Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Finansų analitikų asociacijos: racionalus žmogiškųjų resursų panaudojimas – efektyvus būdas didinti pelningumą

Finansai
Tomo Urbelionio/BFL nuotr. / Finansai
Šaltinis: 15min
0
Skaitysiu vėliau
A A

Finansų analitikų asociacijos (FAA) nariai diskusijoje „Protinio darbo motyvacinė sistema“ teigė, jog vienas iš būdų didinti įmonės pelningumą yra kuo efektyviau panaudoti turimus resursus, tarp jų ir žmogiškuosius. Diskusijoje buvo pristatytas FAA atliktas protinį darbą dirbančių darbuotojų produktyvumo tyrimas, pasak kurio, beveik pusė apklausos dalyvių norėtų geresnės komunikacijos su vadovybe, kas rodo didžiules efektyvumo didinimo galimybes.

Infliacija ir energetinių resursų brangimas mažina  įmonių pelningumą. Infliacija mažina vartotojų perkamąją galią, o naftos produktų brangimas didina savikainą. Kaip šioje situacijoje turėtų elgtis įmonių vadovai atsakingi už pelningą įmonės veiklą. Vienas iš tradicinių būdų - plėsti eksporto rinkas. Tačiau, tam reikia didelių investicijų ir laiko, antra vertus, eksporto tikslinių rinkų visuminė paklausa mažėja dėl neužtikrintumo finansų rinkose.

Antrasis būdas – efektyviau panaudoti turimus resursus, tarp jų ir žmogiškuosius,  ir tai galima pradėti įgyvendinti šiandien, o pradinė investicija – vadovo laikas.

Šiuo atveju iškyla labai opus klausimas, ypač aktualus vadovams, kiek gi faktiškai dirbama per dieną ir kiek laiko skiriama prioritetinėms užduotims. Dirbama – reiškia, kad darbuotojas užsiima tikslinga veikla, siekdamas aiškaus rezultato.

Remiantis FAA atlikto tyrimo rezultatais, vidutiniškai tik pusė laiko skiriama prioritetinėms užduotims, o prioritetus su vadovais kartą per savaitę ir dažniau derina tik trečdalis apklaustųjų, dar apie 20 proc. juos suderina kartą per mėnesį. 40% apklaustųjų nurodė, kad dirba 5–7 val. per dieną, ketvirtadalis – ilgiau nei 10 valandų.  Tyrimas patvirtino teiginį, kad  netgi kai atlygis už darbą susietas su rezultatais, nėra visada aišku, už kokius rezultatus skatinamas darbuotojas.

Kokiais būdais motyvuoti komandą dirbti geriau pagal savo įmonės praktiką siūlė FAA narys ir UAB „Verozona“ vadovas Rimantas Jankevičius, kurio  vadovaujama  įmonė pastaruosius trejus metus sprendžia šį galvosūkį.

„Verozonos“ motyvacijos  sistema paremta nuolatiniu planavimu ir rezultatų analize. Kiekvienas darbo procesas ar projektas išskaidomas į užduotis, turinčias konkretų tikslą ir aiškų rezultatą. Kiekvienai užduočiai priskiriamas atlikimo terminas ir laiko resursai. Kiekvieną dieną darbuotojas pasitvirtina planą. Dienos pabaigoje peržiūrimi nukrypimai nuo plano ir įvertinami.

„Nors atrodytų, kad šie darbai užima labai daug laiko, iš tiesų mūsų 10 žmonių kolektyvas užduotims ir terminams nusistatyti kiekvieną rytą sugaišta tik apie 20 minučių. Pastebėtų problemų sprendimui laikas skiriamas papildomai, – sako R.Jankevičius. – Komanda mielai derina planus, kadangi jiems patiems nuo to pasidaro aiškiau ir paprasčiau, faktinis užduoties atlikimas fiksuojamas mygtuko paspaudimu ir jau tapo įpročiu. Tuo tarpu noras dirbti geriau, sutilpti į planą skatina klausti ir ieškoti problemų sprendimų čia ir dabar“.

Pasak R.Jankevičiaus, peržiūrėti procesai, įdiegta visuotinė praktika įmonėje ir įrankis, taupantis laiką, padėjo įtvirtinti pokyčius ilgam. Rezultatas tiesiog neįtikėtinas – komandos produktyvumas išaugo kartais, pavyzdžiui

    įgyvendinamų IT gamybos versijų skaičius išaugo nuo 6 iki 50 per metus,
    vidutinis produktyvus darbuotojo darbo laikas išaugo nuo 4 iki 7 valandų
    baigėsi neaiškumai dėl premijų skaičiavimo
    darbuotojai šiuo metu sužino apie vadovo prioritetus kitą dieną (palyginus – prieš dvejus metus – kartą į mėnesį),
    darbuotojai gauna grįžtamąjį ryšį kasdien (palyginus – prieš du metus – kartą į metus, pusmetį).

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
KALĖDINIŲ DOVANŲ GIDAS
Parašykite atsiliepimą apie VERSLO rubriką