Žinoma, Kaunas, kuriame Lukas Avėnas gimė ir augo, yra labiausiai pritvinkęs kalbų apie Lietuvos upeivystės „sostinę“, miesto atgręžimą į upes ir kitų nekonvertuojamų pažadų, dešimtmečiais styrančių Kauno strateginiuose planuose it suakmenėjusios fosilijos.
Todėl jaunojo dizainerio projektas – motorinė jachta „Rei“ – svarbus ne tik kaip konkretus dizaineriškas indėlis visiškai apmirusioje lietuviškų laivų industrijos erdvėje, bet ir kaip tam tikra paskata plėtoti akvaurbanistinę mintį Kaune. Jaunų specialistų aplinkoje – ypač.
Motorinė jachta „Rei“ – L.Avėno ketvirto kurso projektas Vilniaus dailės akademijoje. Projektui vadovavo dizaineris Šarūnas Šlektavičius ir jachtų dizaineris iš Italijos Alessio Liuni.
Lukas Avėnas: Viskas prasidėjo tuo, kad išvažiavom į Nidą, kur rinkom informaciją apie laivus ir studijavome jų sandarą, įvairias detales. Viena iš prezentacijų, kurias turėjau parengti, buvo apie dizainerį Joną Bannenbergą, iš kurio pasisėmiau nemažai patirties ir įkvėpimo. Tuo metu su Alessio bendravome tik per „Skype“. Vėliau jis iš Romos atvyko į Vilnių ir išdėstė mums daug techninių dalykų, be kurių laivo nebūtume suprojektavę…
Pilotas.lt: Kokia gi laivo „Rei“ koncepcija, tipas, sandara?
Lukas Avėnas: Laivo idėja yra tokia – jis turi tikti seklioms upėms, kad būtų galima atgaivinti Lietuvos upes. Bent jau sukurti vandens maršrutą Vilnius–Kaunas–Klaipėda.
Studentams buvo duota viena laivo bazė (povandeninė dalis su visais varikliais, inžinerija ir degalų bakais). Katamarano bazė buvo pasirinkta todėl, kad jie yra stabilūs, jiems nereikia balasto, todėl katamaranai gali plaukioti seklesniuose vandenyse.
Pilotas.lt: Kaip gimė forma, konstrukcija…?
Lukas Avėnas: Labai norėjau, kad mano katamaranas skirtųsi, būtų kitoks. Sukūriau futuristinę formą, kuri sukelia greičio įspūdį, išsiskiria iš aplinkos ir turėtų sukelti susidomėjimą. Greičio įspūdis yra svarbus, nes atstumas nuo Vilniaus iki Kauno ar Klaipėdos yra nemažas. Vis dėlto kelionė neturėtų prailgti, nes galima visą laiką stebėti besikeičiančius upės krantus, o salono įstiklinimas, ypač priekinis stiklas suteikia neblogą apžvalgą.
Pilotas.lt: Motorinė jachta akivaizdžiai turi kažką samurajiško. Rūstaus, vyriško, kariško…
Lukas Avėnas: Laivas vadinasi „Rei“, tai yra japoniškas vyro vardas. Jis japonų kalba gali būti užrašomas keliais skirtingais simboliais, kurie turi ir visai skirtingas reikšmes. Šiuo atveju aš pasirinkau rašto ženklą, kuris reiškia padrąsinimą. Tai atitinka mano laivo įvaizdį ir formą. Šiaip man japoniški žodžiai ir vardai yra labai imponuoja. Jie pavadinimams labai tinka, nes jie arba turi daug reikšmių, arba talpina daug informacijos savyje.
Pilotas.lt: Ar japonų kultūra ir dizainas yra tai, ką Lukas galėtų įvardinti orientyru…?
Lukas Avėnas: Nežinau, kiek šiam projektui įtakos turėjo Japonija, bet visam mano gyvenimui Japonija ir vienas svarbus žmogus, esantis ten, daro tikrai nemažai įtakos…