-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Oro uosto nešiko išpažintis arba kaip apsaugoti savo bagažą

Kada nors susimąstėte kodėl oro linijų bendrovės pameta, nepristato laiku ar pažeidžia jūsų bagažą? Amerikiečių interneto portalo „foxnews.com“ žurnalistai anonimiškai pakalbino bagažo nešiką, kuris papasakojo, kas vyksta bagažui keliaujant iš vieno lėktuvo į kitą, iš vienos šalies į kitą. Ši patirtis gali jums padėti į vietą atvykti su kuprine ir sveiku turiniu joje.
Oro uosto darbuotojas ruošia bagažą tikrinimui ir pakrovimui į lėktuvą
Oro uosto darbuotojas ruošia bagažą tikrinimui ir pakrovimui į lėktuvą / Reuters nuotr.

Kas slepiasi už uždangos?

Apstulbtumėte sužinoję kiek žmonių darbo reikia, kad vienas keleivinis lėktuvas pakiltų į orą. Žinoma, pirmiausiai jūs matote pilotus, kelionių palydovus ir prie išvykimo vartų dirbančius žmones. Tai jau yra daug žmonių, tačiau kad jūs nuvyktumėte į savo vietą, dar daugiau žmonių dirba už oro uosto sienų. Nuo to momento, kai paliekate savo bagažą registratūros darbuotojui, nešuliai keliauja per keletą konvejerių, kuriuose gali būti praverti ir patikrinti oro uosto muitinės arba saugumo tarnybų.

Galiausiai bagažas vieno žmogaus išrūšiuojamas į krovinines oro uosto mašinas bei gabenamas kitam darbuotojui, kuris sukraus viską į reikiamą lėktuvą. Galbūt ir nematysite visko, kas vyksta lauke, per savo mažą lėktuvo iliuminatorių, tačiau ant asfaltuotos dangos be kuprinių ir lagaminų yra iškraunamos ir pakraunamos daržovės, vaisiai, pašto siuntos. Tai netgi sudaro daug daugiau krovinio, nei keleivių bagažas.

Kai viskas paruošta, tada oro uosto darbuotojai palydi lėktuvą link išvažiavimų į pakilimo/nusileidimo taką bei saugo lėktuvą nuo nukrypimų. Kadangi lėktuvas neturi atgalinės eigos pavaros, oro uosto darbuotojai dažnai dar ir saugiai nustumia didelį orlaivį į jo stovėjimo vietą.

Kaip pažeidžiamas bagažas?

„Aš jums nemeluosiu,- prisipažįsta oro uosto nešikas,- jūsų oro uosto tarnyboms atiduotas bagažas patiria daug smūgių. Tai yra vadinama „krepšių mėtymu“ dėl svarbios priežasties. Ir lengvesnio kelio pakrauti bagažą dar niekas nesugalvojo. Lėktuvai uždirba pinigus tik tada, kai skrenda ore ir nė viena oro linijų bendrovė nenori savo orlaivių ilgai laikyti ant žemės. Daugelį lėktuvų tiesiog fiziškai būtų neįmanoma pakrauti greičiau nei per valandą, nemėtant keleivių bagažo. Todėl krepšiai mėtomi, kad būtų sutaupyta laiko.“

Dauguma lėktuvų turi tik du ilgus siaurus krovinių gabenimo skyrius. Vienas darbuotojas iš krovininio automobilio deda krepšius ant pakėlimo takelio, o kitas darbuotojas mėto bagažą trečiajam krovikui, kuris krauna bagažą lyg „tetrio“ žaidime – kuo labiau suspaustą. Dažniausiai lūžta plastmasiniai ratukai ir rankenos, taip pat beveik nėra šansų išlikti trapiems neapsaugotiems daiktams kuprinių viduje. Niekada nesugalvokite dėti raudono vyno ar kito alkoholio į savo rankines atiduodamas į bagažo skyrių. Taip pat nedėkite trapių daiktų medžiaginiuose, minkštuose krepšiuose, žinoma, jei jie nėra profesionaliai supakuoti. Labai dažnai oro uosto darbuotai net nemato perspėjančių apie trapų daiktą lipdukų, ypač jei jis neturi išskirtinės formos, tokios kaip smuikas ar kitas instrumentas. „Aš pats esu muzikantas,- prasitarė oro uosto darbuotojas,- todėl tokiais kroviniais ypač rūpinuosi, tačiau toli gražu ne visi čia muzikantai“.

Dar bagažas gali būti sugadintas paties konvejerio, kuris „mėgsta“ įtraukti atsikišusias krepšių dalis ar užtrauktukus. Pavojus ką nors sudaužyti ar sulaužyti yra ir tada, kai krovinys per sunkiai prikrautas ir nešikai jį bando rankomis įkelti į lėktuvą. Šiuo atveju patys didžiausi lėktuvai turi pranašumą, nes į juos krovinys kraunamas mašinomis. Jūsų krepšiai yra įdedami į skardinę dėžę ir tada mechaniškai įkeliama į lėktuvą.

Kaip pametami krepšiai?

Kartais oro uosto kodai yra perskaitomi neteisingai ir patenka į neteisingą krovininę mašiną bei nugabenami į kitą lėktuvą. Bet kas gali sumaišyti VCE su NCE arba PDX su PHX. Tai atsitinka, tačiau ne taip jau ir dažnai. Visada svarbu patikrinti ar gerai užrašyta galutinė bagažo gabenimo kryptis bei pasilaikyti registratūroje gautą išrašą. Būtinai saugiai prie nešulių pritvirtinkite savo kontaktinę informaciją bei įdėkite papildomą informaciją į kuprinės kišenę, jei pirmoji vis dėlto pasimestų.

Galiausiai yra dar vienas scenarijus – „iškrito iš sunkvežimio“. Ir tai nereiškia, kad kažkas pasiėmė jūsų bagažą, tiesiog labai dažnai sukrautas bagažas pakeliui link lėktuvo išvirsta iš priekabos. Ir jeigu niekas to nepastebi, krepšiui tenka laukti kito skrydžio.

Kokio tipo krepšiai mažiausiai/daugiausiai pažeidžiami?

Pigūs krepšiai, kuriuos perkate nupigintų prekių parduotuvėse ar turguje, suplyšta labai greitai. Jei jūsų bagažo rankena yra prisiūta arba labai plona, tikriausiai ji nuplyš. Jei keliaujate daug arba prikraunate labai daug daiktų, pasirūpinkite geros kokybės krepšiu. Kieto paviršiaus lagaminai patirs mažiau žalos, tačiau ir čia reikia pasižiūrėti, kad ratukai ir rankenos būtų tinkamai apsaugotos nuo smūgių.

„Kalbant apie ratukus, geriausias bagažas su keturiais ratukais ant dugno, todėl kad mums nebereikia jo mėtyti, užtenka tik pastumti ir rieda“,- praktinius patarimus dalijo oro uosto darbuotojas.

Kodėl oro linijų bendrovės nepadengia nuostolių už sugadintą bagažą?

„Spėju, kad oro linijos nekompensuoja sulūžusių dalių, tokių kaip ratukai, rankenos, ar užtrauktukai, nes jie lūžta taip dažnai, kad reiktų nuolat klientams išmokėti pinigus.“,- atviravo nešikas.

Ar kada matėte vagių?

„Asmeniškai aš niekada nemačiau, kad kas nors iš darbuotojų paimtų ką nors iš vežamų krepšių, tačiau neneigiu, kad taip atsitinka. Juk nėra kamerų lėktuvo „pilve“. Kai pats atiduodu krepšius į bagažo skyrių, visada pasirūpinu patikimomis spynomis. Tai darau ne tik, kad niekas lengvai negalėtų ištraukti daiktų, bet ir dėl to, kad spynos padeda išlaikyti bagažą tvirtai uždarytą. Mes nuolat matome atvirą bagažą, nes suyra užtrauktukai ir be abejo tada byra daiktai. Kartais juos įmanoma sugrūsti atgal, bet dažnai daiktai išsimėto po visą konvejerį.“,- pasakojo profesionalus krepšių „mėtytojas“.

Kaip keleiviai gali išsaugoti savo krepšius nuo patekimo į šiukšlių dėžę?

Visų svarbiausiai tinkamai pažymėti savo bagažą (adresas, tel. nr. ir t.t.), kad galėtumėte sekti krepšius net ir jiems pasiklydus. Taip pat suplanuokite pakankamai laiko prieš skrydį, kad bagažas be problemų iš oro uosto patalpų pasiektų lėktuvą. Dideliuose oro uostose reikia mažiausiai 30-40 minučių pakrauti bagažui. Na ir pasirūpinkite tinkamu krepšiu, neperkraukite daiktais, tinkamai įpakuokite trapius daiktus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius