Organizatoriai tikisi, kad Pekino olimpiniame miestelyje netoli „Paukščių lizdo“ stadiono pradėjęs veikti „Šokolado stebuklų pasaulis“ padės padidinti šokolado rinką Kinijoje, kurioje šis saldumynas nėra toks populiarus kaip Vakarų šalyse.
„Labai mėgstu šokoladą, todėl norėjau pamatyti, kaip jis gaminamas ir perprasti šokolado kultūrą“, – sakė 20–metė studentė Dai Qing, stebėdama, kaip vienas meistras gamina figūrėles iš šokolado.
20 tūkst. kvadratinių metrų ploto paviljone įrengtos trys salės, kuriose veikia daug parodų ir pristatymų. Patalpų temperatūra kontroliuojama, kad neištirptų kruopščiai pagaminti šokolado dirbiniai, sudėlioti už didelių stiklinių pertvarų.
Daug žmonių būriavosi prie šokoladinių Terakotinės armijos karių – natūralaus dydžio ir miniatiūrinių jų kopijų. Taip pat daug dėmesio sulaukė šokoladinis automobilis ir 10 metrų ilgio Didžiosios kinų sienos modelio.
Vienoje sportui pašvęstoje parodoje šokoladinis krepšinio žaidėjas buvo pavaizduotas šuolyje prie lanko. Toje pačioje salėje stovintis saldusis BMW taip pat labai stebino lankytojus. Pasak Kinijos valstybinio dienraščio „China Daily“, tą automobilį dešimt meistrų pagamino per šešis mėnesius iš keturių tonų šokolado.
Kitoje parodoje įrengti šokolado fontanai įvairiomis kryptimis liejo 1,5 tonos tiršto tamsaus skysčio čiurkšles. Šie vaizdai buvo panašūs į aprašytus populiarioje britų rašytojo Roaldo Dahlio knygoje vaikams „Čarlis ir šokolado fabrikas“.
„Laužiant aukščiausios kokybės šokoladą, garsas būna aiškus ir traškus, o lūžio linija – tiesi“, – rašoma viename aiškinamajame stende.
Muziejaus darbuotojai nuolat ragino lankytojus per ilgai nestoviniuoti, nes vis daugiau žmonių, ypač moksleivių, kuriems prasidėjo atostogos, rinkosi prie stendų apie šokolado tradicijas kitose šalyse, tokiose kaip Prancūzija, Šveicarija ir Belgija. Daugiausiai žmonių pritraukdavo karamelės paviljonas, kuriame buvo galima žaisti interaktyvius žaidimus ir paragauti įvairių skonių saldainių iš viso pasaulio.
Bilietas į muziejų kainavo 80 juanių (29 litus) – nemaža suma eiliniam Kinijos gyventojui. Prie įėjimo lankytojus pasitikdavo purpurinius apsiaustus ir smailiaviršūnes skrybėles dėvintys vyrai.
„Nuostabu, tačiau bilietai brangūs, ypač moksleiviams, – sakė 21 metų Liang Miao. – Manau, kad (šis muziejus) bus populiarus kurį laiką, tačiau neilgai. Jis yra visai šalia “Paukščių lizdo„, o už 80 juanių žmonės verčiau eis tenai, o ne čia.“
Organizatoriai tikisi, kad šokolado muziejų iki jo uždarymo balandį, kai orai pernelyg sušils, aplankys apie 1 mln. žmonių. Muziejus vėl atsidarys kitų metų sausį, o jo eksponatai bus visiškai nauji.