-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Labiausiai dėl kalbos klaidų savo įvaizdžiui kenkia paslaugų sektorius ir prekyba

Pernai iš visų tikrintų įmonių ir įstaigų dėl lietuvių kalbos klaidų daugiausiai nurodymų sulaukė paslaugų sektorius, ypač saugos tarnybos, bei mažmeninės prekybos sritis, rodo Valstybinės kalbos inspekcijos duomenys.
Kompiuteriai
Labiausiai dėl kalbos klaidų savo įvaizdžiui kenkia paslaugų sektorius ir prekyba / AFP/„Scanpix“ nuotr.

2012 m. tarp pirmaujančių“šiame sąraše kartu su paslaugų sektoriaus įmonėmis buvo ir didieji šalies bankai. Bendrovės „Tilde“, pristatančios darbo su lietuvių kalba programą „Tildės Biuras“, atstovai pastebi dar vieną tendenciją – nemaža dalis šalies verslo atstovų taisyklingo kalbos vartojimo nesieja su geru savo įvaizdžiu.

„Tai, kad kiekvienais metais atsiranda vis daugiau verslo bendrovių, įspėtų už netaisyklingą kalbos vartojimą, rodo, jog jų atstovai netapatina tokių klaidų su savo įvaizdžiu. Dažnai tai lemia per didelis pasitikėjimas savimi – nuostata „juk rašyti moka kiekvienas“, nenoras papildomai investuoti į kalbos specialistą įmonės viduje ar kompiuterines programas, kurios padėtų išvengti kalbos klaidų. Visgi, vertėtų atkreipti dėmesį į tai, kalbos kultūros klaidos, netaisyklinga rašyba ir skyryba dokumentuose ar interneto svetainėse kiša koją verslo reputacijai ir gali atbaidyti potencialius klientus“, – teigia Renata Špukienė, „Tildės Biuro“ atstovė. 

Tai, kad kiekvienais metais atsiranda vis daugiau verslo bendrovių, įspėtų už netaisyklingą kalbos vartojimą, rodo, jog jų atstovai netapatina tokių klaidų su savo įvaizdžiu. Dažnai tai lemia per didelis pasitikėjimas savimi – nuostata „juk rašyti moka kiekvienas“, – sako R.Špukienė.

Dėl kalbos klaidų interneto svetainėse 2013 m. daugiausia nurodymų iš Valstybinės kalbos inspekcijos sulaukė mažmeninės prekybos atstovai, kurių veiklos sritis yra optikos prekės, vaistai, verslo suvenyrai ir dovanos, elektros prekės. Taip pat paslaugų sektorius, iš kurio daugiausiai priekaištų gavo reklamos, leidybos, spaudos atstovai. Dažnai dėl lietuvių kalbos klaidų skaitmeninėje erdvėje buvo įspėtos ir prekybos internetu kompanijos. 

2012 m. daugiausia nurodymų dėl kalbos klaidų interneto svetainėse gavo prekybos ir pramogų centrai, tarp paslaugų sektoriaus pagal šį rodiklį išsiskyrė sveikatinimo paslaugas teikiančios įmonės – gydyklos, medicinos centrai. 

„Šiais laikais vartotojai vis dažniau informacijos apie prekes ir paslaugas ieško internete, tad interneto svetainės kompanijoms yra tarsi virtualios vizitinės kortelės. Be to, dažnai pabrėžiama, kad konkurencinėje kovoje įmonėms labai svarbu laimėti vartotojų pasitikėjimą. Tad verslininkams derėtų pasvarstyti, ar bendrovė, kurios interneto svetainėje yra akivaizdžių kalbos klaidų, atrodo patikima“, – teigia R. Špukienė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius