Prieš pusantrų metų kaunietė, kaip ji pati pasakoja, įkūrė itin kokybiškos islandiškos menkės tiekimu užsiimančią įmonę „Euribija“, kuriai rinkoje pavyko rasti nišą.
„Lietuvos rinkoje nelabai matėsi kokybiškos, be ledo žuvies, kuri būtų patogi vartotojui, tad kadangi mes buvome Islandijoje ir susidarė tokia galimybė pasižiūrėti jų klimatą, pamatėme, kad Lietuvai reiktų šito. Mūsų įmonė daugiau dėmesio skiria ne asortimento gausai, o kokybei. Mūsų žuvys praktiškai visos yra be ledo, odos ir be kaulo“, - Žinių radijo laidoje „Verslo ritmu“ pasakojo G.Sadauskienė.
Verslininkė teigia, kad konkurencija su didžiaisiais šaldytos žuvies tiekėjais būtų nepakeliama, todėl nusprendė dirbti tik labai siaurame rinkos segmente ir vartotoją vilioti produkto išskirtinumu.
„Mes negalime su jais konkuruoti, nes jie dideli, jų pajėgumai visiškai kitokie. Mes nišą savo radome. Žinome, jeigu žmonės pabandė mūsų produkcijos, tai 95 proc. pas mus grįžta.“
G.Sadauskienė prisipažįsta, kad išskirtinius didesnės kainos produktus įvesti į Lietuvos rinką yra itin sunku dėl labai didelio vartotojų jautrumo kainai, ko taip ryškiai nėra Latvijoje ar Estijoje.
Tradiciškai iš Europos šalių itin didele konkurencija kaina išsiskiria Lenkijos rinka, todėl tiek Lenkijoje, tiek Lietuvoje esą itin kokybiškų didesnės kainos produktų segmentai labai maži. Kai kurių produktų mūsų šalyje visai neįmanoma rasti – dėl per mažo poreikio jie visai nevežami.
„Labai sudėtinga yra todėl, kad lietuviai pirmiausia žiūri į kainą, kokybė jiem antroje vietoje. Labai sunku žmogui pasakyti, kad tu nusiperki gaminį natūralų: jeigu nusiperki kilogramą jo, tai kilogramą ir gauni. Dažniausiai, kai mes parsinešame iš parduotuvės žuvies, tai mažiausiai 20 proc. ledo išpilame. Sunkiausia yra tai, kad reikia žmogų įtikinti, kad tai tikrai kokybiškas produktas, nes žmonės labai abejingi tam, sako: visi duoda, negali būti, kad pas jus kažkas stebuklingo“, - pasakojo verslininkė.
Vis dėlto G.Sadauskienė prisipažįsta neišvengianti agresyvios konkurencijos net ir siaurame rinkos segmente. Ji mano, kad taip yra ir dėl per mažos mūsų šalies rinkos, todėl verslo perspektyvas vertina kritiškai.
„Verslo ateitis – išlaikyti savo kokybę, kad taip, kaip buvome, taip ir liktume tokie patys kokybiški. Kalbant apie ateitį – nežinia, ar tas verslas toliau gyvuos, nes nelabai supranti, ko reikia tai Lietuvos rinkai, ir labai sunku konkuruoti su didžiaisiais“, - kalbėjo G.Sadauskienė.