuose šokio ir teatro centruose Rusijoje, Olandijoje, Švedijoje, Danijoje, Suomijoje, Lietuvoje, Vokietijoje, Kenijoje, Tanzanijoje, JAV, Egipte ir Estijoje. Nuo 2006 metų choreografas pradėjo kūrybiškai sieti šokį ir interaktyvias medijas, spektakliuose naudoti kompiuterių galimybes.

Lietuvos žiūrovai jau ne kartą turėjo galimybę susipažinti su A.Pepeliajevo kūryba. Jis yra ne kartą viešėjęs festivalyje „Naujasis Baltijos šokis“. O 2008 m. tarptautinis teatro festivalis „Sirenos“ pristatė A.Pepeliajevo spektaklį „Hamletai“, pastatytą Talino Von Krahlio teatre.

Gruodžio 7 ir 8 d. Menų spaustuvės Juodoje salėje Kinetinis teatras parodys spektaklį „Senė“, kurį šiuolaikinio šokio ir tarpdisciplininių scenos menų gerbėjai jau vadina kultiniu. Spektaklį įkvėpė nemirtinga D.Charmso „Senė“, palikusi gilų pėdsaką naujausioje Lietuvos teatro istorijoje per 1992 m. sukurtą Oskaro Koršunovo spektaklį.

Kelių paveikslų, veiksmų ir dimensijų komiksų ir lindihopo spektaklis – taip spektaklio kūrėjai vadina savo pastatymą. Čia yra ir animacijos, ir filmavimo „on-line“ režimu, ir kitokių modernių multimedinių sprendimų. Bet visų svarbiausia šiame spektaklyje – šokis. Šokis – absurdas. Šokis – anekdotas. Šokis – chuliganiškas pokštas.

Gruodžio 9 dieną Menų spaustuvės Kišeninėje salėje pristatomas spektaklis „Departure“ – A.Pepeliajevo solo vaidinimas, kuriame šokis derinamas su medijomis ir animacija.

„Departure“ tęsia ankstesniųjų choreografo darbų („Hamleto“, „Margaritos ir Meistro“, „Senės“, „Sigmund & Freud”, „Much Cokotuch“) atradimus – interaktyvių technologijų naudojimą, spektaklio kūrimą čia ir dabar.

Šįkart kelionė į realybės ir virtualybės pasaulį vyksta absurdiškoje komiksų aplinkoje. Melodraminis siužetas padeda švelninti kovą su laiku ir erdve. Ašaros ir aistros yra miksuojamos ir konvertuojamos į skaitmeninių „dievų“ kalbą. Nors spektaklis yra kruopščiai suprogramuotas, bet atsitiktinumai čia vis tiek nutinka ir tampa virtualiojo „gėrio“ prieskoniais.

Pavadinimas („Departure“ – lietuviškai gali reikšti įvairias sąvokas: išvykimas, išskridimas, išplaukimas, išėjimas, pasitraukimas, pradinis taškas, naujas dalykas, nukrypimas, nesilaikymas; kūrėjai turi omeny visas šias reikšmes, dėl to angliško pavadinimo neverčia jokioje šalyje) reiškia tiek fizinį vietos pakeitimą, tiek sąmonės kovą su perdėm organizuota tikrove.

O rusų teatro viešnagė šįkart prasidės nuo mokomosios programos Menų spaustuvėje gruodžio 4 ir 5 dienomis. A.Pepeliajevas video ir scenos menų kūrėjams dėstys Interaktyvaus video šokio teatre tiesas, o viena pagrindinių Kinetinio teatro artisčių Tatjana Gordejeva lietuvių šokio ir teatro profesionalams siūlo performanso praktikos laboratoriją.

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
Parašykite atsiliepimą apie 15min