Mokslininkai atrado planetą iš kitos galaktikos

Europos astronomai rado planetą, kuri skrieja aplink žvaigždę, kažkada buvusią kitoje galaktikoje.
Dailininko įsivaizduojama atrastoji planeta
Dailininko įsivaizduojama atrastoji planeta / „Scanpix“ nuotr.

Mokslininkams pavyko pamatyti žvaigždę Helmio sraute – grupėje žvaigždžių, kurios anksčiau buvo mažoje galaktikoje Krosnies (Fornax) žvaigždyne. Šią galaktiką vėliau prarijo mūsų Paukščių tako galaktika, sakoma tyrime, paskelbtame žurnale „Science Express“.

„Pirmą kartą mes aptikome tokią planetą. Ji kaip viešnia atskriejo į mūsų galaktiką prieš maždaug 6–9 milijardus metų“, – sakė tyrėjų grupės vadovas Johny Setiawanas iš Vokietijos Maxo Plancko astronomijos instituto.

Per pastaruosius 15 metų astronomai rado maždaug 500 planetų, kurios skriejo aplink žvaigždes už Saulės sistemos ribų, tačiau dar nė karto jiems nepavyko surasti planetos už Paukščių tako ribų.

„Tai stulbinamas atradimas. Po tokio kosminio susiliejimo planeta, buvusi už galaktikos ribų, tapo mums pasiekiama“, – paaiškino tyrimo dalyvis Raineris Klementas.

Planeta, kuri sukasi aplink žvaigždę HIP 13044, pavadinta HIP 13044b. Ji yra už 2 000 šviesmečių nuo Žemės pietų pusrutulio Krosnies žvaigždyne.

Remiantis žvaigždės HIP 13044 sistemos pavyzdžiu, galima stebėti, kas tolimoje ateityje laukia mūsų Saulės sistemos.

Stebina tai, kad ši planeta, kuri išnaudojo visas savo vandenilio ir helio atsargas, išliko po evoliucijos fazės „raudonoji milžinė“, kai žvaigždės, kaip Saulė, išsiplečia daug kartų. Tuo metu šalia pagrindinės žvaigždės esančios planetos dažniausiai sunaikinamos.

Šis atradimas itin domina turint omenyje tai, kad Saulė po maždaug 5 milijardų metų taps „raudonąja milžine“, sakė J.Setiawanas.