Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kalnuose, paplūdimyje ir kitose neįprastose vietose įsikūrę pavojingiausi pasaulio oro uostai

Ploti po kiekvieno skrydžio gal ir neverta, tačiau yra pasaulyje vietų, kur leisdamiesi orlaivių pilotai panaudoja visą savo talentą ir tikrai nusipelno keleivių aplodismentų.
Lukla Tendzing-Hilary oro uostas
Lukla Tendzing-Hilary oro uostas / Vida Press nuotr.

Įsivaizduokite skrydį, kurio pabaigoje pilotas lėktuvą tupdo ant apledėjusio pakilimo-nusileidimo tako? Arba oro uoste, kuris yra įkurtas 3000 metrų virš jūros lygio ir apsuptas sniegu nuklotų kalnų viršūnių?

Tokių oro uostų nėra daug, tačiau ir juose kyla ir leidžiasi lėktuvai. Didžiosios Britanijos puslapis „Globehunters“ sudarė 13 pavojingiausių pasaulio oro uostų sąrašą, kuriuo dalinasi portalas „Atorus.ru“.

1. Lukla Tenzing-Hillary oro uostas, Nepalas

Pirmieji šio oro uosto klientai buvo alpinistai, atskridę čia su nedideliu keleiviniu lėktuvėliu. Tačiau ir iki šiol Lukla oro uostas laikomas vienu pavojingiausių pasaulyje, kadangi nusileidimo ir pakilimo takas yra vos 527 metrų, be to, 12 proc. nuolydžio. Tai padeda orlaiviams greičiau pakilti ir leistis, tačiau keleiviams dovanoja papildomą adrenalino dozę.

Šis oro uostas yra aukštai kalnuose – 2860 m virš jūros lygio. Į oro uostą „veda“ siauras tarpelis tarp uolienų, todėl pilotai turi itin mažai galimybių manevruoti. Be to, viskas priklauso nuo jų pačių matymo ir įgūdžių, kadangi šioje zonoje neveikia jokia įranga.

Skrydžių laiką dažnai diktuoja oro sąlygos. Kalnuose dažna migla, todėl neretai lėktuvai čia kyla ir leidžiasi vienas po kito – vos atsiradus tinkamam metui. Pavyzdžiui, anksti ryte, kol dar nesusidarė tirštas rūkas.

Dėl įnoringų oro sąlygų neretai pasitaiko, jog keleiviai atidėto skrydžio priversti laukti nuo kelių valandų iki kelių dienų.

2. Paro oro uostas, Butanas

Butane esantis oro uostas
Shutterstock.com/ Butane esantis Paro oro uostas

Iki 2011 metų tik viena oro bendrovė organizavo skrydžius į šį oro uostą. Šiuo metu pasaulyje yra vos 12 pilotų, specialiai apmokytų kilti, skristi ir leistis šiame oro uoste. Didžioji dalis jų – graikai, kurie turi patirties panašiuose skrydžiuose dėl savo šalyje esančių oro uostų. Graikijos salose įkurti oro uostai taip pat nėra patogūs skrydžiams.

Skrydžiai į Paro oro uostą organizuojami tik šviesiu paros metu ir tik esant tinkamoms oro sąlygoms. Nepaisant to, kasmet į šį oro uostą atskrenda 30 tūkst. keleivių.

3. Tarptautinis Baros oro uostas, Škotija

Vida Press nuotr./Barros oro uostas
Vida Press nuotr./Baros oro uostas

Iš esmės tai yra vienintelis oro uostas pasaulyje, kuris kartu – ir paplūdimys. Kaip suprasti? Lėktuvai kyla ir leidžiasi ant to paties smėlio ruožo, kuriuo žmonės gali vaikštinėti oro uosto nedarbo valandomis – kadangi oro uostas nedirba vakarais ir naktį. Kaip ir Paro oro uoste, skrydžiai čia vykdomi tik šviesiu paros metu.

4. Ledo takas, Antarktida

Vida Press nuotr./Ledo pakilimo takas
Vida Press nuotr./Ledo pakilimo takas

Jau pats pavadinimas pasako esmę – kylama ir leidžiamasi tiesiog ant ledo. Ant jo leidžiasi ir kyla krovininiai ir keleiviniai orlaiviai, užtikrinantys susisiekimą su likusiu pasauliu ir gyvenimą čia įkurtoje mokslinėje Makmerdo stotyje dirbantiems asmenims.

Oro uosto veikla sutrinka tuomet, kai ledas ima tirpti. O tai šylant klimatui kasmet nutinka vis dažniau...

5. Madeiros oro uostas, Madeiros sala

Vida Press nuotr./Madeiros oro uostas
Vida Press nuotr./Madeiros oro uostas

Madeira – Portugalijos sala, garsi nuostabiu gamtovaizdžiu ir tuo, jog čia gimė ir užaugo garsusis futbolininkas Christiano Ronaldo.

Tačiau būtent čia yra vienas iš pavojingiausių pasaulyje oro uostų. Kodėl jis pavojingas? Iki 1977 m. šis oro uostas aptarnavo nedaug orlaivių, todėl jam užteko neilgo pakilimo-nusileidimo tako. Tačiau augant skrydžių skaičiui, taką buvo būtina ilginti ir platinti. Vis dėlto tai padaryta tik po skaudžios nelaimės, kurios metu žuvo visi 133 orlaiviu skridę žmonės.

Nepaisant to, kad po rekonstrukcijos Funšalio mieste esantis oro uostas turi kur kas modernesnį pakilimo ir nusileidimo taką, jis nėra „dovanėlė“ pilotams – manevruoti sudėtinga dėl paties kraštovaizdžio. Iš vienos pusės – kalnai, iš kitos – vandenynas.

6. Tarptautinis Princesės Džiulijanos oro uostas, San Martinas, Argentina

Princesės Džiulijanos oro uostas
Shutterstock.com/ Princesės Džiulijanos oro uostas

Sunku patikėti, tačiau lėktuvai skrendantys iš ir į šį oro uostą kyla ir leidžiasi praktiškai virš žmonių galvų – vos 20-30 metrų virš paplūdimio, kuris turistinio sezono metu būna nugultas turistų.

7. Kurševelio oro uostas, Prancūzija

Wikipedia.org nuotr./Kurševelio oro uostas
Wikipedia.org nuotr./Kurševelio oro uostas

Kurševelio pavadinimo nereikia aiškinti slidininkams – čia esantis slidinėjimo kurortas garsus ir mėgstamas turistų. Tačiau ne ką mažiau garsus ir čia esantis lėktuvų nusileidimo ir pakilimo takas, kuris yra „ultra“ trumpas – vos 525 metrų ilgio ir status – maždaug 18,5 proc. Be to, oro uoste nėra įdiegta ILS sistema, todėl esant rūkui oro uosto matomumas yra minimalus.

8. Skiathos oro uostas, Graikija

Skiathos saloje esantis oro uostas prasideda ir baigiasi... jūroje. Dėl šios priežasties į šį oro uostą atvykti gali tik tam tikro modelio keleiviniai lėktuvai. Keleiviai taip pat turėtų žinoti, kur skrenda. Kadangi labai dažnai orlaivis „parkuojamas“ tiesiog vandenyje.

9. Narsarsuaq oro uostas, Grenlandija

Vida Press nuotr./Narsarsuaq oro uostas
Vida Press nuotr./Narsarsuaq oro uostas

Norite pamatyti, kaip atrodo fjordas iš dangaus? Pirkime bilietą į Grenlandijoje esantį Narsarsuaq oro uostą. Skrydžiai čia vykdomi tik dienos metu.

10. Gibraltaro oro uostas, Gibraltaras

Šis oro uostas yra vienas mažiausių pasaulyje, bet garsus ne tik dėl to. Jo kilimo ir tūpimo takas kerta vieną didžiausių vietinės reikšmės kelių. Būtent tai šį oro uostą ir leidžia vadinti vienu iš keisčiausių ir labiausiai pavojingų pasaulio oro uostų.

11. Toncontino tarptautinis oro uostas, Hondūras

AFP/„Scanpix“ nuotr./Toncontin tarptautinis oro uostas
AFP/„Scanpix“ nuotr./Toncontin tarptautinis oro uostas

Hondūre esantis oro uostas yra vienas seniausių pasaulyje – jis pradėjo veikti 1934 metais, kada orlaivių buvo gerokai mažiau, jie nebuvo galingi, todėl užteko trumpesnių pakilimo-nusileidimo takų. Šiuo metu jis taip pat nėra ilgas – vos 2133 metrai. Be to, ir pakilimui, ir nusileidimui naudojamas vienas takas. Tai apsunkina oro uosto dispečerių darbą ir sukelia papildomą stresą į Toncontino oro uostą atskrendantiems (ir iš jo kylantiems) orlaivių pilotams.

12. Tarptautinis Velingtono oro uostas, Naujoji Zelandija

Vida Press nuotr./Velingtono tarptautinis oro uostas
Vida Press nuotr./Velingtono tarptautinis oro uostas

Kylant ir leidžiantis lėktuvui šiame oro uoste pilotams net nereikia priminti, jog būtina užsisegti saugos diržus: dėl stipraus vėjo, kylančio dėl greta oro uosto esančio Kuko sąsiaurio, turbulencija – kasdienis dalykas.

Kaip ir kituose pavojingiausių pasaulio oro uostų sąraše atsidūrusiuose oro usotuose, Velingtone esantis pakilimo-nusileidimo takas gana trumpas. Be to, iš abiejų pusių jį riboja vandenynas.

13. Juancho E. Yrausquin oro uostas, Saba sala

Vida Press nuotr./Juancho E.Yrausquino oro uostas
Vida Press nuotr./Juancho E.Yrausquino oro uostas

Leistis jame gali tik patys mažiausi lėktuvai. Visiems kitiems būtų ne tik pavojinga, bet ir neįmanoma kilti ar leistis šios nedidelės salos, priklausančios Mažiesiems Antilams, dar mažesniame oro uoste. Pakilimo tako ilgis jame – vos 396 metrai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius