Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

2011 m. išlaidos reklamai išaugs iki 4 %

Neseniai rinkėjų el. pašto dėžutes pasiekė laiškas su prisegta prezentacija, kurioje vienas politikas ateinančiuose Seimo rinkimuose ragina balsuoti už jį.
E.Ovčarenko nuotr. / Atsižvelgiant į TNS LT duomenis, 2009 m. Lietuvos reklamos rinka krito 39,2%, didžiausią dalį sudarė reklamos kiekio sumažėjimas laikraščiuose bei žurnaluose
Šaltinis: 15min
0
Skaitysiu vėliau
A A

Lyderiaujantis tarptautinis žiniasklaidos planavimo agentūrų tinklas „Carat“ numato, kad globaliai išlaidos reklamai šiais metais išaugs iki 2,9%, o 2011 m. – net iki 4%. Didžiausią pajamų sumažėjimą 2009 m. patyrė Ispanija (24,3) ir Rusija (24,5), tačiau 2011 m. šioms šalims taip pat žadamas augimas (atitinkamai 1% ir 6,9%).

„Carat“ išplatintame pranešime spaudai teigiama, kad remiantis surinktais duomenimis, 2009 metais globaliu mastu išlaidos reklamai krito 9%, nors praėjusių metų kovą buvo prognozuojamas kur kas mažesnis – 5,8% nuosmukis.

Atsižvelgiant į TNS LT duomenis, 2009 m. Lietuvos reklamos rinka krito 39,2%, didžiausią dalį sudarė reklamos kiekio sumažėjimas laikraščiuose bei žurnaluose (46,7% ir 48,6%). Prognozuojama, kad šiais metais išlaidos reklamai Lietuvoje dar mažės 14% –  augs tik interneto reklamos rinka (15%). Kad ir kaip būtų apmaudu, su prognozuojamais rodikliais būsime tik kažkur ties 2004 m. reklamos rinkos Lietuvoje lygiu.

Kaimyninėse šalyse taip pat matomi poslinkiai. Latvijoje 2009 m. užfiksuotas 45,8% reklamos kritimas, o 2010 m. numatomas mažesnis, 7,7% nuosmukis.  Estijoje  po 36,2% kritimo 2009 m.  numatomas 1% pakilimas 2010 – aisiais.

„Vertinant statistinius duomenis, panašu, kad daugelyje pasaulio šalių atsigausianti reklamos rinka žymiai paspartins ir Lietuvos žingsnius šioje srityje“, – komentavo „Carat“ direktorė Rita Jermakaitė. – Žinoma, stebėdami rinką ir teikdami net kelių metų prognozes, turime įvertinti ir netikėtų ekonominių poslinkių tikimybę, nes būtent su jais glaudžiai siejasi ir reklamos rinką atspindintys skaičiai.“

Vakarų Europoje pajamų rodikliai 2009 metais krito 11,3%, bet numatomas 0,6% pajamų padidėjimas 2010 m. ir 2,1% – 2011 m.  Jungtinėje Karalystėje reklamos rinka sumažėjo 12% 2009-aisiais, o šiais metais turėtų išaugti iki 2,9%. Didesnis pakylėjimas (4%) laukiamas 2011 m. Vokietija ir toliau patirs kritimą – 2,6% bei 1,2% nuosmukį šiais ir ateinančiais metais, tuo tarpu Prancūzijoje reklamos rinka pradės atsigauti – patirs 1,7% augimą šiais metais bei 2,8% augimą 2010–aisiais.

Centrinėje ir Rytų Europoje prognozuojamas tolygus kilimas – 3% ir 6,5% šiuos du metus iš eilės.  Rusija pajus 1,5% kilimą šiais metais ir net 6,9% 2011 – aisias. Azijoje pajamos taip pat išaugs 6,8% šiais metais, o 2011–aisiais turėtų augti net 7,2%.

JAV reklamos pajamos 2009 m. nukrito 14,1%, tačiau jau numatomas augimas 2010 m. (0,2%) ir 2011 m. (1,4%). 
   
Kinijoje reklamos rinka augo 12,2% praėjusiais metais ir šis rodiklis ne sumažės, o dar išaugs iki 16,1% šiais metais ir iki 16,6% 2011 – aisiais.  Japonija, patyrusi 11,8% nuosmukį 2009 m., susidurs su juo ir toliau – po 3,1% artimiausius du metus.  Australijoje numatomas kilimas – 2,3% 2010 m. ir 3,2% 2011 m.

Apibendrinant rezultatus, džiaugtis galbūt būtų per anksti, kadangi numatomas augimas gali būti tarsi „tyla prieš audrą“, ir globali reklamos rinka gali išlikti net žemesnė negu 2006 m. lygio.

Komentarai
Temos Rita, Reklama
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
Parašykite atsiliepimą apie VERSLO rubriką