Justės Starinskaitės mėnuo už Atlanto: su mylimuoju keliavo po Dominiką ir aplankė krepšininkus JAV

Tik vienu du – į nematytą egzotišką Dominikos Respubliką, į keliones po kvapą gniaužiančią gamtą, į smagius, ant kiekvieno kampo tykančius nuotykius. Ir tai buvo tik tobulų Justės Starinskaitės ir jos vaikino Tado Buloto atostogų pradžia. Porą savaičių pasimėgavę saule ir nauja kultūra, pora skrido į Naująjį Orleaną ir Niujorką, kur jų laukė visiškai kitoks poilsis – NBA rungtynės, susitikimai su lietuviais krepšininkais ir nepažinta miestų pusė.
Justės Starinskaitės ir Tado Buloto atostogos
Justės Starinskaitės ir Tado Buloto atostogos / Asmeninio albumo nuotr.

„Saulės kliošo“ vokalistės Justės Starinskaitės vaikinas Tadas Bulotas – krepšininkų agentas, turintis klientų ir už Atlanto, tad bent kartą per metus jis vyksta pasižiūrėti, kaip šiems sekasi. Pradėjęs planuoti kasmetinę kelionę į Ameriką pas Donatą Motiejūna ir Mindaugą Kuzminską, Tadas pasiūlė prisijungti ir Justei, tačiau ši sutiko vykti kartu tik su viena sąlyga – iš pradžių jiedu turės leistis į atlikėjos sugalvotą kelionę.

Asmeninio albumo nuotr./Justė Starinskaitė

„Amerika – nuostabus žemynas, tačiau jau trečius metus iš eilės nebūčiau ten keliavusi. Svajojau apie man neatrastą žemę, šalį, kurioje niekada nebuvau. Po ilgų kalbų ir diskusijų, priėjome kompromisą: įkalbėjau Tadą kelionę pradėti saloje, kuri pasirodė labai įdomi ir spalvinga. Nusipirkome bilietus, susikrovėme daiktus ir išvykome į Dominykos Respubliką“, – 15min pasakojo J.Starinskaitė.

Pasak atlikėjos, pora kartu keliauja dažnai – visgi jau skaičiuoja ketvirtus draugystės metus. O kadangi Tadas daug dirba ir užsienyje, Justė nepraleidžia progos ir dažnai vyksta kartu: „Aš jam gera kelionių partnerė, – juokėsi ji. – Aišku, visko būna, bet šioje kelionėje tikrai smagiai praleidome laiką. Santykiai dar labiau sutvirtėjo.“

TAIP PAT SKAITYKITE: Justės Starinskaitės ir krepšinio agento Tado Buloto meilė įsižiebė sporto klube

Asmeninio albumo nuotr./Justė Starinskaitė ir Tadas Bulotas

Automobiliu po kontrastingą Dominikos Respubliką

Tik nusileidę Dominikos Respublikoje, Justė ir Tadas sėdo į automobilį ir pradėjo 12-os dienų įvairiaspalvę kelionę. Visi namų darbai, kuriuos pora padarė prieš išvykdama – susižymėjo taškus, kuriuos miestelius norėtų aplankyti. O toliau – kur akys veda.

Atvykę į tikrai gana normalų viešbutį, nustebome išgirdę, kad išvažiuojant atskirai teks susimokėti už elektrą

„Vos nusileidus oro uoste supratau, kad tai yra šalis, kurią svajojau aplankyt. Jaučiau, kad viskas Dominikos Respublikoje yra kitaip – kitokia gamta, kitokie žmonės, maistas. Buvau ištroškusi nuotykių, kurie pasitiko mus jau pirmoje stotelėje – atvykę į tikrai gana normalų viešbutį, nustebome išgirdę, kad išvažiuojant atskirai teks susimokėti už elektrą. Tačiau vėliau keliaujant po salą supratome, kad šalis gana skurdi, su elektra nėra taip paprasta, ne kiekviename kaime ji išvis yra“, – tikino ji.

Kuo gilyn jie leidosi į šalį, tuo labiau atsiskleidė skurdas: „Viskas vyksta gatvėse – vaikai žaidžia mokosi, šoka. Aplink juos bėgioja daugybė, atrodo, benamių šunų, vištos, karvės, kiaulės. Jokių apribojimų ar taisyklių, visiška laisvė visiems gyvenantiems saloje.“

Asmeninio albumo nuotr./Justė Starinskaitė

Kiekvieną kartą kaime sutikdama baltą žmogų, Justė sako, pajusdavo palengvėjimą. Visgi tas nuolatinis dėmesys, kai išsiskiri iš kitų, kartais net labai vargindavo.

Asmeninio albumo nuotr./Justės Starinskaitės atostogų įspūdžiai

„Prieš išvažiuojant daug kas sakė, kad būtumėme atsargūs, nes Dominikos Respublikoje – pavojinga. Tik atvykus supratau, ką pažįstami turėjo omenyje. Kai kuriuose kaimuose mes būdavome vieninteliai balti žmonės. Kartais būdavo nejauku išlipti iš mašinos ar sustoti kur pakelėje. Jaučiausi kaip koks juodaodis Lietuvos kaime prieš 40 metų. Atrodė, kad visada esi stebimas, niekaip neužsimaskuosi – ant tavo kaktos parašyta, kad esi turistas. Visus kitataučius jie vadina amerikiečiais. Jei toks esi, vadinasi, turi pinigų. Tad kai norėdavau kažką nusipirkti gatvėje ar turguje, visuomet suprasdavau, kad permoku mažiausiai 2 kartus. O ir nusiderėti neįmanoma, tik vienas kitas kelionės metu sutiktas žmogus kalbėjo angliškai“, – pasakojo Justė.

Dainininkė su mylimuoju kartais net nesuprasdavo, ką užsisako restorane – vietiniai kalbėjo tik ispaniškai. Tačiau nors ir iš meniu tekdavo užsisakinėti kone aklai, jie kaskart likdavo patenkinti – Dominikos virtuvę buvo įdomu ir tikrai skanu ragauti.

„Maistas ten žiauriai skanus. Pirmi pusryčiai buvo nepakartojami. Viešbutyje aptarnavo mergina, kuri nė žodžio nekalbėjo angliškai. Pasiūlė dvejus galimus pusryčius, abu juos ir užsisakėme. Aš gavau kiaušinienę su koše. Iš pradžių galvojau, kad tai bulvių, o pasirodo, ten bananų košė. Vietiniai žalius bananus valgo kaip daržovę, kurią tiekia su žuvimi, kiaušiniais. Tai buvo labai įdomus, neragautas patiekalas, o kadangi man labai patinka vis išbandyti kažką naujo, tai labai džiaugiausi“, – šypsojosi J.Starinskaitė.

Visgi viename viešbutyje jiedu sutiko angliškai kalbantį draugišką vietinį Pepe, kuris mielai pasisiūlė aprodyti apylinkes, supažindino su kultūra ir parodė turistams neprieinamas, įspūdingas vietas.

„Jis mums papasakojo apie slaptą paplūdimį, įtrauktą į gražiausių pasaulyje TOP, slepiamą nuo atvykėlių, tad negalėjome ten nenuvykti. Paplūdimys paliko labai didelį įspūdį, ypač vandens skaidrumas. Ten susipažinome ir su vietiniu paplūdimio gyventoju – mažo vaiko dydžio iguana, kurią pamatėme tik vėliau, nors ji visą laiką buvo prie pat mūsų“, – susižavėjimo neslėpė atlikėja.

Asmeninio albumo nuotr./Justė Starinskaitė

Dainininkei nepatiko tik tai, kad Dominikos Respublikoje patys gražiausi paplūdimiai yra pasisavinti verslininkų. Tad jei negyveni viešbutyje, kuris turi priėjimą prie jūros – nerasi vietos, kur atsigulti.

Su Pepe jiedu keliones tęsė ir po kaimus, kur atsiskleidė tikrasis vietinių gyvenimas: „Vaizdelis toks: žmonės gyvena mažose, vieno ar dviejų kambarių trobelėse. Vaikai leidžia dienas gatvėse, žaisdami su senomis padangomis ir skardinėmis, merginos vakarais užsiiminėja aerobika paplūdimyje, močiutės kartu su savo mažamečiais anūkais ir šalia gulinčiais 5 šunimis stebi pro kaimą pravažiuojančias mašinas ir motociklus... Nėra jokios prabangos. Tačiau nuolatos šviečianti saulė, šokiai, dainos, šeima sukuria šypseną žmonių veiduose. Ten jie neturėdami nieko – turi viską ir atrodo labai laimingi.“

Visai kitokią salos pusę Justė ir Tadas pamatė vaikštinėdami sostinės gatvėmis. „Teko apsilankyt viename klube. Čia nustebino kur kas labiau pasiturintys žmonės ir... moterys. Tiksliau beprotiškas Nicki Minaj kultas – visos merginos su ilgais netikrais plaukais, iškiliomis figūromis, labai dideliu makiažo kiekiu ir aptemtomis suknelėmis. Jaučiausi pasimetus, – šypsojosi ji. – Nepaisant to, mums labai patiko Santo Domingo senamiestis ir architektūra. Čia žmonės atsipalaidavę, šoka ir dainuoja visur – tiesiog eidami gatve ar laukdami autobuso stotelėje.“

Asmeninio albumo nuotr./Justės Starinskaitės atostogų įspūdžiai

Kadangi didžioji kelionės dalis buvo intensyvi – su automobiliu pora išmaišė daugybę miestų ir kaimų, Justė sako, kad kartais tekdavo važiuoti įtampoje – Dominikos Respublikoje eismas itin prastas.

„Nors pačiai vairuoti neteko, eismas ir gatvėmis važiuojantys automobiliai padarė taip pat didelį įspūdį. Manau, kad Tadas kelionės metu užsitarnavo iš manęs geriausio pasaulyje vairuotojo statusą. Eismo apribojimų šalyje nedaug. Vienintelė taisyklė yra pypsinti. Visiems, visada. Vietoj „Stop“ ženklo, sankryžoje stovi kolos ženklai. Apie šviesoforus nekalbu... Džiaugiuosi, kad likome sveiki“, – kalbėjo J.Starinskaitė.

O galiausiai iš kaimelių prie jūros ir sostinės, pora kėlėsi į kalnus: „Čia visai kita gamta, džiunglės. Važiuojant tikrai negalėjau patikėti, kaip čia viskas gražu. Vienas iš mūsų tikslų buvo plaukti plaustais kalnų upe. Tai įgyvendinus supratau, kad tai buvo šalčiausia patirtis – vanduo tiesiog ledinis ir neišsimaudyti buvo neįmanoma! Užsigrūdinau visam likusiam gyvenimui, – juokavo dainininkė. – Nors buvo labai šalta ir baisu, man labai patiko. Pakartočiau dar kartelį.“

Mistinis Naujasis Orleanas

Nespėję pajusti liūdesio, kad atostogos baigiasi, Tadas ir Justė su nekantrumu laukė kitos kelionės, į Ameriką. Nors čia dainininkė yra viešėjusi jau ne vieną kartą, tačiau Naujajame Orleane lankėsi pirmąjį: „Maniau, kad man šis miestas visai nepatiks. Bet buvo atvirkščiai! Jis labai skiriasi nuo kitų JAV miestų istorija, geografija, architektūra, dvasia. Tai yra miestas traukiantis menininkus, muzikantus, jame daug talentingų ir savo svajone gyvenančių žmonių. Tai man patiko labiausiai.“

Justė su Tadu – mistikos mėgėjai, tad kaip ir daugelis turistų Naujajame Orleane, apsilankė vaiduoklių ture: „Buvo labai įdomu! Vietinis gyventojas, besidomintis pomirtiniu gyvenimu ir dvasiomis vedė ekskursiją po miestą. Vaikščiojome po senamiestį ir klausėmės istorijų, kur kokie keisti dalykai įvyko ir kas iki šiol vyksta.“

Asmeninio albumo nuotr./Justė Starinskaitė

Nenuostabu, vieną ryškiausių priminimų Justei paliko čia iš visų pusių skambanti muzika. „Kadangi Naujasis Orleanas yra džiazo gimtinė, gatvėse skamba labai daug muzikos. Aišku, buvo daug saviveiklos, bet galima išgirsti ir tikrai gerų atlikėjų. Teko apsilankyti ir man iki tol nežinomo atlikėjo koncerte – iki jo scenoje pasirodė dar keletą vyrukų, kurie taip nerealiai dainavo, kad kiekvienam žengus į sceną, aš vis galvojau, kad štai – čia jau pagrindinė vakaro žvaigždė. O pasirodo, jie tik „apšildė“!“, – prisimena ji.

Be to, čia jiedu aplankė ir Donatą Motiejūną, su kuriuo dirba Tadas: „Laisvą popietę kartu papietavome, buvome nuvažiavę palaikyti jo į rungtynes Hiusone.“

Nepažinta Niujorko pusė

Atvykę į Niujorką, iš pradžių pora apsistojo pas Mindaugą Kuzminską ir jo mylimąją Eglę. „Niujorkas pasitiko žvarbiu oru, lietumi. Mano mintys, kai kroviausi daiktus buvo ten, kur geras oras. Tikėjausi, kad Niujorke bus šilta, – šypsojosi atlikėja. – Čia jau buvau antrą kartą, ir tiesą sakant, tik kelionės pabaigoje man miestas pradėjo patikti. Anksčiau jis man atrodė per didelis, į jį žiūrėjau paviršutiniškai, o šį kartą teko truputį „įlįsti“ ir pažvelgti į miestą kitomis akimis.”

Asmeninio albumo nuotr./Justė Starinskaitė, Mindaugas Kuzminskas, Eglė Andreikaitė

Nors didele sporto aistruole Justė savęs pavadinti negalėtų, tačiau rungtynės, kurias gyvai stebėjo Niujorke, sužavėjo. Ypač pertraukėlių metu.

„Stebėjome NBA žaidimą, kur pasirodė ir mūsų tautietis Mindaugas Kuzminskas. Labai smagu matyti jį žaidžiantį tokiame lygyje, tokioje komandoje ir tokiame renginyje. Dėl jo šias rungtynes buvo dar įdomiau žiūrėti. Mane ypač sužavėjo „New Yorks Knicks“ šokėjos – kostiumai, šviesos, sugebėjimai! Po to į sceną atėjo puikiai šokantys vaikai. Kitos pertraukos metu – visa muzikantų grupė su fantastiškai dainuojančiu atlikėju. NBA tikrai gerai apgalvoja, kaip užimti žiūrovą nuo a iki z.“

Asmeninio albumo nuotr./Justė Starinskaitė

Kai apie krepšinio taisykles Justė dar kažką nutuokia, tai atėjusi į ledo ritulio rungtynes sako jautėsi kaip balta varna: „Vieną vakarą Mindaugas su Egle pakvietė mus apsilankyti ledo ritulio rungtynėse, kuriose žaidė „New York Rangers“ ir „Philadelphia Flyers“. Nors ir nieko nesuprantu žaidime, vis tiek buvo smagu apsilankyti. Čia visi pamišę dėl sporto – bilietai kainuoja nuo 80 iki 1000 eurų... Ar dar kada eičiau? Nemanau, bet vieną kartą pamatyti visą tai buvo tikrai labai įdomu.“

Žinoma, kaip tikra moteris, Justė Niujorke pasiliko dieną ir parduotuvėms: „Buvau pasiruošusi išleisti visą savo sąskaitos likutį. Bet kažkaip man nelabai sekėsi, iš nevilties, kad nieko nerandu, nusipirkau sijoną, kuris man net nepatiko... Visgi dabar keliavimas yra kitoks. Anksčiau būdavo smagu apsipirkinėti, o dabar smagiau patirti, kažkur nueiti, kažką pamatyti.“

Kalbėdama apie visą mėnesį, kupinų įvairiausių nuotykių, Justė sako, kad atostogos buvo labai geros.

„Aš pailsėjau, daug pamačiau, paragavau, išbandžiau... Manau, kad tai buvo viena geriausių gyvenimo kelionių. Iš tikrųjų labai faina, kad kai baigėsi atostogos Dominikos Respublikoje, nebuvo liūdesio, kad važiuoju namo. Atvirkščiai – džiaugsmas, kad dabar laukia kelionė į Naująjį Orleaną, po to – į Niujorką“, - 15min pasakojo Justė Starinskaitė.