-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2010 04 15

Istorinės transporto priemonės įteisintos, Antano „Volga“ tokia netapo

Seimas ketvirtadienį pritarė įstatymo pataisoms, suteikiančioms išskirtinį statusą senesniems nei 30 metų ir neperdarytiems automobiliams.
Seimo narys Antanas Nedzinskas
Seimo narys Antanas Nedzinskas / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Parlamentarai įteisino naują sąvoką – „istorinė motorinė transporto priemonė“. Tai „prieš 30 metų ar anksčiau pagaminta transporto priemonė, kurios modelis nebegaminamas mažiausiai 15 metų ir kuri yra originali, tinkama eksploatuoti, bet nenaudojama kasdienėms reikmėms".

Tačiau po sėkmingo balsavimo bene pagrindinis įstatymo iniciatorius Antanas Nedzinskas sakė, jog jo paties senų automobilių parke nėra kandidatų puikuotis istorinės motorinės transporto priemonės vardu.

P.Gražulio pobiedos galinės lempos nėra autentiškos, ratai su plastmasiniais ratlankiais. Automobilio viduje – fordo sėdynės, variklis taip pat nėra autentiškas.„Viena mano „Volga“ su autentišku varikliu, kita – ne. Ta, kuri autentiška, pastatyta ant kaladžių ir tikrai dar 10 metų ar 5 metus nevažiuos. O kiti automobiliai, kurie yra važiuojantys, negalėtų pretenduoti. Per jauni ir nėra originalūs“, – aiškino Tautos prisikėlimo partijos atstovas.

Seimo narys akcentavo, kad naujasis statusas gali būti suteikiamas tik originaliai autentiškai transporto priemonei: „Jei automobilis perdarytas, „tiuninguotas“, tikrai nevertas tokio statuso ir pagarbos.“

A.Nedzinkas kaip pavyzdį pateikė kito parlamentaro Petro Gražulio pobiedą. Esą jos „galinės lempos nėra autentiškos, ratai su plastmasiniais ratlankiais. Automobilio viduje – fordo  sėdynės, variklis taip pat nėra autentiškas. Tai tam tikra prasme yra išsityčiojimas, tikrai nėra eksponatas, kurį būtų galima rodyti paraduose ir taip toliau.“

„Įsigyti seną istorinį automobilį nėra sunku, tačiau didžiausia užduotis – jį restauruoti, nes tai nėra tas pats, kas tvarkyti, remontuoti apynaujį automobilį“, – pastebėjo A.Nedzinskas.

Įstatymo pataisos turėtų įsigalioti nuo liepos 1 dienos. Kas, vadovaudamasis įstatymu, suteiks istoriniams automobiliams išskirtinį statusą, turės nustatyti speciali komisiją. Ją turėtų sudaryti Susisiekimo ministerija.

Pasak A.Nedzinsko, jos nariai galėtų būti Vilniaus Gedimino technikos universiteto mokslininkas, valstybinės įmonės „Regitra“, kitų žinybų atstovai.

Anot „prisikėlėlio“, jokių ypatingų privilegijų naujasis statusas automobiliams nesuteiks. Tiesa, jiems negalios draudimas dalyvauti eisme, jeigu jos pritaikytos eismui kairiąja kelio puse ir (ar) turi vairą dešinėje pusėje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius