Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Rusijos radijo stotis „Echo Moskvy“ švenčia 20-ąjį jubiliejų

Aleksejus Venediktovas su svečiais
„Scanpix“ nuotr. / Aleksejus Venediktovas su svečiais
Šaltinis: BNS
0
Skaitysiu vėliau
A A

„Echo Moskvy“, tapusi pirmąja nevalstybine SSRS radijo stotimi ir iki šiol laikoma kone vienintelė Rusijoje iš tikrųjų nepriklausoma žiniasklaidos priemone, sekmadienį švenčia 20-ąjį jubiliejų.

„Echo Moskvy“ („Maskvos aidas“), kurią žurnalistai juokaudami vadina „Uchom Moskvy“ („Maskvos ausimi“), buvo užregistruota 1990 metų rugpjūčio 9 dieną, o pirmą kartą išėjo į eterį rugpjūčio 22 dieną 18 val. 57 minutės.

Radijo vyriausiasis redaktorius Aleksejus Venediktovas prisiminė, kad tuomet Valstybiniame televizijos ir radijo komitete dirbusiems žmonėms nusibodo meluoti, todėl jie nusprendė įsteigti savo radiją.

Nuo pirmosios savo gyvavimo dienos „Echo Moskvy“ laikėsi vienos taisyklės: „Visi svarbūs požiūriai į įvykius turi būti pateikti“.

Kai kurių apžvalgininkų, kaip Rusijoje, taip ir Vakaruose, nuomone „Ucho“ yra vienintelis įrodymas, kad Rusijos masinis klausytojas vis dar turi informacijos laisvę.

„Echo Moskvy“ labiausiai išgarsėjo per 1991 metų pučą – „Ucho“ buvo viena iš nedaugelio radijo stočių, kuri nerėmė pučistų.

Vis dėlto jos pirmasis kovos krikštas buvo 1991 metų kruvinų sausio įvykių Vilniuje nušvietimas. Praėjus kelioms dienoms po to, pasirodė TASS pranešimas, kuriame buvo kalbama apie kenkėjišką stotį, gyvenančią iš Amerikos pinigų ir užsiimančią šmeižimu tiesiog iš Kremliaus pasienio.

1991 metų rugpjūčio 19 dieną jos tiesioginę transliaciją nutraukė KGB darbuotojai maždaug pusę aštuntos ryto, kai laidos vedėjas atsisakė ją nutraukti. Netrukus jie vėl išėjo į eterį ir vėl buvo uždaryti, kol galiausiai žlugus konservatyvių komunistų pučui rugpjūčio 21 dieną maždaug 2 valandą nakties stotis vėl tęsė darbą. Pučistų įsaką uždaryti jų stotį „Echo“ vadovai įvertino kaip svarbų valstybinį apdovanojimą.

A.Venediktovas radijo stoties jubiliejų sutinka darbo vietoje.

„Žinoma, esu, kaip visada, darbo vietoje“, – sekmadienį agentūrai „Interfax“ sakė A.Venediktovas, atsakydamas į sveikinimą jubiliejaus proga.

Drauge atsakydamas į klausimą, su kokiomis mintimis sutinka 20–metį, A.Venediktovas pajuokavo: „Jau mąstau, kaip paminėti 25–ąjį jubiliejų“.

„Kalbant rimtai ir tiesiogiai apie darbą, galima pažymėti, kad informacijos srautas išaugs, o internetas spaudžia. Todėl tenka galvoti: ar nuolat kovoti su juo, ar paimti į nelaisvę ir prisijungti prie savęs“, – pažymėjo A.Venediktovas.

„Tikriausiai vis dėlto teisinga būtų paimti į nelaisvę – štai 2010 metų uždavinys“, – pareiškė jis.

„Echo Moskvy“ yra uždaroji akcinė bendrovė. Šiuo metu 66 proc. visų stoties akcijų priklauso valstybinei Rusijos dujų milžinei „Gazprom“ (per „Gazprom–Media“), o 34 proc. yra pasidaliję radijo stoties žurnalistai (iš jų 18 proc. priklauso A.Venediktovui).

Nors akcijų kontrolinis paketas priklauso „Gazprom–media“, pagal Rusijos žiniasklaidos priemonių įstatymą steigėjai ar akcininkai neturi teisės kištis į redakcijos politiką.

Dėl opozicijos A.Venjaminovas sakė: „Mes – ne opozicijos radijas, mes informacinis radijas – viena. Mes aikštelė įvairių jėgų diskusijoms – du. Mes – vieta analizei ir įvairių politinių struktūrų, jėgų nuomonėms, idėjoms – trys“.

Kasdienę radijo stoties auditoriją Maskvoje sudaro maždaug 600 tūkst. žmonių ir pusantro milijono kituose Rusijos regionuose. Galima klausytojų auditorija, kaip spėjama, gali siekti beveik 50 mln. žmonių.  

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo draudžiama.
Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
KALĖDINIŲ DOVANŲ GIDAS
Parašykite atsiliepimą apie 15min