Be kita ko, kasmet šis skaičius vis didėja, tikina tyrimą atlikusios šveicarų kompanijos SITA atstovai. Štai 2011-aisiais savo lagaminų po skrydžio pasigedo 25,8 mln. žmonių.
Vis dėlto, įdomu tai, kad nepaisant didėjusio pradanginto bagažo skaičiaus, SITA atstovai mano, jog bendra bagažo pervežimo padėtis ir kokybė pasaulyje pernai gerėjo, mat pernai 4,5% didėjo ir keliavusiųjų žmonių skaičius. Taigi išeitų, jog 2011-aisiais iš 1000 gabentų lagaminų pasimesdavo 8,99, o pernai – 8,83 vienetų.
Tiesa, visame šiame pervežimų pasaulyje yra viena detalė gana stipriai keičianti visą padėtį – juk į bendrą keleivių statistiką skaičiuojami visi lėktuvais skridę ir keliavę žmonės. Net ir tie, kurie skrido be bagažo. O tokių pasaulyje, ypatingai besinaudojančių pigių skrydžių oro bendrovių paslaugomis, tikrai daug. Todėl pateikiami skaičiai gana dviprasmiški – nors tūkstančiui skridusių keleivių tenka mažiau pamestų lagaminų, tačiau vargu ar tai gali būti teisingas rodiklis.
Kraunamas bagažas |
Be kita ko, pastaruoju metu oro bendrovės vis sparčiau kelia bagažo pervežimo kainas, todėl vis daugiau keleivių renkasi keliauti vien su rankiniu bagažu, o šeimos talpina daiktus į vieną lagaminą.
SITA taip pat pateikia ir dar skaičių, pernai oro bendrovės iš tiesų pametė (ar nesustabdė vagystės) 4,2% bagažo dingimo atvejų. Be to, 12,9% pamestų lagaminų pas šeimininkus grįždavo apgadinti ar iškraustyti. Vis dėlto 82,9% lagaminų šeimininkus pasiekdavo pavėlavę, bet sveiki.