-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Riedlentė – jaunatviško miesto kultūros dalis

Lentai su ratukais tapus ne tik jaunuolių žaidimų kieme atributu, o ir miesto, gatvės kultūros gyvenimo atributu, pravartu susipažinti su šiuo įrenginiu.
Riedlentininkas
Riedlentininkas / 123RF nuotr.

Riedlentės anatomija

Riedlentę sudaro trys pagrindinės dalys: Lenta (deck), ašys (trucks) ir ratukai (wheels).

Lenta būna nuo 7.1 iki 8.5 colių pločio ir dažniausiai maždaug 32 colių ilgio. Dažniausiai parduodamos lentos yra 7 sluoksnių, nors yra ir 8, ir net 9 sluoksnių. Labiausiai paplitusios 7.5 – 7.8 colių lentos. Pradedantiesiems patartina išbandyti visokių pločių lentų, kol atras sau tinkamą. Taip pat – pagal poreikius: siauresnėmis lentomis lengviau atlikti flip triukus, o platesnėmis – jaučiamas stabilumas. Abi šios savybės labai svarbios, tad kiekvienam renkantis lentą reikia atrasti “aukso vidurį“.

Ašys dažniausiai būna 7.5 colių pločio. Pagal aukštį jos skirstomos į low (žemos), medium (vidutinės) ir high (aukštos). Su low ašimis jaučiamas stabilumas, bet sumažėja šuolis. Su high ašimis važinėti yra patogiausia rampose. Medium ašys yra vidurinis variantas, tad patogu važinėti tiek gatvėse, tiek rampose.

Ratukai būna nuo 49 iki 60 mm skersmens. 60 mm ratukai pritaikyti rampoms, 49 milimetrų – važinėti gatvėse. Dažniausiai pasitaiko 53-54 milimetrų ratukai, patogūs tiek rampose, tiek gatvėse. Ratukai skirstomi ir pagal kietumą. Ši savybė taip pat lemią važiavimo ypatumus: minkšti ratai, užtikrindami stabilumą, suteikia privalumų rampose. Tuo tarpu kieti ratai skirti daugiau važinėti gatvėse, nes nejaučiamas „susmigimo“ pojūtis (pvz. šokant nuo laiptų).

Tai pat riedlentės anatomijoje rasime guolių (bearings), varžtukų (hardware), pėdutes (risers) ir švitrinį popierių (griptape). Guoliai skirstomi abec klasėmis. Kuo didesnė klasė – tuo geriau jie rieda. Taip pat labai geri yra keramikiniai guoliai. Varžtukai ir švitrinis popierius neturi labai ypatingų savybių, tad juos galima rinktis be didesnių svarstymų. Pėdučių gali ir nebūti.

Stovėsenos stiliai

Riedlente galima važinėti dvejomis pozicijomis: iš regular pusės (regular stance) ir goofy pusės (goofy stance). Savąją pusę pasirinkti gana paprasta – tiesiog važinėti sau patogesne puse.

Važinėjant paprastai triukai daromi trenkiant riedlentės galą. Iš nolie pozicijos triukai daromi kai trenkiamas riedlentės priekis. Fakie pozicijos triukai atliekami važiuojant galu į priekį ir trenkiant riedlentės galą.

Važinėjimo stiliai

Gatvės stilius (street skateboarding). Tai labiausiai paplitęs pasaulyje važinėjimo stilius. Važinėjama gatvėse išnaudojant miesto erdves. Čiuožinėjama bortais, turėklais. Šokinėjama nuo laiptų arba paprasčiausiai važiuojant gatve atliekami triukai.

Rampų stilius (vert skateboarding). Vienas iš pirmųjų važinėjimo stilių atsiradęs anksčiau už gatvės stilių. Važinėjama rampoje. Daugiausiai atliekama grab triukų.

Freestyle stilius šiuo metu nebepropaguojamas. Didžiausią pasisekimą jis turėjo aštuntame dešimtmetyje. Važinėjant freestyle stiliumi stengiamasi padaryti sudėtingus triukus beveik nevažiuojant. Triukus dažniausiai sudaro daug elementų. Tai galima sakyti pats techniškiausias važinėjimo stilius.

Egzistuoja ir daugiau stilių tokių kaip slalomas ir leidimasis nuo kalnų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius