-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Didžiosios viešųjų ryšių bendrovės susirūpino reputacija ir darbuotojų trūkumu

Didžiųjų ryšių su visuomene agentūrų vadovai sutarė siekti naujo rinkos kokybės standarto. Nuo šiol agentūrų veikla bus audituojama, o griežtus reikalavimus atitinkančios įmonės galės tai parodyti gaudamos specialius ženklus.
Daiva Lialytė
Daiva Lialytė / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Rinkos lyderiai atkreipė dėmesį, kad jiems rūpi ne tik reputacijos klausimai, bet ir darbuotojų pritraukimo problemos. Pasak jų, nors norinčių pabandyti eilės, dar niekada darbuotojų paieška netruko tiek ilgai.

Skelbs finansinę informaciją

Ryšių su visuomene agentūrų asociacijos vadovas Kęstutis Gečas pristatydamas šią iniciatyvą teigė, kad nauji ženklai pirmiausiai padės pasirinkti klientams: „Mes sukūrėme standartą, kurį matydamos agentūros žinotų, kuria linkme reikia judėti.

Šis standartas padarytas iš 5 ženklų, kuriais bandome apimti visus agentūrų darbo aspektus. Matome, kad rinkoje yra visokių negerų dalykų, tačiau žmonių priversti elgtis tinkamai negalime. Šios rekomendacijos pirmiausia yra gerosios praktikos formavimas ir tai bus labai aktyviai komunikuojama.

Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./Daiva Lialytė
Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./Daiva Lialytė

„Integrity PR“ vadovė Daiva Lialytė pristatė „Atskaitingos agentūros“ ženklą: „Dažnai, ypač valstybiniuose konkursuose, agentūrų dydis buvo matuojamas pagal jų apyvartas. Tai nėra labai tikslu, nes į agentūras ateina daug trečiųjų šalių pinigų, kurie atkeliauja ir iškeliauja.

Jau prieš keletą metų ėmėme savo rezultatus skelbti pagal pajamas. Šis ženklas reikš, kad agentūra viešai pateikia savo finansinius rezultatus, nurodo savo pajamas ir joje dirbančių žmonių skaičių. Bus galima įvertinti, kiek pajamų tenka vienam darbuotojui.

Informacija, norint gauti šiuos ženklus, bus audituojama ir, žinoma, ne mes patys atliksime tą auditą. Tai darys pagal visus standartus audito kompanija.“

Valdo žiniasklaidos priemones

Plačiai nuskambėjo istorijos, kai viešųjų ryšių agentūros turėjo akcijų vienoje ar kitoje žiniasklaidos priemonėje. Uždrausti turėti akcijų negali, bet rinkos dalyviams apie tai žinoti yra būtina, nes tai gali iškreipti konkurencijos sąlygas.

„Idea prima“ vadovas Paulius Tamulionis nurodė, kad „Skaidrios agentūros“ ženklas bus teikiamas toms įmonėms, kurios vengs interesų konfliktų: „Jis apims klientus ir jų turimas akcijas kitose įmonėse. Norime skaidrinti konkurencijos sąlygas. Yra agentūrų, kurios skelbia dabar turimus klientus. Kitos skelbia klientus, kuriuos turėjo prieš penkerius metus. Įvertinti galimus interesų konfliktus taip yra sudėtinga. Įsivėlusi į interesų konfliktą agentūra šio ženkliuko neteks.

Taip pat plačiai nuskambėjo istorijos, kai viešųjų ryšių agentūros turėjo akcijų vienoje ar kitoje žiniasklaidos priemonėje. Uždrausti turėti akcijų negali, bet rinkos dalyviams apie tai žinoti yra būtina, nes tai gali iškreipti konkurencijos sąlygas.

Šį ženklą turinčios agentūros privalės viešai skelbti savo klientų sąrašus ir informaciją apie sąsajas su žiniasklaidos priemonėmis.

Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./Paulius Pamulionis
Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./Paulius Tamulionis

Šie ženklai bus skiriami asociacijos nariams ir jiems auditas nieko nekainuos. Ženklus galės gauti ir asociacijai nepriklausančios agentūros, bet jiems teks sumokėti už audito paslaugas. 

Tikimės, kad dauguma agentūrų pabandys gauti šiuos ženklus, nes jų turėjimas reikš tam tikrą agentūros kokybę ir išskirtinumą.“

Mitingų prieš Lietuvą rengti nepadės

„INK agency“ vadovas Kęstutis Gečas pristatė „Atsakingos agentūros“ ženklą: „Jau pernai agentūros įsipareigojo nerašyti anoniminių komentarų ir nesinaudoti tokias paslaugas teikiančiomis įmonėmis ar asmenimis.

Šis reikalavimas išlieka. Taip pat įsipareigojame neteikti paslaugų, jeigu yra pavojus ar įtarimas, kad tai pakenks valstybei ar visuomenės interesams. Mes bendravome su specialiosiomis tarnybomis ir konsultavomės rengdami šį punktą.

Pavyzdžiui, kaip elgtis su rusiško kapitalo įmonėmis. Kapitalo kilmė nereiškia, kad įmonė veiks prieš Lietuvą, tačiau turime suprasti, kokiems tikslams prireikė mūsų paslaugų. Ko siekiama vienu ar kitu projektu?

Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./Kęstutis Gečas​​                                                                             Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./Kęstutis Gečas

Agentūros dažnai renka informaciją klientams, atlieka monitoringo paslaugas. Reikia stebėti, kad nebūtų peržengiamos privatumo ribos. Šį ženklą turinčios bendrovės įsipareigoja neteikti informacijos apie asmenis ar bendroves kitais nei ryšių su visuomene tikslais.

Kaip tai sukontroliuoti? Mes tai matėme ir anoniminių komentarų atveju, kad žmonių elgesys tikrai keičiasi ir niekas nenori būti pagautas. Tikiu, kad ir čia bus tas pats, nes vienas ar kitas toks poelgis agentūrai gali reikšti prisiimto įsipareigojimo sulaužymą. Galų gale ir tokių užsakymų skaidrioms agentūroms niekas neteiks.“

Kaip pavyzdys buvo pateiktas mitingų organizavimai prieš strateginius Lietuvos projektus ir panašios veiklos.

Trūksta darbuotojų

Žmones į šią profesiją traukia romantika, bet ji greitai išblėsta. Visi žino, kokia gera atmosfera laukia, koks tai kūrybinis darbas, ir nustemba, kai reikia sutvarkyti kokią duomenų bazę arba apskambinti klientus.

„VRP Hill+Knowlton Strategies“  vykdantysis direktorius Mindaugas Ardišauskas teigė, kad siūlomas standartas yra gerai apmąstytas ir susijęs su viešųjų ryšių rinkos reputacija, kuri yra prieštaringa.

„Didžiosios dalies agentūrų tai netenkina. Mūsų tikslas nėra įvaizdžio formavimas. Norime daryti rimtus pokyčius“, – sakė jis.

Ketvirtas ženklas bus „Visuomeniška agentūra“. Jį sudaro dvi dalys – tai darbai visuomenės naudai ir profesinis formavimas.

„Mes norime, kad agentūroms rūpėtų daugiau nei pelno siekimas. Agentūros turės skirti savo resursus nemokamam konsultavimui. Kiekviena galės pasirinkti socialinę grupę, kuriai padės.

Taip pat mes įsipareigojam kasmet priimti praktikantus. Matome, kad aukštosiose mokyklose gaunamų žinių akivaizdžiai nepakanka. Dažnai formuojami teoretikai. Praktikantų netrūksta. Jiems darome net konkursus, bet gerų darbuotojų rasti labai sunku“, – minėjo M.Ardišauskas.

Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./Mindaugas Ardišauskas
Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./Mindaugas Ardišauskas

Studijų programų yra begalė ir jų kokybė tikrai yra abejotina. Kartais matai jas ir supranti, kad tai yra tiesiog niekai.

Įmonių vadovų teigimu, žmones į šią profesiją traukia romantika, bet ji greitai išblėsta. Visi žino, kokia gera atmosfera laukia, koks tai kūrybinis darbas, ir nustemba, kai reikia sutvarkyti kokią duomenų bazę arba apskambinti klientus.

„Mes labai aiškiai matome skirtingus universitetų lygius. Pačios aukštosios mokyklos dažnai teiraujasi, kaip sekasi jų studentams, bet ne visos. Reikia nepamiršti, kad dabar ryšių su visuomene specialistai ruošiami ir kolegijose“, – minėjo „PR Service/Edelman Affiliate“ vykdančioji direktorė Romualda Stonkutė.

„Programų yra begalė ir jų kokybė tikrai yra abejotina. Kartais matai jas ir supranti, kad tai yra tiesiog niekai. Mes galvojame, kaip šią problemą spręsti, bet tai nėra taip paprasta, nes tai jau tiesioginiai aukštųjų mokyklų interesai, studentų krepšeliai ir kiti dalykai.

Matau, kad mūsų rinka galėtų augti tikrai daugiau, nei auga dabar, bet tam trukdo žmogiškųjų resursų stoka. Dabar beveik visi ieško žmonių“, – kalbėjo M.Ardišauskas.

„Mes pirmą kartą tiek ilgai ieškom žmogaus. Tai jau darome pusę metų. Šioje rinkoje dirbančiam specialistui reikia labai universalių sugebėjimų. Jis turi būti kūrybingas, mokėti ir bendrauti, ir skaičiuoti, ir būti geras vadybininkas“, – sakė D.Lialytė.

Privalės tobulintis

R.Stonkutės teigimu, asociacijoje daug iečių sulaužyta rengiant šiuos standartus, tačiau galų gale sutarimas buvo surastas: „Standartas priimtas visuotiniame susirinkime. Mes sutarėme, kad mums to reikia, yra nustatytos aiškios žaidimo taisyklės ir jų bus laikomasi.

Penktasis ženklas bus „Tobulėjanti agentūra“. Išdrįsome išsikelti labai aiškius skaitinius rodiklius. Ne mažiau nei 60 proc. agentūros žmonių turi dalyvauti profesiniuose mokymuose ir juose praleisti nei mažiau nei 16 valandų.

Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./Romualda Stonkutė
Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./Romualda Stonkutė

Mes norime užtikrinti tam tikrą kokybinį lygį ir naujausias žinias. Norime, kad jas gautų ne penki ar šeši gerai rinkoje žinomi žmonės, o dauguma įmonės darbuotojų. Norime užtikrinti, kad paslaugas perkantys asmenys bus garantuoti, jog agentūra sugebės savo įsipareigojimus įvykdyti.“

Agentūros šiuo ženklus galės gauti jau nuo Naujųjų metų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius