Pietryčių Azija – kuprinėtojų patarimai: nuo Kinijos šiaurės iki Balio salos tropikuose

Pirmąkart užtikusiems mūsų įspūdžius prisistatysime. Keliaujame aplink pasaulį pačiais paprasčiausiais ir pigiausiais būdais. Tad ir mūsų patarimai keliaujantiems šiais kraštais nebus švariausių viešbučių ar takų populiariausiomis vietomis apžvalga.
Miegas apleistame pastate po tinklu nuo uodų
Miegas apleistame pastate po tinklu nuo uodų / Evelinos ir Karolio nuotr.

Keliaujame atsižvelgdami į Kelią, kuris mums pasiūlo daug staigmenų. Tačiau galime pasidalinti keliais patarimais nuotykių medžiotojams. Jau viename savo straipsnių apžvelgėme keliavimą šaltesniu metų laiku per Europą ir Šilko keliu. Šįkart kiek nušviesime gaires keliaujantiems Kinija ir Pietryčių Azijos šalimis: Laosu, Tailandu, Malaizija ir Indonezija.

Vizos

iš šių šalių lengviausia patekti į Malaiziją – nereikia nei vizos, nei jokių papildomų dokumentų. Pasienyje gauni štampą su leidimu čia būti 90 dienų.

Į Laosą patekti taip pat paprasta. Vizą gauni pasienyje, reikia tik užpildyti anketėlę, pateikus vieną nuotrauką ir sumokėjus  40 dolerių (arba keliaujant iš Kinijos 290 juanių).

Tik atplaukę iš Malaizijos į Indoneziją tuoj pat gavome vizą, kuri tekainavo 25 dolerius.

Kur kas sudėtingiau patekti į Kiniją ar Tailandą. Kalnuose užtikus pūgai, mūsų dar Lietuvoje daryta Kinijos viza pasibaigė, todėl teko važiuoti į Biškeką, Kirgizijos sostinę. Iš pradžių dar svarstėme apie galimybę ją gauti Kazachstane, tačiau visi sutikti keliautojai kaip vienas rekomendavo tai daryti Kirgizijoje. Tad teko vėl kreiptis į agentūrą – mat į Kiniją patekti reikia pakvietimo. Greitosios vizos mums daryti nepavyko, mat tik ypatingais atvejais tai leidžiama. Agentūroje pasidaryti vizą per keturias dienas kainavo 120, o jei truktų savaitę, būtų reikėję 100 dolerių.

Tailando pasienyje mums tiesiog pasisekė. Jei nenorite rizikuoti, geriausia Tailando vizą pasidaryti ambasadoje Laose ar namuose, mat jei ketintumėte keliauti iš Laoso per Tailandą žeme, pasidaryti vizą muitinėje oficialiai negalima, mat reikia bilietų, nurodančių, kad išskrisite iš šalies po 30 dienų. Tiesa, bilietų kopijų gali paprašyti ir Indonezija. Daugiau apie mūsų prakeliautų šalių vizas galite rasti mūsų puslapyje http://itervitae.me/apie-about-2/vizos-visa-info/.

Transportas

Keliaujant Kinija ir Pietryčių Azijos šalimis teko naudotis ne tik sutranzuotais automobiliais, bet ir keltais, tad mūsų keliavimo būdai natūraliai paįvairėja. Tiesa, kol kas išvengėme skrydžių iki tol, kol paliksime Indoneziją.

Autostopas

Tranzuoti Kinijoje yra sudėtinga, Laose ir Malaizijoje nelengva, o Tailande ir Indonezijoje – vienas malonumas.

Evelinos ir Karolio nuotr./Tranzuojant Kinijoje. Karolis

Kinijoje kelių sistema yra paini, nauji greitkeliai pastatomi gana greitai, tad jei turite policininkų padovanotą 2008 metų žemėlapį, jis bus jau gerokai pasenęs. Net ir 2010-ųjų kiek senstelėjęs ir būsite netikėtai nustebinti naujais keliais. Tiesa, greitkeliuose, be abejo, tranzuoti negalima, tačiau sutikti policininkai pasitaikė malonūs, ir tik nuveždavo į saugesnį (ne greitkelinį) kelią. Žemėlapiai labai klaidinantys, žmonės bus linkę pavežėti jus iki artimiausios stoties (mat tranzavimas jiems nelabai aiškus procesas), tačiau labai malonūs ir visada linkę padėti pakliuvus į neaiškią situaciją.

Evelinos ir Karolio nuotr./Neperkamas, o nusifotografuojamas žemėlapis

Laose tranzuoti buvo sunku, nesvarbu, kad pravažiuojantys vairuotojai smagiai susimojuodavo. Daugiausiai mus ten pavėžėdavo kinai ar čia keliaujantys tailandiečiai. Malaizijoje keliavome tik vienu sutranzuotu automobiliu, jis nuvežė mus iki pat sostinės, bet, anot vietinių, čia paprastai autostopas irgi nesuprantama sąvoka.

Kur kas smagiau keliauti Tailandu ir Indonezija. Čia žmonės net gali sustoti nestabdomi ir pavėžėti papildomus kilometrus. Indonezijoje gali tranzuoti net ir vidury miesto (mat kai kur Javoje miesteliai sutūpę viena nesibaigianti grandine).

Laivai

Jei turite iš anksto pasidarę Indonezijos vizą, jums nesvarbu į kurią jos dalį keltis. Jei ketinate keltis iš Kuala Lampūro, jums reiks keltis į Indonezijos Dumai miestelį, kur galėsite vizą pasidaryti tiesiog ant sienos. Kelto bilietui teks pakloti apie 40 dolerių.

Pačioje Indonezijoje keltis iš vienos salos į kitą (kalbame apie Sumatros, Javos ir Balio salas) taip pat labai patogu ir labai pigu. Už bilietą sumokėsite vos po dolerį ar pusantro, bet nuotykių ištroškusiems galime patvirtinti, kad net ir tarp salų tranzuoti įmanoma. Tereikia susitranzavus sunkvežimį, jame ir pasilikti (kai kurie rekomenduoja pasislėpti už vairuotojo sėdynės), ir jūs jau atsiduriate kelte. O ten bilietų niekas nebetikrina.

Maistas

Evelinos ir Karolio nuotr./Mūsų pačių gaminta krosnelė.

Ne mėsos mėgėjams nuo Kinijos prasideda tikras rojus. Daržovių ir žalumynų pasirinkimas didžiulis, o kainos žemos.  Mes dažnai valgėme gatvėse pardavinėjamus patiekalus – jie pigūs ir labai skanūs. Kol kas neturėjome jokių virškinimo bėdų. Kuo tolyn į pietus, tuo egzotiškesni ir vaisiai, o jie jūsų keliaujantiems organizmams – tikra atgaiva ir malonumas. Indonezijoje galėsite mėgautis įvairiausiais žuvies patiekalais, juk salose šio gėrio apstu.

Miegas

Nuo Kinijos žmonės savo namuose priglaudžia rečiau. Kinijoje „koučserfinti“ (nemokama nakvynė pas vietinius žmones www.couchsurfing.org) praktiškai neįmanoma, nebent esant populiariuose miestuose. Tad dažniausiai miegodavome palapinėse.

Evelinos ir Karolio nuotr./Mus į namus netikėtai pakvietusi kinų aeimyna
Evelinos ir Karolio nuotr./Mus į namus netikėtai pakvietusi kinų šeimyna

Miegant atvirose erdvėse, ypač džiunglių regionuose patartina būti atsargesniems. Ne vienas vietinis jus įspės dėl aplink šliaužiojančių gyvačių. Nors gal jos bailios ir neketins jūsų brangaus miego trikdyti, vis tik reikia stebėti, kur miegate.

Evelinos ir Karolio nuotr./Maža aventyklėlė Kinijos kalnuose, aalia kurios miegojome
Evelinos ir Karolio nuotr./Maža šventyklėlė Kinijos kalnuose, šalia kurios miegojome

Laose ne kartą miegojome pašiūrėse – tiesiog iš bambukų sukaltose atvirose, bet ant polių iškeltose vietose. Su savimi turime tinklą nuo uodų, tad telikdavo jį nuleisti, ir mes saugiai išmiegodavome.

Laoso sostinėje Vientiane pirmą kartą pabuvojome ir pigiame viešbutuke. Paprastutį kambarį gali gauti už keturis dolerius, o už papildomą dolerį gali vaišintis ir gausiais pusryčiais.

Evelinos ir Karolio nuotr./Džiovinami degalinėje iaskalbti drabužiai
Evelinos ir Karolio nuotr./Džiovinami degalinėje išskalbti drabužiai

Indonezijoje mes ne kartą nakvojome panašiose pašiūrėse, tik čia jos skirtos daugiausiai ilgų nuotolių vairuotojams. Draugiškai ir saugiai galima išmiegoti bet kurioje salos dalyje.

Tailande galima nakvoti ir budistų šventyklose. Šie ne tik jums duos stogą, bet ryte ar vakare pavaišins jiems suaukotais patiekalais.

Evelinos ir Karolio nuotr./Miegas paaiūrėje, Tailando paplūdimyje
Evelinos ir Karolio nuotr./Miegas pašiūrėje, Tailando paplūdimyje

Higiena

Islamo šalyse savo asmeninei higienai išlaikyti problemų neturėsite. Visur gausu vandens, o Indonezijoje kiekviename tualete yra ir paprastas „dušas“ – semtuvėliu semiatės vandens iš baseinėlio ir gausiai liejate ant savęs.

Žmonės ir jų charakteris

Pietrytinė Azijoje žmonių charakteris mainosi priklausomai nuo šalies. Kinijoje žmonės labai smalsūs, paslaugūs, kuklūs. Jie beveik nešneka angliškai, dažniausiai tikisi iš jūsų bent minimalios kinų kalbos ir beveik visai nenaudoja kūno kalbos.

Laosiečiai šiaip linksmi ir draugiški, nors apie tranzavimą nutuokia tik keli jų. Bet jei esate neturistiniuose rajonuose, jums bus neįkyriai mojuojama ir šypsomasi.

Tailandiečiai pasirodė ypač linksmi, malonūs ir paslaugūs, tačiau mes vis turim priminti, kad keliaujame ne turistiniais rajonais. Tailande ypač populiaru atostogauti, todėl reikia žinoti, „kur nelįsti“, jei norite nesivartyti paplūdimyje it silkutės.

Evelinos ir Karolio nuotr./Su kaučsurferiu prie įžymiųjų Malaizijos bokatų
Evelinos ir Karolio nuotr./Su kaučsurferiu prie įžymiųjų Malaizijos bokštų

Malaizija išsivysčiusi šalis, tad ir žmonių charakteris mišrus. Kuala Lampūras ypač kosmopolitiškas, ten gausiai gyvena ne tik malaiziečiai, bet ir indai ar kinai, o neretai ir vakarietiškos kultūros atstovai.

Indoneziečiai ypač smagūs žmonės. Jie nesidrovės pakalbinti ir namo pavadinti, o į sunkumus jie dažnai reaguoja humoru ir šypsena.

Įdomesnės vietos

Visų minėtų kraštų gamta yra egzotiška ir ypatinga, ne veltui čia žmonės plaukte plaukia pailsėti. Kinija žavi savo ypatinga įvairove: vakaruose Tianšanio kalnai, vėliau Gobio dykuma, viduryje gausu terasinių kalnų, kuriose auga daržovės, žalumynai ar javai. Pietryčiuose džiunglės ar karstiniai kalnai.

Evelinos ir Karolio nuotr./Pietryčių Kinija

Laosas tarsi pratęsia pietrytinę Kiniją. Kai įvažiuoji į kalnuotas džiungles Laoso šiaurėje, regis jos pasibaigia tik pasiekus sostinę.

Evelinos ir Karolio nuotr./Tailando saulė

Tailandas tikriausiai žavės savo gausiais egzotiškais paplūdimiais. Tikrai įmanoma atrasi savo kampą ir pabėgti nuo turistų gausos.

Malaizijoje palikome, deja, neapžiūrėtas džiungles.

Evelinos ir Karolio nuotr./Indonezijos Bromo vulkanas

O štai Indonezijos salos turi visko – ir džiunglių, ir ugnikalnių, ir gausių plantacijų, ir ypatingų paplūdimių, ir kultūros palikimo, pavyzdžiui, nuostabią hindu Prambanano ar budistų Borobudur šventyklą.

Evelinos ir Karolio nuotr./Evelina. Atrastas savas kampas ant vulkano kraato
Evelinos ir Karolio nuotr./Evelina. Atrastas savas kampas ant vulkano krašto

Daugiau mūsų istorijų ar patarimų galite rasti mūsų tinklalapyje www.itervitae.me.