-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Internete apsiperkantys lietuviai vis dažniau rašo skundus

Elektroninėse parduotuvėse apsiperkantys lietuviai vis geriau žino savo teises – vartotojų teisėmis besirūpinantis Europos vartotojų centras (EVC) gauna vis daugiau skundų, susijusių su elektronine prekyba.
Panorėjęs vietoj seno televizoriaus įsigyti porą naujų A.Kriauza pasirinko Prancūzijoje registruotą internetinę parduotuvę. Tačiau vyrui prireikė Europos vartotojų centro pagalbos, kai į namus atkeliavo prekė su įskilusiu ekranu.
Panorėjęs vietoj seno televizoriaus įsigyti porą naujų A.Kriauza pasirinko Prancūzijoje registruotą internetinę parduotuvę. Tačiau vyrui prireikė Europos vartotojų centro pagalbos, kai į namus atkeliavo prekė su įskilusiu ekranu. / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Pernai EVC gavo 122 vartotojų, kurių teisės buvo pažeistos, skundų. 13 proc. iš jų buvo susiję su elektronine prekyba. O šiemet vien per pirmąjį šių metų pusmetį EVC sulaukė 84 skundų. Elektronine prekyba skundėsi 23 proc. besikreipusiųjų.

Kaip „15min“ aiškino EVC direktorė Viktorija Ostrauskienė dažniausiai vartotojai skundžiasi, kad pardavėjas vėluoja pristatyti pageidaujamą prekę (maždaug 50 proc. skundų) arba būna nepatenkinti gauto pirkinio kokybe (maždaug 25 proc. skundų).

Atgavo pinigus

Vilniečiui Aurimui Kriauzai taip pat teko kreiptis į EVC. Vyras Prancūzijos internetinėje parduotuvėje Pixmania.fr pirko du televizorius. Pašnekovas pasakojo norėjęs plazminio televizoriaus, kuriame veiktų lietuviška skaitmeninė televizija. „Tuo metu tokio televizoriaus Lietuvoje dar nebuvo“, – aiškino A.Kriauza.

Jei mes neįstengiame žmogui padėti, ginčą perduodame neteisminių ginčų sprendimo institucijai. Į teismą ginčas nukeliauja blogiausiu atveju, – sakė V.Ostrauskienė.Jis pasakojo užsisakęs du plazminius „Panasonic“ televizorius. Tačiau, maždaug po trijų savaičių gavęs pirkinį, buvo priverstas nemaloniai nustebti – vieno televizoriaus ekranas buvo nepataisomai suskilęs. „Keisti ekraną kainuoja beveik tiek pat, kiek pirkti naują televizorių“, – sakė A.Kriauza.

Pašnekovas sakė iš karto susisiekęs su pardavėju ir bandęs problemą spręsti savarankiškai. „Pardavėjai net nenorėjo leistis į kalbas“, – piktinosi vyras. Jis aiškino susidūręs su delsimu ir išsisukinėjimu – esą kaltę turėtų prisiimti vežėjai, pristatę prekę.

„Kadangi prietaisas kainavo nemažai, ieškojau pagalbos ir kreipiausi į EVC. Su centro pagalba ginčą pavyko išspręsti per kelias savaites“, – sakė A.Kriauza. EVC paraginti su juo susisiekė internetinės parduotuvės atstovai ir pasiūlė išsirinkti kitą prekę arba atsiimti pinigus.

Sprendžia taikiai

Kaip sakė V.Ostrauskienė, gavęs nekokybišką prekę, vartotojas pirmiausia turėtų kreiptis į pardavėją. Jei savarankiškai nepavyksta išspręsti problemos, tada reikėtų kreiptis į EVC.

Šiame centre dirbanti ES teisės specialistė Jaunė Dalinkevičiūtė „15min“ aiškino, kad gavę vartotojo skundą EVC darbuotojai pirmiausia surenka visą įmanomą informaciją apie kliento ir pardavėjo nesutarimus. Tai gali būti vartotojo skundas, jo susirašinėjimas su pardavėju, banko išrašas, liudijantis, kad pirkėjas sumokėjo už prekę, nekokybiško pirkinio nuotraukos.

Visa surinkta informacija perduodama tos šalies, iš kurios interneto parduotuvės buvo gauta prekė, EVC, kuris toliau bando padėti vartotojui.

Europos vartotojų centrai skundus sprendžia nemokamai, taikiu būdu. „Jei mes neįstengiame žmogui padėti, ginčą perduodame neteisminių ginčų sprendimo institucijai. Į teismą ginčas nukeliauja blogiausiu atveju“, – sakė V.Ostrauskienė.

Ji pasitelkė jau minėtą Pixmania.fr pavyzdį – esą su šia elektronine parduotuve pavyksta susitarti draugiškai. „Juos užtenka tik paraginti“, – kalbėjo pašnekovė.

Patarimai perkantiems

Ji aiškino, kad bene daugiausia sukčių sukurtų „elektroninių parduotuvių“ pasitaiko Didžiojoje Britanijoje. Pirkėjams patikėjus sukčiais, EVC jiems padėti negali, tada tenka kreiptis į policiją.

Todėl prieš apsiperkant interneto parduotuvėje V.Ostrauskienė patarė visuomet atkreipti dėmesį į tai, kada sukurtas internetinis puslapis. Esą jei šis veikia trumpai tai gali būti sukčių darbas. Taip pat, pašnekovės teigimu, reikėtų pasitikrinti, ar interneto puslapyje nurodoma kokia nors vartotojų teisių ar jų asmeninių duomenų apsaugos politika.

bene daugiausia sukčių sukurtų „elektroninių parduotuvių“ pasitaiko Didžiojoje Britanijoje. Pirkėjams patikėjus sukčiais, EVC jiems padėti negali, tada tenka kreiptis į policiją.Kalbėdama apie asmens duomenų saugumą, pinigų pervedimus V.Ostrauskienė sakė, kad internete įvedant banko duomenis, reikia pasitikrinti ar apatiniame dešiniajame lango kame yra spynos simbolis. Taip pat reikėtų pažiūrėti, ar prie interneto prisijungta saugiu protokolu. Puslapio adresas turėtų prasidėti ne „http://“, o „https://“.

Taip pat, pasak V.Ostrauskienės, perkant internetu būtina atsispausdinti vadinamąjį „confirmation page“. Tai – tarsi įrodymas, kad jūsų užsakymas priimtas. Jį galima prilyginti čekiui.

Internetu perkančių vartotojų teisės

Pardavėjas turi suteikti išsamią informaciją apie prekę: detalus aprašymas, kaina, pristatymo sąlygos, teisė prekę grąžinti ir pan. Vartotojas prekę gali grąžinti per tris mėnesius ir atgauti savo pinigus, jeigu ši informacija nebuvo suteikta;

Jei sutartyje nenumatyta kitaip, prekę vartotojas turi gauti per 30 dienų. Jeigu pardavėjas vėluoja pristatyti prekę, vartotojas gali susigrąžinti savo pinigus;

Vartotojas per 7 dienas gali persigalvoti ir grąžinti prekę bei atgauti pinigus be jokių paaiškinimų. Prekės grąžinimas Lietuvoje yra nemokamas, o prekę grąžinant į užsienio elektroninę parduotuvę, gali tekti sumokėti. Vartotojas prekę gali grąžinti nemokamai, jeigu ji ne tokia kaip buvo aprašyta;

Yra tam tikrų prekių, kurių grąžinti negalima: tai prekės, pritaikytos konkrečiam žmogui; užprenumeruoti laikraščiai, žurnalai; programinė įranga, vaizdo ir garso įrašai (jeigu juos išpakavote); maisto produktai ir gėrimai; prekės, įsigytos internetiniuose aukcionuose ir kt.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius