-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

5 dažniausios klaidos, daromos perkant internetu

Internetinė prekyba jau tapo kasdienybe. Tą liudija nuolat grupinių apsipirkimų portaluose besilankančios mamos (ir ne tik). Tačiau tiek mama, tiek įgudęs verslininkas, tiek nuo kompiuterio akių neatitraukiantis jaunėlis rizikuoja padaryti tas pačias internetinės prekybos klaidas. „DPD Lietuva“ pateikia penkias dažniausiais klaidas.
Gyventojai apsiperka uzsienio e parduotuvese
Internetinė prekyba / Rinkom nuotr.

1. Neperskaitoma, kas slypi po žvaigždutėmis

Žvaigždutės bei vos įžiūrimos išnašos dažniausiai „puošia“ tas dokumentų vietas, kurių plati interpretacija būna naudingesnė pardavėjui, o ne pirkėjui. Prekes perkant internetu šiuos simbolius galima išvysti greta galutinės kainos, pristatymo trukmės ar prekių grąžinimo termino. Pavyzdžiui, prie užrašo „prekes grąžinti galima per 30 kalendorinių dienų“ uždėta žvaigždutė gali reikšti, kad nepatikusią prekę per nurodytą laikotarpį galėsite grąžinti tik tuo atveju, jei ji visiškai neišpakuota. Taip pat frazė „aviabilietai už dviženklę kainą“ gali reikšti, kad kelionių mėgėjams nurodytoje kainoje neįskaičiuotas oro uosto ar bagažo mokestis, o siūlymas internetu užsisakyti „dienos pietus už 10 Lt“ veikiausiai galios tik maitinimo įstaigos lojalumo kortelių turėtojams.

2. Per daug pasitikima pirmąkart aplankyta interneto parduotuve

Pirmąkart apsilankę konkrečioje internero parduotuvėje skirkite laiko jos įvertinimui – svetainės sertifikatui, skiltims „Apie mus“, „Kontaktai“, nepasivarginkite tokios įmonės pavadinimo įvesti ir „Google“ paieškos langelyje. Jeigu parduotuvės puslapis nepateikia atsakymų į rūpimus saugumo klausimus, galbūt ir pirkti čia neverta. 

Užsienio interneto parduotuvės dažniausiai yra reitinguojamos, o Lietuvoje tenka pasikliauti subjektyviu svetainės įvertinimu arba kitų klientų rekomendacijomis. Taip pat verta pasidomėti ir verslo partneriais – per kurią sistemą atliekami mokėjimai, kas atsakingas už teikiamas pristatymo paslaugas.

Patikimos bendrovės nerizikuoja ir prieš pasirašydamos bendradarbiavimo sutartis išsiaiškina visas galimas naujo verslo partnerio rizikas – tad ir ilgalaikis tokių įmonių bendradarbiavimas klientams tarsi garantuoja, kad nesklandumų būti neturėtų.   

3. Perkama dėmesį kreipiant tik į kainą 

Norint sužinoti, kiek už konkrečią paslaugą ar prekę prašo konkuruojanti internetinė parduotuvė, nereikia daug laiko ir pastangų, o naujo naršyklės lango spustelėjimas jums gali sutaupyti nuo kelių litų iki kelių šimtų. Siuntų pristatymo bendrovės „DPD Lietuva“ ekspertai pastebi, kad prekės ar paslaugos paiešką orientuojant tik į žemiausią kainą, neretai nukenčia pirkinio kokybė. 

Vos kelias sekundes užtrunkanti paieška internete gali atskleisti tokius prekės kriterijus ar savybes, į kuriuos atkreipti dėmesio nepagalvojama net perkant tikroje parduotuvėje. Perkant rūbus tai bus jų priežiūros klausimai, o buitinę techniką – autorizuotų remonto partnerių Lietuvoje tinklas. Iškilus papildomiems klausimams, patariama tiesiog paskambinti parduotuvės konsultantui ir paklausti, kokie, pavyzdžiui, pigiausios prekės trūkumai ir privalumai.

4. Neįvertina pristatymo svarbos

Prekes pristatančią įmonę pirkėjui dažniausiai parenka pardavėjas, tačiau tai neturėtų kelti vien nepasitikėjimo jausmo. Nors verslininkai gana dažnai prekę pristatysiančią logistikos įmonę renkasi pagal vienintelį – kainos – kriterijų, šiandien šiai taisyklei atsiranda vis daugiau išimčių – elektroninės parduotuvės dažniau įvertina pristatymo vertę jų verslui ir reputacijai, nes bendrovė, pristatanti pirkinį, yra bene vienintelis gyvas prekybininko kontaktas su e-pirkėjais.

Patartina kiekvieną kartą pasitikrinti, su kokia pristatymo įmone bendradarbiauja parduotuvė, ar ji apskritai žinoma rinkoje, ką apie save pateikia interneto svetainėje ir ką rašo žiniasklaida, kartais susidaryti įspūdį padės ir buvusių klientų atsiliepimai. Taip pat visuomet reikėtų perskaityti ir pristatymo sąlygas. 

„Pasitaiko, kad apie klientų laisvę ir patogumą galvojantys e-verslininkai pasiūlo daugiau nei vieną pristatymo būdą, greta nurodydami jų kainas, tačiau nereikia skubėti rinktis pigiausio. Jeigu siuntų bendrovės pavadinimą pamatote pirmąkart – dėl viso pikto pasinaudokite Google pagalba. Juk neįvykęs, stipriai pavėluotas pristatymas, kurio metu prekė dar ir buvo apgadinta, gali išties sugriauti  apsipirkimo internete pasitikėjimą bei malonumą, - pastebi „DPD Lietuva“ pardavimų ir marketingo direktorius Gabrielius Bilevičius.

5. Liaudies išmintis „Geriau vėliau nei niekada“ negalioja

Dažna nuostata, kad dovaną ar ką tik pristatytą prekę atplėšti dar stovint tarpduryje yra nemandagu perkant internetu negalioja.

„Rekomenduojame vartotojui, sulaukusiam internetu įsigytos prekės, kurjerio akivaizdoje apžiūrėti ir, jei reikia, išpakuoti prekę. Tik tuomet patartina pasirašyti kurjerio pateiktame prekės pristatymo dokumente ir parašu patvirtinti, kad prekė jums buvo pristatyta saugiai. Vėliau gali būti sunku arba praktiškai neįmanoma savo nusiskundimus įrodyti, nes niekas negalės nustatyti, kur prekė buvo pažeista “, - sako „DPD Lietuva“ atstovas G. Bilevičius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius