-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Verslių klaipėdiečių gretos laukia jaunimo

Uostamiesčio strateginė reikšmė paverčia Klaipėdą vienu patraukliausių vietų verslui vystyti, tai rodo ir statistika – pagal mažų ir vidutinių įmonių bei verslo liudijimų skaičių miestas yra tarp lyderių šalyje. Nepaisant to, specialistų teigimu, verslumo plėtra regione dar nėra pakankamai sparti, o postūmį tam suteiktų didesnis jaunimo aktyvumas kuriant darbo vietas.
Susitarimas
Susitarimas / 123RF nuotr.

Vilniečiai verslo iniciatyvų skaičiumi Klaipėdą lenkia daugiau nei keturgubai, o kauniečiai – daugiau nei per pusę.

Praėjusiais metais klaipėdiečiai išsiėmė 3968 verslo liudijimus arba beveik 300 daugiau nei 2012-aisiais, o pagal šį rodiklį uostamiestis yra trečioje vietoje. Nepaisant tokio progreso, vilniečiai verslo iniciatyvų skaičiumi Klaipėdą lenkia daugiau nei keturgubai, o kauniečiai – daugiau nei per pusę. Be Klaipėdos, pagal verslo liudijimų skaičių Vakarų Lietuvos regione išsiskiria miesto rajonas, Palanga ir Šilutė.

Pagal mažų ir vidutinių įmonių skaičių Klaipėda viršija šalies vidurkį – pernai čia buvo įregistruota 4,7 tokia įmonė 1000 gyventojų ir, lyginant su 2012-aisiais, šis rodiklis ūgtelėjo. Beje, įmonių skaičiaus augimas buvo užfiksuotas ir visame Vakarų Lietuvos regione. Pavyzdžiui, Šilutėje pernai buvo įregistruota net 35 proc. daugiau įmonių nei 2012-aisiais, Palangoje – atitinkamai 33 proc. daugiau.

„Klaipėda ir visas regionas turi didžiulį verslumo potencialą, kuris pagal daugelį rodiklių ne ką nusileidžia sostinei. Tiesa, kol kas jis išnaudojamas tik iš dalies. Ypač daug laisvų nišų yra smulkiajame ir vidutiniame versle, paslaugų ir gamybos rinkose. Į šiuos sektorius galėtų ateiti daugiau jaunų žmonių, tačiau tam būtina aktyviau skatinti jų iniciatyvumą ir sudaryti geresnes sąlygas perspektyvių verslo idėjų plėtrai“, – VšĮ „Versli Lietuva“ generalinis direktorius Mantas Nocius.

BFL nuotr./Mantas Nocius
BFL nuotr./Mantas Nocius

Jo teigimu, uostamiesčio, kaip ir visos šalies jaunimas, yra ganėtinai verslus, turi idėjų ir ambicijų, tačiau tik retas ryžtasi imtis konkrečių žingsnių. „Manau, daugelį stabdo nežinia – nuo ko pradėti tą verslą, kaip rasti partnerių, klientų ir pan., klausimų išties daug, o atsakymai – migloti. Dažnam trūksta paprasčiausio palaikymo iš patyrusių žmonių, specialistų,“ – vardijo M. Nocius.

Klaipėdoje vyksiančiame „Verslas veža“ renginyje savo sėkmės istoriją papasakos ir patirtimi dalinsis žymusis verslininkas, filantropas Antanas Guoga, drabužių HAPPEAK prekės ženklo ir parduotuvės steigėja Vaida Dambrauskė, kosmetikos linijos „Uoga uoga“ sumanytoja Lena Sokolovska, reklamų kūrėjas, režisierius Tadas Vidmantas, publicistas Andrius Užkalnis, muzikantas Jurgis Didžiulis ir kiti.

Aiškesnį vaizdą apie verslo pradžią jaunimui suteikia antrus metus VšĮ „Versli Lietuva“ įgyvendinama iniciatyva „Verslas veža“, suteikianti nemokamus praktinius mokymus ir garsių žmonių konsultacijas. Jų nauda galės įsitikinti ir klaipėdiškiai – balandžio 24 d, ketvirtadienį, 10 val., Švyturio arenoje, Klaipėdoje vyks verslumo skatinimo renginys, kuriame su jaunimu bendraus ir pranešimus skaitys sėkmingi verslininkai, profesionalūs konsultantai, pramogų pasaulio atstovai, vyks komandinių užduočių turnyras.

„Kaip rodo mūsų patirtis, tokie renginiai ambicingam jaunimui gali būti gera paskata imtis realiai įgyvendinti savo idėjas ir pradėti dirbti sau. Apie tai, kad verslumas yra aktuali ir įdomi tema, o pasirinktas formatas – patrauklus, geriausiai paliudija pilnutėlės „Verslas veža“ renginių salės, kuriose jau apsilankė per 10 tūkstančių jaunuolių. Neabejoju, kad jiems užpildėme ne vieną svarbią spragą kelyje į nuosavą verslą“, – sakė M.Nocius.

Klaipėdoje vyksiančiame „Verslas veža“ renginyje savo sėkmės istoriją papasakos ir patirtimi dalinsis žymusis verslininkas, filantropas Antanas Guoga, drabužių HAPPEAK prekės ženklo ir parduotuvės steigėja Vaida Dambrauskė, kosmetikos linijos „Uoga uoga“ sumanytoja Lena Sokolovska, reklamų kūrėjas, režisierius Tadas Vidmantas, publicistas Andrius Užkalnis, muzikantas Jurgis Didžiulis ir kiti.

Viešnagė uostamiestyje yra paskutinė iniciatyvos „Verslas veža“ kelionių po Lietuvą stotelė iki rudens. Kovą startavusio antrojo renginių ciklo sezono metu buvo aplankyti Šiauliai, Tauragė, Biržai, Raseiniai ir Plungė. Po vasaros atostogų „Verslas veža“ grįš rugsėjo 18 d. į Alytų, o rugsėjo 25 d. – į Kauną.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius