Iki -60% prenumeratai. Išskirtinis gegužės pasiūlymas.
Išbandyti

„Bitės“ rinkodaros direktorius Pranas Kuisys: „Visus gelbsti tik įrangos pardavimai“

„Bitė Lietuva“ antradienį pristatė savo metinius rezultatus. Bendrovės pajamos ir pelnas mažėjo, tačiau lėčiau nei anksčiau. „Bitė Lietuva“ rinkodaros direktorius Pranas Kuisys nesigailėjo, kad metų pradžioje bendrovė pradėjo agresyvų kainų karą, nors ir priminė, kad visų operatorių pajamos iš tiesioginės veiklos paskutinį ketvirtį krito. Telekomunikacijos įmones gelbėja didėjantys įrangos pardavimai.
„Bitės“ rinkodaros vadovas Pranas Kuisys
„Bitės“ rinkodaros vadovas Pranas Kuisys / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Pasak jo, kainų dugnas šįmet dar nebus pasiektas ir jos toliau gali mažėti, tačiau augs paslaugų vartojimas, kuris toliau turėtų stabilizuoti operatorių pajamas.

Nelengvi metai

Metai prasidėjo kainų karu, kuris iki šiol nėra pasibaigęs.

Pasak P.Kuisio, „Bitei“ metai buvo turiningi, bet nelengvi.

„Metai prasidėjo kainų karu, kuris iki šiol nėra pasibaigęs. Pristatėme planą „Lankstus“, kuris prisiderindavo prie klientų poreikių. Šis planas eliminuoja galimybę permokėti ir juo jau naudojasi tūkstančiai mūsų vartotojų.

LABAS kontraktas. Balionas
LABAS kontraktas. Balionas

Mes pirmieji paskelbėme apie planus diegti 4G ir 4G+. Konkurentai taip pat suskubo apie tai kalbėti. Ypač sėkmingai startavome su naujais planais, kurie vartotojams siūlė nemokamus „Facebook“ megabaitus. Jais šiuo metu naudojasi 118 tūkst. vartotojų. Ukmergėje buvo atidarytas skambučių centras. Šiandien turime apie tūkstantį klientų, kurie naudojasi mūsų neriboto interneto pasiūlymais“, – kalbėjo bendrovės atstovas.

Jis apžvelgė bendrovės praėjusių metų ir paskutinio ketvirčio rezultatus: „Kainų konkurencija išliko visus metus. Po 8 metų mes paskutiniame ketvirtyje matome milijonu eurų augančias pajamas. Išlaikėme stabilų klientų skaičių (1,025 mln.), 15 proc. augo pajamos iš mobiliojo interneto telefonuose. Duomenų vartojimas išaugo 134 proc.“

Per metus „Bitės“ pajamos mažėjo 5 proc. (iki 119 mln. eurų). Pelnas iki mokesčių mažėjo 9 proc. (iki 34,2 mln. eurų).

Žmonės renkasi brangesnius telefonus

Visų operatorių pajamos iš pagrindinės veiklos toliau krenta. Ketvirtame ketvirtyje visiems pajamos augo iš įrangos.

„Šiais metais turėtume pasiekti gigabaito duomenų suvartojimo vienam klientui vidurkį. Tai ES lygis. Nuo 34 iki 38 proc. padidėjo mobiliojo interneto skvarba. 60 proc. padidinome investicijas į tinklą. Investavome 15,3 mln. eurų“, – kalbėjo rinkodaros vadovas.

Pasak jo, Ryšių reguliavimo tarnybos duomenimis, visų operatorių pajamos iš pagrindinės veiklos toliau krenta. Ketvirtame ketvirtyje visiems pajamos augo iš įrangos. „Kai kurie operatoriai 40 proc. pajamų gauna iš įrangos pardavimo“, – kalbėjo bendrovės atstovas.

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./„Bitės“ rinkodaros vadovas Pranas Kuisys
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./„Bitės“ rinkodaros vadovas Pranas Kuisys

Konkurencija paslaugų segmente toliau tęsiasi ir tai matyti kainose. Būtų naivu tikėtis, kad konkurencija mažės.

Jo manymu, šiais metais augs mobiliojo interneto vartojimas, augs poreikis išmaniesiems įrenginiams ir priedams, tačiau paslaugų kainos mažės. Taip pat šie metai išsiskirs 4G ir 4G+ skvarba. „Bitė“ paraleliai vystys abu tinklus.

Kainos dar mažės

Pajamų kritimas lėtėja. Galimybė toliau mažinti kainas mažėja, tačiau dėl rinkos konkurencingumo nemanau, kad kitais metais kainos gali pasiekti dugną.

Paklaustas, kaip vertina pradėto kainų karo rezultatus, P.Kuisys teigė, kad suaktyvėjimas konkurencijos rinką padarė labai subalansuotą: „Po to visi operatoriai atsisuko į savo klientus. Mums yra naudinga, jei visa rinka kalba apie tai, kur „Bitė“ yra stipri – klientų aptarnavimą.“

Taip pat klausimų kilo dėl „Bitės“ siūlomų neriboto mobilaus interneto planų. P.Kuisio teigimu, neribotų duomenų naudotojai sunaudoja gerokai virš gigabaito, tačiau jie turi naudotis sąžiningai. Telefonas negali būti naudojamas „hot spot“ režimu.

„Pajamų kritimas lėtėja. Galimybė toliau mažinti kainas mažėja, tačiau dėl rinkos konkurencingumo nemanau, kad kitais metais kainos gali pasiekti dugną. Dėl augančio duomenų vartojimo mažos kainos gali reikšti ir didesnes pajamas, jei vartotojai nebijos vartoti daug.

Luko Balandžio nuotr./„Bitė Lietuva“
Luko Balandžio nuotr./„Bitė Lietuva“

Per šiuos metu pamatėme, kad visi yra konkurencingi ir gali konkuruoti kaina. Visi stengiasi išlaikyti esamus klientus. Anksčiau buvo konkuruojama dėl klientų perviliojimo“, – minėjo P.Kuisys.

Jo teigimu, vienas akivaizdus mažėjantis segmentas yra išankstinio apmokėjimo paslaugos. Klientai migruoja į reguliaraus apmokėjimo segmentą. Taip pat verslas plečiasi ir auga verslų kortelių skaičius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Dantų balinimas: kaip pasiekti greitų ir efektyvių rezultatų?
Reklama
Benediktas Vanagas: stipriai išprakaitavus geriant vien vandenį kenčia kūno produktyvumas – trūksta energijos, sunku susikoncentruoti, darai klaidas
Reklama
Nauja automatika ir robotai leis „VLI Timber“ auginti gamybą daugiau kaip 40 proc.
Reklama
Mitai stabdo pasiryžti? Specialistė paneigė pagrindinius investavimo mitus
Užsisakykite 15min naujienlaiškius