-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Swed Hous“ vietoj „Ikea“: Rusijoje vietinės kopijos užpildo Vakarų prekių ženklų paliktas spragas

Vietinės kopijos Rusijoje pakeičia išėjusias Vakarų įmones – nuo „Ikea“ ir „Zara“ iki „McDonald's“ ir „Starbucks“, rašo „Financial Times“.
Vkusno i točka
„McDonald's“ restoranai Rusijoje pervadinti „Skanu ir taškas“ („Vkusno i točka“) / Scanpix/Vlad Karkov/SOPA Images via ZUMA Press Wire

Kai 2021 m. žiemą pasirodė „Swed House“ parduotuvės, Baltarusijos verslininko Murato Šagylydžovo „skandinaviško stiliaus“ namų apyvokos reikmenų prekės ženklas buvo vienas iš daugelio, veikiančių baldų milžinės „Ikea“ šešėlyje.

„Mūsų pirminė idėja buvo atidaryti nedidelę parduotuvę, prekiaujančią namų dekoro prekėmis, – sakė M.Šagylydžovas. Tačiau kai praėjusiais metais Vladimiro Putino invazija į Ukrainą privertė šimtus tarptautinių įmonių pasitraukti iš Rusijos rinkos, M.Šagylydžovas įžvelgė kartą gyvenime pasitaikančią verslo galimybę. „Mūsų projektas išsiplėtė“, – „Financial Times“ sakė jis.

Praėjus dvejiems metams, M.Šagylydžovo parduotuvės išdygo visoje Rusijoje ir Baltarusijoje, žadėdamos beveik identiškus produktus, kaip ir „Ikea“.

„Swed House“ yra vienas iš daugybės vietinių prekės ženklų, kurie Rusijoje iškilo pasitraukus garsioms Vakarų įmonėms.

JAV mėsainių restoranas „McDonald's“ užleido vietą rusiškam „Vkusno & tochka“, keksiukų gamintoją „Krispy Kreme“ pakeitė „Krunchy Dream“, o rusiškas kavinių tinklas „Stars Coffee“ pakeitė „Starbucks“.

Nors mažai tikėtina, kad vakarietiškų prekės ženklų kopijos padės atgaivinti Rusijos ekonomiką, jos galėtų sumažinti spaudimą vyriausybei, nes nuramintų gyventojus, pripratusius prie posovietinės vartojimo prekių už prieinamą kainą gausos.

„Čia nėra nė vienos tuščios patalpos“, – sakė M.Šagylydžovas, skambindamas iš judraus prekybos centro. „Žiūriu į tokius Rusijos prekės ženklus kaip „Gloria Jeans“, „Zarina“ – tai įmonės, padariusios didžiulį šuolį į priekį“, – pridūrė jis, turėdamas omenyje mažmeninės prekybos drabužiais įmones, kurios sparčiai išpopuliarėjo po to, kai „Zara“ savininkė „Inditex“ šiais metais paliko šalį ir maždaug pusę iš daugiau kaip 500 savo parduotuvių pardavė grupei iš Jungtinių Arabų Emyratų.

Nuo invazijos į Ukrainą pradžios iš Rusijos pasitraukė apie 300 Vakarų bendrovių, o maždaug 1 600 prekių ženklų toliau veikia šalyje ir už 2022 metus sumokės 3,5 mlrd. dolerių pelno mokesčio, rodo B4Ukraine ir Kyjivo ekonomikos mokyklos atliktas tyrimas.

Per metus „Swed House“ pasirašė sutartis su buvusiomis „Ikea“ gamyklomis ir iš internetinės mažmeninės prekybos įmonės tapo 100 darbuotojų įdarbinančia įmone, turinčia 10 parduotuvių Rusijoje ir Baltarusijoje. Kitais metais ji planuoja padvigubinti parduotuvių skaičių.

Vis dėlto, palyginti su savo pirmtake švedų įmone, kurioje dirbo 15 000 žmonių ir kuri per paskutinius finansinius metus Rusijoje gavo 1,5 mlrd. dolerių pajamų, ji tebėra maža, rašo „Financial Times“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius