Astronomai rado dar vieną gyvybei tinkamą planetą

Astronomai paskelbė atradę 50 naujų planetų kitose galaktikose, o viena jų gali būti tinkama gyventi, kadangi ji yra tinkamu atstumu nutolusi nuo savosios žvaigždės ir jos paviršius, veikiausiai, yra kietas.
Astronomai mano, kad planetoje HD85512b gali būti tinkamos sąlygos gyvybei.
Astronomai mano, kad planetoje HD85512b gali būti tinkamos sąlygos gyvybei. / Kadras iš „YouTube“

Naujas egzoplanetas (taip vadinamos planetos, esančios už Saulės sistemos ribų) atrado astronomai, dirbę La Siljos observatorijoje Čilėje, kuri priklauso Pietų Europos observatorijų organizacijai (ESO). Tai pirmas kartas, kai vienu metu paskelbiama apie tokį didelį skaičių naujai atrastų planetų, rašo Ibtimes.com.

Iš naujai surastų planetų 16 yra „super Žemės“, t.y. jų masė yra didesnė nei Žemės, tačiau gerokai mažesnė už mūsų Saulės sistemos milžinių Jupiterio ir Saturno. Penkiose iš jų potencialiai gali egzistuoti gyvybė, tačiau kad tuo įsitikintų, astronomams dar teks atlikti papildomus tyrimus.

Tačiau viena naujai rastų planetų, pavadinta HD85512b, gali būti tinkama gyventi, kadangi ji nuo savo žvaigždės yra nutolusi „gyvybei tinkamu“ atstumu. Tai yra siaura zona aplink žvaigždę, kurioje vanduo gali išsilaikyti skystame pavidale, t.y. planetoje nėra nei per karšta, nei per šalta.

Ši planeta yra tik 3,6 karto sunkesnė už Žemę ir jos paviršius gali būti kietas. Ji yra nutolusi nuo Žemės vos per 36 šviesmečius. Manoma, kad temperatūra joje siekia 30–50 laipsnių karščio pagal Celsijų, o jos traukos jėga turėtų būti beveik pusantro karto didesnė nei Žemėje.

Tai yra antra astronomų atrasta planeta už Saulės sistemos ribų, kuri gali būti tinkama gyvybei. Pirmoji, pavadinta Gliese581d, buvo surasta 2007 metais.

Siūlome pasižiūrėti vaizdo įrašą apie naujai atrastas 50 egzoplanetų:

VIDEO: Fifty New Exoplanets Discovered by HARPS