Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Universalios padangos – automobilio draugas visiems metams

Padangų montavimas Vilniuje balandžio 1-ąją
Irmanto Gelūno / 15min nuotr. / Padangų montavimas Vilniuje balandžio 1-ąją
Šaltinis: Projekto partnerio turinys
Projekto partnerio inicijuotas ir parengtas turinys, turinio kontrolė – partnerio rankose
1
Skaitysiu vėliau
A A

Automobilio ratai – tarsi mūsų batai. Nors ir būtina padangas keisti du kartus per metus, tai yra pavasarį ir rudenį, tačiau žiema, rodos, kasmet užklumpa netikėtai. Vairuotojai pyksta ir grūmoja pirštais, neva tai – vien tik kelininkų kaltė. Tačiau nemažai vairuotojų neįvertina staiga pasikeitusių kelio sąlygų, šlapdribos ar staiga kelią padengusio plikledžio ir išrieda į gatves su vasarinėmis padangomis, taip sukeldami pavojų ne tik eismo saugumui, bet ir savo bei kitų eismo dalyvių sveikatai ir gyvybei.

Taupyti padangų sąskaita ne visada apsimoka

Pirkti geras ir kokybiškas žiemines padangas, vėliau rūpintis geromis vasarinėmis padangomis, atrodo tikrų tikriausias vargas. Taip pat nevalia pamiršti, jog kokybiškos padangos, kaip ir batai, nemažai kainuoja. Tad įvertinus automobilio eksploatacijos kaštus, gali pasirodyti, kad pirkti padangas visiems gyvenimo atvejams tiesiog neapsimoka. Tačiau vairuotojai neretai siekdami sutaupyti sukelia įvairias avarines situacijas, kurių metu nukenčia ne tik jų automobiliai. Taip gali užklupti ir visiškai netikėti automobilio remonto kaštai. Ką daryti tokiu atveju, kai norisi ne tik neišleisti krūvos bereikalingų pinigų, bet ir apsaugoti save, savo automobilį bei savo artimuosius?

Kokiu atveju patartina rinktis universalias padangas?

Universalios, kitaip vadinamos demisezoninėmis – tinkamomis tiek vasarai, tiek žiemai, padangos labiausiai tinka tiems, kurie važinėja rečiau. Taip pat tai puikus pasirinkimas vairuotojams, kurie negali sau leisti kas sezoną keisti padangų. Universalios padangos bus gerokai efektyvesnės už vasarines padangas, naudojant jas žiemą, kadangi protektoriaus raštai nėra tokie plokšti. Tokio tipo padangos taip pat bus efektyvesnės vasarą, nei tuo metu naudojant žiemines padangas – sukibimas su kelio danga bus geresnis. Renkantis padangas svarbu įvertinti ne tik kaip dažnai, bet ir kokios kokybės keliais bus važinėjama. Tačiau universalios padangos yra tinkamos važinėti tiek mieste, tiek užmiestyje, ir nors yra labiau pritaikytos važiuoti nuvalytais keliais, tačiau suteiks saugumo ir važiuojant ne visiškai švariu keliu ar sudėtingesnėmis eismo sąlygomis.

Kokias pirkti – naujas ar naudotas?

Pirmiausia, renkantis padangas savo automobiliui, būtina prisiminti, kad kaip ir vasarines ar žiemines, universalias padangas verta pirkti tik naujas. Tik įsigijus naujas padangas galima būti ramiems, kad pirmą kartą išvažiavus į plikledžiu nuklotą kelią neteks patirti nemalonių staigmenų. Taip pat nusipirkus naujas padangas, joms suteikiama garantija, svyruojanti, priklausomai nuo gamintojo ar pardavėjo. Dažniausiai suteikiama garantija yra nuo 12 iki 24 mėnesių. Tiesa, garantija suteikiama tik gamykliniams defektams, kadangi net ir įsigijus naujas padangas, jomis reikia rūpintis – tikrinti oro slėgį ir reguliariai balansuoti. Tačiau tai vistiek yra didelis palengvinimas vairuotojams. Nusipirkus naudotas padangas, jos gali atrodyti pakankamai gero stovio, tačiau jos gali būti ne kartą renovuotos ir praradusios savo būtinas savybes. Taigi įsigijus naudotas padangas ir pirmą kartą išriedėjus į gatves, gali tekti smarkiai nusivilti. Juolab, kad šykštus moka du kartus – tad vietoje naudotų padangų pirkimo, geriau derėtų pasitaupyti ir nusipirkti naujas universalias padangas.

Į ką reikia atkreipti dėmesį?

Yra numatyti visame pasaulyje pripažįstami padangų parametrai, pagal kuriuos derėtų rinktis ne tik universalias, bet ir žiemines ar vasarines automobilio padangas. Pirmasis skaičius, nurodytas padangos pavadinime, parodo padangos plotį milimetrais, antrasis – padangos santykinį dydį. Taip pat būna nurodomas ir ratlankio skersmuo coliais (pavyzdžiui, 17, 19 ar kt.). Toliau nurodomas santykinis skaičius, parodantis krovos indeksą – didžiausią svorį, kurį gali išlaikyti automobilio padanga. Galiausiai paskutinis simbolis automobilio padangų žymėjime būna raidė, reiškianti greičio indeksą – didžiausią greitį, kuriuo važiuoti yra pritaikytos padangos. Dažniausiai pasitaikantys greičio indeksai būna šie: S – iki 180km/h, T – iki 190 km/h, H – iki 210 km/h, V – iki 240 km/h, W – iki 270km/h. Taigi perkant naujas padangas savo automobiliui svarbu įsivertinti, ir kokiu greičiu bus važiuojama. Tačiau maksimalus nurodomas greitis toli gražu nereiškia, kad tokiu greičiu ir reikia važinėti. Svarbu visuomet įvertinti savo automobilio techninę būklę, eismo sąlygas ir pasirinkti saugų greitį – taip bus ne tik tausojamas automobilis, bet ir išvengiama skaudžių nelaimių keliuose.

Ilgalaikis pirkinys

Nesvarbu, ar nusprendžiama įsigyti vasarines, žiemines, ar universalias padangas, jų pirkimas negali būti impulsyvus. Juk padangos turės atitarnauti ne vienerius metus, tad planuojant biudžetą naujoms padangoms nereikėtų taupyti būsimo pirkinio kokybės sąskaita. Nežinant, kokias padangas geriau pasirinkti konkrečiam automobilio modeliui, ne prošal pasikonsultuoti su padangų pardavėjais – jie suteiks visą rūpimą informaciją bei rekomenduos geriausias pirkėjo biudžetą ir poreikius atitinkančias padangas. Vis tik nauji ratai – dar ne viskas. Kaip ir įprasta atlikinėti automobilio techninę patikrą ar kas tam tikrą kilometražą keisti tepalus, būtina rūpintis ir padangomis. Kokybiškos padangos – ne tik apsaugos, tačiau ir padidins automobilio ekonomiškumą ne tik žiemą ar vasarą, bet ir ištisus metus.

Komentarai: 1
Šioje istorijoje Padanga, Žieminės padangos
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
Parašykite atsiliepimą apie 15min