Iki -60% prenumeratai. Išskirtinis gegužės pasiūlymas.
Išbandyti

Kelionių realybė: dingę ar apgadinti lagaminai, milžiniškos telefono sąskaitos

Maždaug kas penktas Lietuvos turistas renkasi kelionę lėktuvu, kartu su rizika netekti bagažo ar atgauti jį pavėluotai, taip pat – ir pažeistą ar sugadintą. Draudikai fiksuoja atvejus, kai užsienio šalyse nusileidę keliautojai nesulaukia savo lagaminų ir lieka be tam klimatui tinkamų drabužių, apavo, higienos reikmenų, o grįžę į Lietuvą – ir be pirkinių ar lauktuvių artimiesiems.
Lagaminas oro uoste
Lagaminas oro uoste / 123rf.com
Temos: 2 Atostogos Draudimas

Draudimo bendrovės BTA duomenimis, Lietuvos turistai dažniausiai nuostolius patiria dėl lagaminų sugadinimo arba dingus visam bagažui. Paskutinių trejų metų tendencijos rodo, kad populiariausia bagažo draudimo suma – 1000 eurų, o didžiausia šiais metais išmokėta suma – 500 eurų.

Lietuvos turistams incidentų su bagažu nutinka įvairiose šalyse, pradedant Latvija, Estija, Lenkija, baigiant Turkija, Izraeliu, Jungtiniais Arabų Emyratais, JAV. Daugiausiai bagažo draudimo polisų parduodama keliaujantiems populiariausiomis kryptimis – į Europos šalis, Turkiją, Egiptą, dažnai bagažas draudžiamas keliaujant į Afrikos ir Azijos šalis.

Vida Press nuotr./Oro uoste
Vida Press nuotr./Oro uoste

„Vasarą kelionės Europoje pasiekia piką, o kartu pasipila ir incidentai dėl bagažo: nukenčia ir lagaminai, ir jų turinys.

Keliaujant dažniausiai nulaužiamos Lietuvos turistų lagaminų spynos, rankenos, jie apibraižomi

Kitas žalų atsiradimo laikotarpis ryškus tada, kai žmonės bando pabėgti į priešingo klimato kraštus – gaudyti saulės ar, atvirkščiai, kopti į kalnus, slidinėti. Todėl dėl laiku neatvykusio arba pradanginto bagažo tropinio klimato šalyje turistas gali likti tik su žieminiais drabužiais, o dėl pasimetusio slidinėjimo inventoriaus – būti priverstas nuobodžiauti be mėgstamos veiklos, arba apsispręsti gelbėti kelionę ir vietoje išsinuomoti slidininko ekipiruotę“, – sako BTA asmens draudimo specialistas Andrius Žilėnas.

Keliaujant dažniausiai nulaužiamos Lietuvos turistų lagaminų spynos, rankenos, jie apibraižomi, jei yra plastikiniai – įskeliami, nuplėšiama apsauginė plėvelė, į kurią lagaminą dėl didesnio saugumo galima įvynioti oro uostuose. Kartu su lagaminais dingsta ir juose gabenti sezoniniai drabužiai, avalynė, higienos priemonės. Dantų šepetėlį ar šampūną įsigyti nesunku, tačiau keliautojai praneša taip praradę ir, pavyzdžiui, brangias vyriškas barzdaskutes.

Draudikai susiduria su atvejais, kuomet apgadinami vaikiški vežimėliai, kainuojantys ne vieną šimtą eurų, o siekiant išspręsti dvi paras vėlavusio bagažo problemas klientei vien pokalbiai telefonu pernai atsiėjo 90 eurų.

Visiškai išvengti problemų su bagažu nepavyks, nes jos atsiranda tiek dėl žmogiškojo faktoriaus, tiek pareigūnams siekiant užtikrinti maksimalų saugumą.

Gretos Skaraitienės/Žmonės.lt nuotr./Oro uostas
Gretos Skaraitienės/Žmonės.lt nuotr./Polietileno plėvele apvyniotas lagaminas galbūt atrodo nekaip, bet yra saugesnis

„Nors keliaujant gali būti bandomas jūsų lagamino atsparumas, patarčiau naudoti visas įmanomas barjerines apsaugos priemones: rakinti spyneles, lagaminą polietileno plėvele apsukti ne 10, o 20 kartų. Jei vizualiai atrodo, kad lagamino atidarymas gali užgaišinti – puiku, vadinasi, greičiausiai išvengsite jo iškraustymo“, – teigia A.Žilėnas.

Kita vertus, oficialiosios tarnybos gali nutarti patikrinti registruoto bagažo turinį, jei joms kils bent mažiausias įtarimas, kad vežate neleistinų ar į tokius panašių daiktų: pareigūnų dėmesį neabejotinai patrauks granatų, šaunamųjų ginklų muliažai, neįprastos formos akmenys, todėl militaristinių suvenyrų geriau nepirkti išvis, o pakuojant lagaminą jo turinį vertinti kritiškai.

Be to, visuomet naudinga dar kartą perskaityti avialinijų bagažo taisykles. Kai kuriose šalyse veikia automatinės bagažo tikrinimo sistemos, kurios tiesiog nepraleidžia lagamino toliau, jei užfiksuojami įtartini daiktai – tokiu atveju bagažas privalo būti atidarytas ir peržiūrėtas.

Shutterstock nuotr./Lagaminas
Shutterstock nuotr./Lagaminas

Lietuvoje daugiausiai bagažo draudimo polisų nuperka didmiesčių gyventojai, o tarp mažesnių miestų ir miestelių išsiskiria Palanga, Mažeikiai ir Jonava. Tarp draudžiančių bagažą dominuoja keliautojai, kurių amžius 25–50 metų, o žalos beveik visada registruojamos nuotoliniu būdu.

Būtini vaistai ir medicinos priemonės paprastai keliauja su žmogumi, rankiniame bagaže. Per savo darbo metus nepamename tokio atvejo, kad dingusiame ar vėlavusiame bagaže būtų vaistai.

A.Žilėno teigimu, žmonės pasižymi stipriu savisaugos instinktu ir draudikams dar nė karto nepranešė apie atvejį, kad kartu su bagažu prarado gyvybiškai svarbius vaistus ar kitas medicinos priemones.

„Būtini vaistai ir medicinos priemonės paprastai keliauja su žmogumi, rankiniame bagaže. Per savo darbo metus nepamename tokio atvejo, kad dingusiame ar vėlavusiame bagaže būtų vaistai. Ko gero, žmogų veikia stiprus savisaugos instinktas, neleidžiantis paleisti iš akių sveikatai ar gyvybei būtinų dalykų. Juos, kaip ir kitus brangius daiktus, patartina gabenti su savimi“, – sako A.Žilėnas.

Pernai birželį „Eurostato“ paskelbtais duomenimis, 15,3 proc. Europos Sąjungos (ES) šalių gyventojų į turistines keliones vyksta oro transportu. Lietuva bendrą ES vidurkį lenkia su 18,8 proc. avialinijų paslaugomis besinaudojančių turistų.

Avialinijos neskelbia su bagažu susijusių incidentų statistikos. Dalis įvykių yra sureguliuojama tarp oro bendrovių ir keleivių, be draudikų ar vartotojų teises ginančių institucijų įsikišimo.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Dantų balinimas: kaip pasiekti greitų ir efektyvių rezultatų?
Reklama
Benediktas Vanagas: stipriai išprakaitavus geriant vien vandenį kenčia kūno produktyvumas – trūksta energijos, sunku susikoncentruoti, darai klaidas
Reklama
Nauja automatika ir robotai leis „VLI Timber“ auginti gamybą daugiau kaip 40 proc.
Reklama
Mitai stabdo pasiryžti? Specialistė paneigė pagrindinius investavimo mitus
Užsisakykite 15min naujienlaiškius