-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Dalis pirkėjų šluoja prekes iš elektroninių parduotuvių, kiti bijo į jas ir pažiūrėti

Kol vieni internetu perka duoną, daržoves ar net spintas ir skalbimo mašinas, kiti bijo net atsidaryti elektroninės parduotuvės tinklalapį. Nors elektroninė prekyba Lietuvoje auga, pirkėjų daugėja, prekybininkams vis dar teka susidurti su pirkėjų nepatiklumu.
Pirkimas internetu
Pirkimas internetu / Fotolia nuotr.

„Pirkimas internetu – kaip loterija, tik su šiek tiek didesne galimybe laimėti“, – taip prieš devynerius metus vienoje lietuviškoje diskusijoje apie baimes pirkti elektroninėse parduotuvėse sakė internautas. Tiesa, jis pasidžiaugė, kad štai draugui „loterijoje“ pasisekė – „eBay“ el. aukcione jis nusipirko naujutėlį automobilinį magnetofoną už 10 eurų.

Kiti pokalbio dalyviai skundėsi, kad tuomet kainos tradicinėse ir elektroninėse parduotuvėse nesiskyrė, o prekių kokybė buvo prasta.

Treti baiminosi, kad „kas nors gali sužinoti pirkėjo adresą ir vėliau šis turės bėdų“. Ketvirti apgailestavo, kad tenka bendrauti su kompiuteriais, o juk „mes – dar ne robotai“, norisi pamatyti gyvą pardavėją. Dar vieni tvirtino, kad „jau geriau pirkti katę maiše“, nei apsipirkinėti internetu. 

Pernai perkančiųjų internetu skaičius siekė beveik 19 proc. visų gyventojų.

Tokie laukiniai elektroninės prekybos laikai buvo 2005 metais. Tuomet, Lietuvos statistikos departamento duomenimis, tik 1 proc. visų Lietuvos gyventojų buvo pirkę internetu.

Atbaido įgūdžių trūkumas

Pernai perkančiųjų internetu skaičius siekė beveik 19 proc. visų gyventojų,

„Stipriai augant klientų pasitikėjimui, pagrindinė baimė dabar yra susijusi su prekės kokybe“, – 15min.lt sakė Justinas Kaušinis, elektroninės parduotuvės „Varle.lt“ pardavimų vadovas. Anot jo, šių baimių sumažėjo pirkėjams supratus, kad nepriklausomai nuo to, kur pirkta prekė – tradicinėje ar internetinėje parduotuvėje – jai taikoma ta pati kokybės garantija. 

Lietuvius nuo pirkimo internete taip pat atbaido tokio apsipirkimo įgūdžių trūkumas, baimė būti apgautiems, nepasitikėjimas elektroninių operacijų saugumu ir pačiais prekybininkais.

Apklausos rodo, kad lietuvius nuo pirkimo internete taip pat atbaido tokio apsipirkimo įgūdžių trūkumas, baimė būti apgautiems, nepasitikėjimas elektroninių operacijų saugumu ir pačiais prekybininkais. Be to, trečdaliui neapsipirkinėjančių internete lietuvių norisi „gyvai“ apžiūrėti prekę.

Tokius apklausos duomenis pernai spalį skelbė rinkos ir žiniasklaidos tyrimų bendrovė TNS LT, suskaičiavusi, kad 55 proc. Lietuvos internautų dar nė karto nebandė užsisakyti prekių virtualioje erdvėje.

Ieško būdų įveikti baimes

Elektroninės prekybos versle dalyvaujančios įmonės telkia pastangas įveikti pirkėjų nepasitikėjimą, pritraukti naujus bei padrąsinti esamus.

Pavyzdžiui, ieško būdų nuraminti „paskutinės grandies“ baimes, susijusias su prekių pristatymu. Dėl pastarojo nerimauja ne tik pirkėjai – Vakaruose atlikti tyrimai rodo, kad beveik 90 proc. iš jų būtinai savo artimiesiems ir draugams išpeiks el. pardavėją, jei prekės pristatymas bus prastas. 

J.Kaušinio žodžiais, dabartiniams klientams, labai branginantiems laiką, itin svarbu, kad pirkinys būtų pristatytas tiksliai sutartą valandą. Čia pirkėjų nepasitikėjimą apmaldo ir galimybė stebėti, kaip nuo sandėlio iki namų keliauja prekė. 

Balandžio mėnesį siuntų bendrovės „DPD Lietuva“ iniciatyva pradėtas diegti patikimo pristatymo standartas, skirtas el. parduotuvėms.

Balandžio mėnesį siuntų bendrovės „DPD Lietuva“ iniciatyva pradėtas diegti patikimo pristatymo standartas, skirtas el. parduotuvėms.

Anot bendrovės, „Patikimo pristatymo“ ženklą įsidiegusi el. parduotuvė pirkėjams suteiks žinią, kad čia įsigytos prekės bus pristatytos laiku ir saugiai, bus atlyginta žala, jei gabenant siuntinys bus pažeistas, taip pat užtikrinamas informacijos apie pirkėją konfidencialumas. „Patikimo pristatymo“ standartas taip pat apima ir kurjerio aprangos ir aptarnavimo elgesio reikalavimus. 

Visos šios esamų ir potencialių pirkėjų baimės Lietuvoje yra svarbios apie 2000 elektroninių parduotuvių – tiek jų, įvairiais duomenimis, šiuo metu veikia šalyje. 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius